/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
revne i lædersofa
Fra : yesboss
Vist : 4689 gange
50 point
Dato : 27-04-05 18:57

Hej derude!

Jeg har fået en revne i min lædersofa, ca 2,5 cm. Hvad kan jeg gøre uden at skulle lappe den, den er kun 1½ år gammel.
Er det noget med at det kan repareres ved hjælp af en hårdtørre.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 27-04-05 19:10

Jeg er lidt nysgerrig.

Hvad skulle en hårtørrer kunne gøre?

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 27-04-05 20:00

Hvis det er en gennemgående revne i læderet, kan du lægge et stykke skind eller ruskind der er lidt større end revnen ind under og lime med lim der er egnet til skind.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 20-09-05 19:29

det med hårtørren det ved jeg ikke om er så godt igen det næsten det samme som grethes siger med at du isteden for at du lække noget skin på (i huldet ) skal du lime den og tøre det intil det er finger tør men du må ikke sætte dig før ca 24 timer efter til efter hærtning (hvis det er med hærter i ) og dette virker kun på rævner der er meget små (meget tynde)

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 20-09-05 19:32

alså du limer huldet sammen med noget lim (spicel lim) og løfter ligt i rævnen (hvis den er gået igenem) og putter ligt lim på vær og så skal du såre for at det sidder lige overfor hindanen (og tøre med hårtøre i ca 5-20 min kommer an på hvor meget lim du har på ) (ville lige være sikkker på du fårstod det )