/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Synes I ikke de tarvelige??
Fra : Keldd
Vist : 1007 gange
100 point
Dato : 27-04-05 18:50

I oktober måned, satte jeg 6 gange 25 tulipaner.

Jeg har købt dem forskellige steder, og da det er 8 måneder siden er det ikke til at rekonstruere, hvor jeg købte dem.

Det der er gået galt, er farverne. Der hvor jeg har lagt hvide, er der mørkeblå, og der hvor der skulle være

sart lyserøde, er der 2 farvede gul røde. Der er også minitulipaner med flere hoveder, der skulle der være lysorange,

altså efter posen med løgene. Ikke een af farverne passer, med farverne der var på posen. Det hele er en blandet

landhandel æv hvor er det kedeligt.......nu bliver jeg nødt til at flytte. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-04-05 18:54

Det skal du ikke være ked af Keldd
jeg købte engang 50 Gladiolus.knolde fordi de skulle være mørkerøde.............Og så blev de hvide, hele skidtet

Men mørkeblå Tulipaner

Ka' det nu os' pass'..............Sikker på det ikke er dig der er farveblind

Mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-04-05 19:00

Keldd nu har du set farverne, så må du flytte........ men kun tulipanerne !!

Du ved jo ikke hvad du flytter hen til.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-04-05 19:02

dova:
Nej nej, den er god nok,ah måske ikke helt,en ubestemmelig mørkeblå, mørkviolet tulipan,og jeg vil

da have lyse sarte farver når det er forår, og så kan du selv være farveblind, bare se dine gladiolus,

de blev jo hvide i stedet for røde, og det er nemlig fordi du er farveblind

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 27-04-05 19:05

Nyd forskelligheden......og sig til andre, at det skulle være sådan!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-04-05 19:05

Jakjoe:
Ok, jeg bliver her, det er nok lettere at

flytte de fjollede tulipaner. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-04-05 19:11

qfha:
Jeg er så nogenlunde ligeglad med de andre, det var mere det jeg havde planlagt der gik

i fisk. Der skulle jo laves nogle fine billeder, af en fotograf, med en overudviklet farvesans (æd den dova)

Nå men jeg overlever nok. Jeg ville nu godt have haft de hvide, de lyser så flot op om aftenen.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 27-04-05 19:32

Arh... rent klynk, de kom da op.
Jeg ser sjældent noget jeg har plantet eller sået.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-05 19:37

Keldd - en fotograf viser ikke et billede af virkeligheden.
Den rigtig gode fotograf laver pæne billeder af farveforkvaklede planter.

Måske skulle du ikke ha' tømt knallerten for olie lige i bedet - brug naboens have næste gang.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-04-05 20:39

Hvor er jeg GLAD, for alle de gode råd jeg får,

og jeg synes det er synd for qfha, for han har aldrig aldrig aldrig aldrig aldrig fået noget.

Vi må vist hellere have dova til at skrive teksten til den gamle traver. Dova er du sød lige at skrive den??

Radiser i min urtehave har jeg ofte sået,

men jeg har aldrig fået noget, jeg har aldrig fået noget, ha ha ha ha, så kan jeg ikke mere, DOVA DOVA HJÆLP.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-04-05 20:47

Gu er det da tarveligt Keldd, men der er vel ingen der har lovet dig, at livet er
en dans på roser!

Jeg kender nogen, hvis liv er en dans på neuroser .. så vær du blot glad for, at dit eneste problem er farverne på dine tulipaner *S*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-04-05 21:54

creamy lige nu ser det vist da også ud til at keldd´s live er noget med dans på tulipaner
(eller omkring - kender jo ikke ritualet )

keldd´s (neu)roser har det sikkert fint

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-04-05 22:05

Radiser i min urtehave har jeg ofte sået
jeg har aldrig fået no'et
Hver morgen og hver aften går jeg ud og titter på'et
jeg har aldrig aldrig aldrig aldrig aldrig fået no'et

Med Lisbeth ud på Dyrehavsbakken er jeg ofte gået
jeg har..........
jeg har.........
For skoven er så mørk og kold og plænen er så våd
jeg har...........

Hver søndag sidder jeg og fisker i min lille båd
jeg har.......
det hænder at jeg falder over bord - så bli'r jeg våd
jeg har........

Jeg stiller ind på fjernsyn, det vil si' jeg prøver på'et
jeg har......
jeg har.......
De skønne bil'der svæver rundt et sted i himmelblået
jeg har.......

Et overskæg er mandens pryd, såvidt jeg har forstået
jeg har.....
Det spirer lidt hvert forår, men det' alt for kort i strået
jeg har.......

Folk si'r man får en del for skatten, selv om man blir flået
jeg har.....
Ham fogeden han er rendt med hele hjemmets husgeråd
jeg har.........

At vand sku'være en drik, det har de lærde misforstået
jeg har...
jeg har....
Min gamle far han døde første gang han smagte på'et
jeg har......

