/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundebur/kasse
Fra : Victoria_M
Vist : 2764 gange
200 point
Dato : 27-04-05 19:47

Hejsa

Jeg søger et billigt hundebur eller kasse til min amstaff. Vi er gået i gang med noget adfærdsbehandling omkring hendes alenehjemme problem, og behandleren anbefalede at vi anskaffede et bur hun kunne finde sig til rette i.
Derfor søger vi nu efter et bur til hende, men helst ikke for dyrt da vi jo ikke med sikkerhed ved om det overhovedet vil afhjælpe hendes problem.
Er der nogle som ved hvor man kan finde et billigt bur? Eller har et?

Kommentar
Fra : jmmm

Dato : 27-04-05 20:15

Hejsa

Jeg har lige set "Rabatten" på DR - http://www.dr.dk/rabatten/ - de havde et tip om hvordan du selv kunne lave dit eget bur, jeg ved dog ikke om der er plads til en så stor hund som en amstaff, men prøv at se.

jmmm

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-04-05 20:22

Hej victoria Hvis du nu lavede seks rammer,som du derefter slår tråd på,så kunne du binde dem sammen med plastic strips undtagen i den ene endes side,fordi den bruges som låge.Tråden kan købes billigt eksvis. hos Harald Nyborg resten i et bygge marked.En anden fordel er,at at du så selv kan bestemme hvor stort buret skal være,læg et tykt gulvtæppe eller en finerplade i bunden.

En transport kasse eller et udstillingsbur koster omkring 1.000 Kr.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-04-05 21:07
Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-04-05 21:35

Hund-alene-hjemme-problem?
Forstået på den måde at hunden raserer huset når den er alene??

Hvis det er noget i den retning, hjælper det ikke at sætte hunden i bur eller kasse, det gør kun hunden endnu mere frustreret og fjerner kun symptomerne (evt.ødelæggelser altså) men løser ikke hundens problem.
Endelig skal det jo også være et bur af en vis størrelse, da der både skal være plads til hunden at røre sig på, samt den skal have adgang til vand.
hvor gammel er hunden, og hvor længe har du haft den?

mvh dova

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 28-04-05 07:42

DOVA - lad være med at skabe splid mellem Victoria og hendes behandler (behandleren kender nok hendes hund bedre end vi gør) - en hund der er utryg når den er alene hjemme, har brug for et sted at føle sig tryg. Vores egen hund finder altid tryghed under vores og andres sofabord. Tryghed er alt det handler om!

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : Victoria_M

Dato : 28-04-05 08:59

Hejsa

Dova - Min tæve er 16 uger og vi har haft hende siden hun var 8 uger. Tro mig vi har prøvet ALT. Og nu har vi fået besked på at anskaffe os tre ting inden konsultationen, nemlig bur, DAP og nogle afstressningspiller fra Matas

Nej det er ikke fordi den ødelægger hele vores hjem, men fordi hun hyler når vi er gået. Jeg var også meget skeptisk da hun først sagde at jeg skulle anskaffe mig et bur, for tænkte "så sidder min hund sku da bare og hyler i buret". Men efter at have gennemtænkt det lidt kan jeg måske godt se logikken i det, da det bliver hendes lille trygge hulde og at hun ikke hele tiden skal løbe hen til døren for at se hvem der kommer.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 28-04-05 09:08

Hej alle sammen.
Det er rigtig hvad AMP skriver, i et sådan tilfælde som dette er vi nød til at holde os til spørgsmålet, for ikke at forvirer Victoria_M hun skal fortsætte med at stole på hendes behandler. Om man så er enig eller ej, det er som i en fodboldskamp, tilskuerene ved altid bedre end dommerne(desværre sker det en gang i mellem de har ret, der er forskel på dommere).
Victoria_M held og lykke med dit problem stol på behandleren og brug din sunde fornuft.
Mvh
Kim

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 28-04-05 09:14

Hej Victoria_M.
Du nåede lige at komme ind med nogle oplysninger mens jeg skrev mit indlæg. Den sidste oplysning som jeg kunne tænke mig at få og det er frækt at spørge, men jeg gør det alligevel. Hvem er din behandler?
Mvh.
Kim

