/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
AFGANGS PROJEKT - Den polke sømand.
Fra : popey
Vist : 542 gange
27 point
Dato : 27-04-05 17:38

Som sidste del i min uddannelse som skibsfører har jeg et afgangs projekt i støbeskeen. Jeg søger materiale om den polske sømand , hans adfærd og metalitet. Om om nogen kan hjælpe med materiale vil jeg blive svært glad for at modtage info. Materialet kan være på dansk eller engelsk

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 27-04-05 19:57

Søg information hos SID, hvis det er denne kampagne du tænker på.

http://www.dana.dk/index.php?area=100&sub=newsread&newsid=288

Som opgave vil det kunne danne udgangspunkt for det menneskesyn som kan og skal herske blandt søfartens ledere.

Hvis det er dette emne du har tænkt dig at arbejde med, mener jeg ikke du behøver at få konkrete informationer om "den polske sømand", probelmatikken er fint illustreret i historien.

Kommentar
Fra : popey

Dato : 27-04-05 20:31

Jeg kender ganske godt til den kampagne som er beskrevet i dette link. Men det er nu ikke just den vej jeg har tænkt mig at angribe sagen på. Jeg har arbejdet til søs det sidste 20 og i 15 år som ledende officer i den danske hanelsflåde. Det var mere den polske sømand generalt. Hvad er grunden til at han sejler (penge) hvad betyder noget for sømanden, hvad forventer han for sin arbejdskraft foruden lønen i sig selv.

SID kampagne bryder jeg mig foresten meget lidt om, men det er jo en anden historie.

Eller skal du have mange tak for din henvendelse