/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Robotstøvsugeren Roomba
Fra : bentedorrit
Vist : 363 gange
150 point
Dato : 27-04-05 18:55

Er der nogen der har erfaring med denne støvsuger. Jeg føler mig vældig fristet, men vil gerne lige høre andres kommentarer.

Accepteret svar
Fra : grethes

Modtaget 160 point
Dato : 27-04-05 19:51

Jeg vil betragte den som et "flop". Har den selv, men bruger den sjældent. Der er meget der skal ryddes væk før den kan arbejde effektivt. Ingen ledninger på gulvet. Ingen frynser på løse tæpper. Ikke for mange stoleben. Og så tager det omkring en time at støvsuge en stue på 40 m2. Men det skal så til gengæld siges, den gør det effektivt.

Skuffen til at opsamle "snavset" i, er ikke stor. Skal tømmes efter hver støvsugning. Den skal altid stå til opladning, så det er ikke en man bare kan gemme ind i et skab.

Da jeg fik den, var det bare sagen, men må erkende - en fejlinvestering - nemmere med den gammeldags støvsuger, hvor tingene flyttes, som man kommer frem.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 27-04-05 21:57

Du bør give dine point til grethes, beskrivelsen lyder meget som virkeligheden. Jeg mener at en lignende støvsuger har været testet i et forbrugerblad, men ikke skoret ret godt.

ol

Godkendelse af svar
Fra : bentedorrit

Dato : 01-05-05 21:26

Tak for svaret grethes.
Jeg er stadig fristet selvom jeg godt er klar over, at der er nogle svagheder. Jeg har et stort gulvareal. I alle rum har jeg væg-til-væg tæpper med mindre tæpper ovenpå (de fleste desværre med frynser) og jeg synes, at det er et tungt og meget anstrengende arbejde at støvsuge.
Når jeg læser dit svar får jeg indtryk af, at den støvsuger du har, er den første model, der kom på markedet. Det påstås, at en opladning nu i den nye model skulle kunne klares på 2 1/2 time og at støvskuffen er lavet større.
Det er i virkeligheden bekymrer mig mest er, om der kan komme mærker på møblerne,
når støvsugeren støder på, men det skriver du ikke noget om.

Med venlig hilsen
bentedorrit

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 01-05-05 21:31

Kunne du ikke få en støvsuger på prøve i 14 dage??

vh ole

Kommentar
Fra : bentedorrit

Dato : 01-05-05 22:10

Til ole,
Ja, det kunne jeg godt tænke mig at prøve.
mvh
bentedorrit

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 02-05-05 16:33

Selv tak bentedorrit.

Med hensyn til mærker på møblerne - det har jeg ikke bemærket den laver, det er jo en let lille sag. Frynserne på de løse tæpper kører simpelt hen fast i børsten, og så stopper den bare. Men løsningen her er, at vippe dem ind under tæppet, så de er skjult. Den største fordel jeg ser er, den kommer helt ind under sofaen, sengen og hvad der ellers står på ben i højde, hvor den kan være.

Som ole skriver, kan du få en på prøve? Nu ved jeg ikke, hvor i landet du bor, men ellers kunne du da prøve min.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : bentedorrit

Dato : 03-05-05 21:11

Jeg har allerede arrangeret at jeg får en på prøve, men ellers tak for tilbudet, det var sødt af dig!

Mvh
bentedorrit