Kommentar
Fra : Victoria_M

Dato : 28-04-05 09:26

Hej Kim

Jeg vil helst ikke "hænge" folk ud og fortælle hvem jeg er "i behandling" hos.
Men nu vi er ved diskussionen omkring alenehjemme problemer, så kan jeg ikke lige få det til at stemme det med det bur. Min hvalp er jo kun 16 uger gammel og vi får at vide at hun skal være i det her bur for det gør hende mere tryg. Men hvad med når hun skal besørge sig. Hun kan jo ikke holde sig endnu. Skal hun gøre det i buret som også skal bruges som soveplads. Det er bare lidt grotesk for mig at se.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 28-04-05 09:46

Hej Victoria_M.
Jeg gav dig det gode råd og bruge din sunde fornuft, som jeg sagde var mit sidste spørgsmål frækt. Jeg forstår og respektere din indstilling fuldtud, orsagen til mit spørgsmål er at resepten fra behandleren ligner meget en jeg har høre før. Uden at gå ind i hvad der er rigtig og forkert, kan jeg kun sige at min første tanke er meget i din retning. Pas på at det ikke bliver en straf for hunden at skulle i bur og ja den vil føle sig utilpads ved at skulle besørge salle sted den skal sove, og den er jo kun 16 uger. Vi kan jo nøjes med at sige hvor i Danmark vi er og om behandleren er en mand eller dame så hænger vi jo ingen ud for det er jo heller ikke mit ønske, mit håb er at du får løst dine problemer uden at ødelægge din hund.
Mvh
Kim

Kommentar
Fra : Victoria_M

Dato : 28-04-05 10:00

Den eneste jeg kan sige omkring det er at vi bor i Københavns området og det er en kvindelig behandler vi har fået kontakt til.

Jeg er lidt interesseret i at høre hvad du mener om den behandling vi skal påbegynde. Er der måske andre alternativer? Jeg er efterhånden ved at være ret fortvivlet og det er ikke et problem vi har haft med vores gamle hund, så derfor aner jeg ikke om det adfærdsbehandleren anbefaler vil hjælpe eller gøre værre. Kan min hund ødelægges ved at blive sat i bur?

Kommentar
Fra : lunadc

Dato : 28-04-05 10:03

Hej Victoria
Hvis du skal bruge et bur, så prøv Harald Nyborg se: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7647&n=10100 det er det billigste man kan få tror jeg.
Hvis et bur skal bruges i alenehjemme træning så er det kun i kort tid, dvs. max 1-2 timer til en hvalp i den alder, netop fordi den ikke kan holde sig så længe.
Hvis du kan få din hund tryg og glad for buret så kan det bruges som hule dvs. buret står åben og hunden kan gå derind og lægge sig hvis den vil.
Jeg har et bur/ kasse til min hund, den bruger sin kasse meget, kassen står altid åben, undtagen hvis vi kommer hjem fra en tur i smadder, så er kassen ideel at sætte hunden ind i til den er tør.
Jeg vil sige som flere andre tænk dig godt om, lad være med at gøre noget du ikke bryder dig om.
Husk at ikke alle såkaldte behandlere er hvad de giver sig ud for.
Bodil
www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-04-05 10:25

Hvor længe ad gangen er det meningen, at den lille hvalp skal tilbringe i et bur?
Og kan den tage skade af det?
Noget siger mig, at det kan være temmelig længe siden du selv er bekymret for om den skal besørge i buret.
Og selv om nogen mener, at jeg skal holde min mening for mig selv, vil jeg alligevel tillade mig at sige, at jeg vil anse det det som højst uhensigtsmæssigt at anbringe en lille hvalp i et bur, og hvis det eneste problem er, at hvalpen hyler, tvivler jeg på det vil hjælpe på det problem.
En hvalp hyler jo ikke fordi den har for meget plads at røre sig på, men fordi den bliver ladt alene.
Og afstresningspiller fra Matas??
Jeg vil ikke råde dig til at give din hund noget som helst piller eller medicin, medmindre det er i samråd med din dyrlæge.

