/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Privat hushandel og advokat
Fra : marc43
Vist : 695 gange
100 point
Dato : 28-04-05 09:46

Vi har sat vores sommerhus til salg privat og har fundet en køber. Tilstandsrapporten er bestilt og nu skal vi videre i handelen.

Vi vil kontakte en advokat og er blevet enig om at dele udgifterne. Skal vi have en hver eller kan advokaten bare repræsentere en af os når han udarbejder skøde osv.?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-04-05 09:50

Et godt råd I skal have hver en en advokat.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-04-05 09:53

Som køber ville jeg have min egen advokat, da jeg ikke, hvis det kun var sælgers advokat der skulle udfærdige skøde m.v. ville være sikker på at han også arbejdede for mig.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 28-04-05 09:53

Der skal bruges en advokat til hver part i en handel.

Hvis det er for at få udgifterne ned, kan advokater sagtens presses i pris som når man køber hvidevarer.

Vi fik 15% rabat hos vores advokat. Hun fik af vide at vi havde fået 15% i byggemarkedet da vi skulle bygge hus, så måtte hun også ellers fandt vi en anden.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 28-04-05 10:28

Du kan selv laver skødet uden medvirke af advokat. Tinglysningskontor finder selv om evt. fejl. Hvofor laver i ikke en skøde efter det gammel? (Hvis det ikke er en selvbyggerhus!!)