/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Instalering af dvd-brænder...?
Fra : Tompe_10
Vist : 468 gange
100 point
Dato : 27-04-05 21:01

Til min konfirmation fik jeg en dvd-brænder, men jeg kan sku ik helt få den til at virke...

der medfølger ikke nogle drivere men kun software til film redigering

Er der en der kan fortælle mig hvordan fanden jeg får den til at virke?

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 27-04-05 21:07

Det vil "fandme" være en god ide at fortælle, hvilket mærke, det er, samt hvis du har yderligere specifikationer.

Jeg forstår godt, du er lidt sur; men at bande hjælper nok ikke ret meget

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-04-05 21:09

Sæt den til samme kabel som din cd rom men vær opmærksom på at den helst skal stå som master og dit cd rom skal stå som slave!

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 27-04-05 21:12

Normalt skal man ikke bruge nogen driver til en brænder, hverken DVD- eller CD-brænder.
Men det kommer måske også an på hvilket styresystem du bruger. Men jeg kan da huske da jeg brugte Win98, skulle jeg ikke installer nogen driver, og da heller ikke på WinXP.

Men du skal jo bruge et brænderprogram, for at brænde. Og der hjælper et redigeringsprogram ikke meget. Så kig lige igen på de cd'er der fulgte med brænderen, om der ikke skulle være et brænderprogram.

Og også lige installeret en DVD-brænder på min brors computer i går, og der skulle jeg da heller ikke bruge nogen driver.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-05 22:23

Buus - er du sikker på at din program CD ikke indstallerede en driver til din brænder uden at du lagde mærke til det.
Så mit forslag er at indstallere den software som fulgte med.
Men det er vigtigt at MASTER / SLAVE indstillingerne sættes rigtigt med jumperne bag på.

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 28-04-05 09:15

Ok prøver engang igen når jeg kommer hjem fra skole :D

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 28-04-05 11:18

emesen - Forrige gang jeg skulle installer en brænder, sat jeg bare brænderen i, og brugte windows egen brænderprogram. (Hvis man da kan kalde det et brænderprogram) Da jeg bare skulle bruge det som backup, inden jeg formateret en computer.

Tompe_10 - Men der kan aldrig ske noget ved at gøre som emesen skriver:
Citat
Så mit forslag er at indstallere den software som fulgte med.
Men det er vigtigt at MASTER / SLAVE indstillingerne sættes rigtigt med jumperne bag på.

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-04-05 12:34

Ja Buus det bør den vel også -
så måske er det mest jumper indstillingerne / bios indstilling som skal sættes til auto.