Det hele handler om, at hunden skal lære at være alene, og det gør man almindeligvis ved at sørge for, at hunden får noget at beskæftige sig med, så forlader man den uden at gøre et stort nummer ud af det. og efterhånden udvider man tiden den skal være alene.
Og det lærer de fleste hunde heldigvis, men det tager tid.

mvh dova

Kommentar
Fra : Victoria_M

Dato : 28-04-05 10:32

Hej alle sammen

Nu har jeg talt med to andre behandlere og de ser heller ikke buret som en mulighed. De mener at hun skal lære ar slappe af og have noget mere hjernestimulering i hverdagen. Det er godt nok hårdt at få så mange input fra så mange forskellige steder.
Det eneste vi vil er at finde den mest fornuftige behandler. Er der nogle af jer der kan anbefale nogen som i med sikkerhed ved er god???

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 28-04-05 10:49

I denne tråd har vi et helt klart" bevis " på,at det løber lidt løbsk når,man stiller et helt klart spørgsmål: Hvor får jeg et billigt bur !
Det tager vi andre så stilling til og svare på - nogle mener så at de skal svare på alt muligt andet og straks drejer det sig om hunde opdragelse !
Selv spørgeren hopper på vognen og stiller et nyt spørgsmå:Hvor finder jeg en hunde behandler.
Kære Victoria prøv om ikke du i nærheden af hvor du bor kan finde et hundetræningshold,nogle som har hvalpe træning eller unghunde træning.Her vil du ikke allene møde gode trænere,men du vil også møde andre hundeejere,som måske har de samme problemer,som dig selv.
Det er virkelig mit indtryk,som mange årig hundetræner,at det både dig og hunden,der har behov for at lære noget - så i begge kan få et godt liv sammen.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 28-04-05 11:02

Hej Victoria_M.
Nu ruller de gode råd ind, som svar på din komentar til mig, vil jeg gerne svare dig, jeg er enig med nogen af de svar der allerede er faldet her, hvis du vil høre mere er du velkommen til at kontakte mig på "hundevennen_853@hotmail.com".
Mvh
Kim

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-04-05 11:02

bb1

Nu glemmer du vist, at der allerede var en behandler inde i billedet, og som havde anbefalet et bur, og en hundeejer der ikke umiddelbart satte spørgsmålstegn ved at anskaffe et bur.

Victoria_M
Jeg er glad for at høre, at du har talt med to andre behandlere som heller ikke ser det som en god løsning at spærre hunden inde i et bur.
Men jeg kan slet ikke forstå, at det skulle være nødvendigt med en behandler til så lille en hvalp.
Det er jo ikke en problemhund, men bare en lille hund der reagerer helt normalt, og som endnu ikke er opdraget.
Måske du vil tage det her lidt ilde op, men det handler måske i højere grad om, at du skal sætte dig mere ind i en lille hvalps behov og hvordan man opdrager sådan en. I stedet for at se det som en problemhund.

mvh dova

Kommentar
Fra : Victoria_M

Dato : 28-04-05 11:12

Dova - Jeg ser ikke min lille hvalp som en problemhund. Hvis du vidste hvor meget vi har prøvet mht til dette problem, ville du være meget overrasket.
Vi har prøvet alt på egen hånd - hun er lige stoppet hundetræning og starter på nyt hold allerede fra midten af maj.
Så at min økonomi holder til at jeg får sat en adfærdsbehandler på kan vel være lige meget. Jeg får blot noget professionelt hjælp til at løse dette problem. Hellere det end at give den væk.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 28-04-05 11:38

Hej Victoria

Jeg synes personligt, at det er flot at du får gjort noget ved problemet - at der er et problem gør selvfølgelig ikke hunden til en problemhund, men en hund med et problem der bør løses så du får en glad og afbalanceret hund. (Der kan jo også være naboer at tage hensyn til)

Håber du kontakter kimpetersen, da han flere gange er kommet med kompetente kommentarer.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-04-05 11:41

Hej, Victoria.

Jeg synes, at du skal forsøge at bevare overblikket. Du HAR kontakt til én behandler, -giv hende dog en chance for at hjælpe dig.
Såvidt jeg læser, så er der jo ikke nødvendigvis tale om, at hvalpen skal opholde sig 8 timer i et bur mens du er på arbejde...
"DAP" er formodentlig duft-feromoner? Hvad er det for nogle piller, du skal købe?

