/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Apache Server
Fra : prisme
Vist : 413 gange
150 point
Dato : 20-09-02 10:19

Hejsa alle Kandu.dk brugere!

Jeg har et kæmpe problem. Når jeg ligger min side ud på mit web hotel som er en linux apache server og klikker mig ind på siden, så for jeg fejlen: forbidden, you have not access to veiw this page.

Hvorfor?

Mvh Jesper Larsen

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 20-09-02 10:32

Glem det! For den gør det på ALLE apache servere, enda min egen private!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-09-02 10:48

Hej Prisme,

kommer den ellers med en fejl meddelse f.eks. a la "HTTP Error 403" (eller noget andet udover "forbidden, you have not access to veiw this page")?

og er det denne side prismatic du mener at der er problemer med?
http://www.prismatic.dk

men ellers så ka' det også ha' været at din webhotels udbyder wannafind.dk evt. har været nede... det hænder ind i mellem... selvom du siger du får samme fejl på din egen Apache derhjemme.... så er det jo muligvis ikke det...

men ka' du evt. linke til den side der giver fejlen idet prismatic så ud til at køre fint da jeg var inde og kukkelure... bortset fra at noget af teksten var klumpet sammen oven i hinanden...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 09:17

prisme wrote in <BJAi9.9325$Qk5.465251@news010.worldonline.dk>:
> Hejsa alle Kandu.dk brugere!

Nej, det er ikke kandu-brugere du har skrevet til. Det er bare en gateway
til usenet, hvor vi andre læser dine indlæg.

> Når jeg ligger min side ud på mit web hotel
> som er en linux apache server og klikker mig ind på siden, så for jeg
> fejlen: forbidden, you have not access to veiw this page.

Det lyder som en fejl på webhotellet. Det kan også være du er kommet til at
pille ved rettighederne på filen med din ftp-klient, eller måske har den
selv pillet mere end hvad godt er. :)

Der er flere måder at angive rettigheder på, du får lige tre versioner:

-rw-r--r--

User: Read, Write
Group: Read
Other: Read

Hvordan du ændrer filers rettigheder med din ftp-klient skal jeg ikke kunne
sige noget om, og det kan jeg nok heller ikke hvis du fortæller mig hvilken
du bruger. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 09:59

prisme wrote:
> Hejsa alle Kandu.dk brugere!
>
> Jeg har et kæmpe problem. Når jeg ligger min side ud på mit web hotel
> som er en linux apache server og klikker mig ind på siden, så for jeg
> fejlen: forbidden, you have not access to veiw this page.
>
> Hvorfor?

Sikker på du har en index.php fil? Eller hvad din udbyder bruger?

mvh
Johan

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 20-09-02 12:16

Jeg har fundet svaret!

Så dette spørgsmål vil blive slettet!

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 20-09-02 12:17

Svaret var at jeg havde stavet index.php med stort I og det kan en Linux Apache server ikke lide!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-09-02 12:41

Hej Jesper,

tillykke med at du fandt løsningen...

hvis du vil have dit indlæg slettet ska' du nok kontakte Kandu.dk, for at få slettet indlægget... idet så vidt jeg ved man ikke selv har muligheden for at slette et indlæg...
E-mail: service@kandu.dk

ellers var Johan Holst Nielsen da inde på noget af det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : LEXeBus

Dato : 12-02-03 00:03

Johan Holst Nielsen var jo den er var tættest på det rigtige svar, hvorfor lukker du ikke, ved at give ham poitene? Du mister dem jo aligevel.....