Når en tjener skal servere mad, er't meget svært at få'et
jeg har...
jeg har....
Før han er sneglet ud i køk'net, så er kokken gået
jeg har.....

Min kone får sin vilje og det har hun altid fået
jeg har.....
Hvis jeg vil ha' det sidste ord, så ta'r hun grydelåget
jeg har....

Et bad sku' vær' så sundt - bevr's jeg tvivler ikke på'et
jeg har....
For prøver man det der med vand, så tror jeg man bli'r våd
jeg har.....

Et barn skal vær'en velsignelse, hvis altså man ka få'et
jeg har....
Jeg har bestormet storken, båd' med bønner og med gråd
jeg har....

Det'svært at få et nummer gennem telefonens tråd
jeg har ...
jeg har......
jeg har bedt om næsten alle dem der står i katalo'et
jeg har.....

Det si's man får så mange kys når man er ung og kåd
jeg har.....
jeg har....
Hver gang jeg be'r en pige bli'r jeg altid misforstået
jeg har.....

Til jul så får man gaver hvis familien har råd
jeg har.....
jeg har....
I timevis tålmodigt rundt om træet har jeg gået
jeg har....

Jeg ved mit sidste ord det bli'r, når timen den er slået
jeg har aldrig fået no'et
Så håber jeg Sankt Peter ved, hvordan mit liv er gået
jeg har aldrig aldrig aldrig aldrig aldrig fået noet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-04-05 22:10

Hej Keldd

Jeg mener, at mørklilla tulipaner er ret sjældne (men jeg vil ikke hænges op på det).

Sælg dem! De kan være penge værd, så kan du købe nye løg

Jeg ææælsker tulipaner.......men har ingen penge

Forårshilsen
Hanne

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 27-04-05 22:45

Snøft!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-04-05 23:44

dova:
Den var nu længere end jeg regnede med, mange tak, og se hvor ked af det qfha er.

creamy, mirit:

Jeg har nu ikke skrevet,at farverne på tulipanerne , er mit eneste problem, men

glad, jo, det er jeg da.

Camillasmoster:

Du er ikke alene, (har ingen penge) så værsgod: http://www.jytte.dk/jul/julekalender/16/tulipaner.htm

Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-04-05 08:33

Ih tak Keldd!

Og vasen....jamen, den er........lilla...

Og tænk - qfha græder på vores vegne...hvor er det sødt af ham/hende

Munter hilsen (trods armod)

Hanne

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-04-05 15:51

Camillasmoster:
Næh, qfha tuder fordi, han ikke kan få noget til at vokse.

Og jeg har lige sået kørvel, og fransk estragon i drivhuset,når tiden er inde,vil det blive kogt ned,

sammen med skalotteløg, estragoneddike og hvidvin, til en liflig bearnaiseessens.

Bearnaisesauce, som er købt i brugsen, eller den slags steder, burde de kastes i spjældet for at sælge.

Den rigtig fine, giver du dig tid til selv at lave.

Dette mine damer og herrer, er der vel ikke nogen der er kedsommelig nok, til at modsige mig i.

Jeg vil nu skrive opskriften til ca.4 personer: (essens)

Lage: 2 skalotteløg
3 spsk. hvidvin
3 spsk. estragoneddike
5 hvide peberkorn
1 1/2 spsk, friskhakket FRANSK estragon ell.1 1/2 tsk. tørret,
og 1 spsk. hakket kørvel.
Hak skalotteløgene, og kog det hele forsigtigt ned til 2 spsk. fulde.

Du har nu en rigtig fin bearnaiseessens.

Hvis der er stemning for det,kan jeg skrive en opskrift på, på selve bearnaisesaucen.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-04-05 16:49

Keldd - jeg har skaffet lidt frø fra den smukke gullige "Løvetand" hvis du er interesseret i nogle af dem - det er ganske gratis.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-04-05 17:07

Og jeg kan da tilbyde en hel masse skud af en plante der er meget voksevillig, og som smager rigtig godt i salaten.
De hedder Skvalderkål

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-04-05 17:11

Der kandu se hvor godt vil gøre det for dig - hvor mange frø vil du så ha'

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-04-05 17:23

Jeg skal i hvertfald ikke til middag over hos dova, tænk hun vil have vi ligger og spiser hendes ukrudt.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-04-05 20:21

Så skal vi vel også have mælkebøtter til dessert

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-04-05 09:37

hah - I ville ikke opdage det - mælkebøtteblade - især de nyudsprungne - er ret så lækre i en salat og er herlig måde at udnytte uønsket vækst af planter man ikke vil have - prøv dog :D

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-04-05 17:02

mirit:
Men jeg har ikke nogen kaniner.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-04-05 17:09

Løvetandssaften er også ret delikat..............uhmm.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-04-05 17:17

eme:
Jeg springer lige over.
Keldd