Oplægget virker da rigtig fornuftigt, og hos behandleren vil du og hun sikkert kunne lægge en plan for, hvordan disse ting bedst kan kombineres.

Din hvalp er jo ganske ung endnu, så hun kan sagtens lære at elske sin egen lille hule. Det er jo slet ikke sikkert, at buret behøver at være lukket. Det er noget I skal drøfte med adfærdsbehandleren. Selvfølgelig skal hvalpen kunne gå ud og gøre sig ren, hvis hun skal være alene hjemme længere end hun kan holde sig.
Hvornår har du en aftale med jeres adfærdsbehandler?

Et brugt bur kan du finde i det link, jeg gav dig i mit første indlæg.

Kommentar
Fra : Victoria_M

Dato : 28-04-05 11:49

Hej Birgitta

De piller som hun taler om er noget som hedder "baldrian" fra Matas. Kender dem ikke, men hun sagde at min hund skulle have 2 stykker 3 gange dagligt.

Og ja, DAP har vi allerede anskaffet os da vi har fået det anbefalet af andre.

Man bliver nu bare så forvirret når folk kommer med forskellige holdninger og meninger. Jeg tror bare jeg gør det som jeg føler er mest rigtigt for min hund.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-04-05 11:58

f.eks. " 23-4-2005. Transportbur, mellem. 100kr -Rungsted Kyst, København" Denne annonce var på s. 3 af 3.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-04-05 12:04

Jeg bruger selv baldriandråber hvis jeg er stresset og ikke kan sove. De virker ok.

Det bedste er jo selvfølgelig, hvis man bare kan gøre det, man føler er bedst for hunden. Men når der så er nogle problemer, som ikke kan løses på den måde, så er det, at det kan være godt med nogle råd og ideer fra en der har erfaring med den slags problemer. --Men din egen mening om, hvad du synes der er godt for hvalpen, den skal du også holde fast i.

Har terapeuten set din hund?

Kommentar
Fra : Victoria_M

Dato : 28-04-05 13:04

Birgitta - Nej hun har ikke set hunden. Hvorfor da?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-04-05 13:06

Ikke for noget specielt. Jeg var bare nysgerrig efter, hvor langt du var nået i terapi-forløbet..
Hvornår har I en tid?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-04-05 13:10

Hvorfor?
Jo, ser du, ellers ender det nemt som her, hvor du får 117 forskellige velmenende råd, uden at nogen alligevel kan sætte sig ind i, hvordan din hund er og reagerer.

"menneske-terapeuter" behandler jo heller ikke uden at se klienten.

Og jeg er da betænkelig ved, at en "hunde-behandler" uden videre og uden i det mindste at have set hunden, anbefaler dig at give hunden beroligende naturmedicin og råder dig til at lukke den i et bur.
Sådan en, skal da se hunden i sine vante omgivelser og så udarbejde en plan og give gode råd ud fra det.

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-04-05 13:39

såsåså, dova... Det er jo også derfor, at det ville være rart at vide, hvornår Victoria har en tid...

Vi har jo ikke alle ord og fakta fra Victorias samtale med terapeuten. Så der er ingen grund til at drage usikre konklusioner. Det vil bare forvirre Victoria endnu mere...
Victoria er vist ikke blevet anbefalet at lukke sin hvalp inde i et bur... Men at anskaffe et bur med henblik på en terapi som endnu ikke er påbegyndt. ("...Og nu har vi fået besked på at anskaffe os tre ting inden konsultationen, nemlig bur, DAP og nogle afstressningspiller fra Matas")

Hvor meget en terapeut skal gøre, -tage på hjemmebesøg og lignende- det er i høj grad også et spørgsmål om kroner og ører...

Victoria, hvis du kan forstå, hvad den terapeut, du har talt med, forklarer dig. -Og hvis du kan tale med hende om de ting, du er i tvivl om, så synes jeg bare, I skal glæde jer til at komme i gang.
--Selvfølgelig kan hun hjælpe jer. Det er jo ikke noget usædvanligt og sjældent problem hos en hundehvalp. Måske ville hvalpen vokse fra det af sig selv, -men jeg synes, at det er fint, at du har valgt at søge hjælp til hende og dig selv, så hun så hurtigt som muligt kan slippe for at være så ulykkelig.