/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Faneblad i Firefox
Fra : Perege
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 27-04-05 21:47

Hej alle.

Når jeg åbner et ekstra faneblad i Firefox (CTRL-T), kommer der bare en "hvid" side frem hvor der på fanen står "Ikke navngivet".
Kan man ikke få Firefox til at evt. åbne en "for-programmeret" side f.eks. startsiden til at starte op, når man trykker CTRL-T?

EgE

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-05 22:02

ctrl+t - i adresselinien skriver du en url-adresse og går derhen, men jeg har ikke endnu læst hvordan den gemmes.
Men prøv at læse lidt her:
help > index > rul ned til " tabbed browsing

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 27-04-05 22:05

Det står her: (fra det jeg henviste til)

Bookmarks and Tabbed Browsing

To bookmark a set of tabs:

1. Press CtrlCmd+D or select Bookmarks > Bookmark This Page.
2. Check the Bookmark all tabs in a folder checkbox to store all the tabs in the current window into a bookmark folder.
3. To open bookmarks in tabs, open a bookmark folder menu and choose Open in Tabs. You can also middle-click on the folder to open its contents in tabs. The bookmarks will open in existing tabs, not new ones.

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 27-04-05 22:20

Hej emesen.

Det er ikke helt det jeg mener, men du får selvfølgelig de 100 point.
Jeg gør bare det samme som i IE, nemlig CTRL+N. Den åbner jo bare et nyt vindue med min startside.
Troede bare man på en eller anden måde automatisk kunne få startsiden (eller en anden forprogrammeret side) frem i et FANEBLAD ved hjælp af CTRL-T istedet for et helt nyt vindue med STARTSIDE istedet for en "tom" side.
Hvis du ved hvad jeg mener. Er måske lidt forvirrende formuleret.
Tak for hjælpen ellers

EgE

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 27-04-05 22:22

Der er en beskrivelse her:
http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?t=253
men desværre synes jeg ikke det virker med min udgave

Godkendelse af svar
Fra : Perege

Dato : 27-04-05 22:28

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 27-04-05 22:29

Og tak JanusN.

Har også lige prøvet, men virker ikke. Øv øv øv.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-05 22:35

Dine point kan du gemme til du har løsningen fra en eller anden.
Ctrl+t åbner netop en "frisk" side.
brug ctrl+t og lav lige en adresse eks. http://www.mozilla.org/
gå til bookmarks > bookmar this page >nu kan du gemme alle de bookmarks som du har fremme nu i en samlet folder når du sætter hak i "bookmark all tabs in a folder" og i name kan du skrive noget du husker. >OK
Nu er det bare at gå i bookmarks (rul helt ned) og vælge den opsæning du lavede eller hvis du laver flere.

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 27-04-05 22:38

Tak emesen.

Det må jeg prøve