/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / BeOs / Spørgsmål
10  klummen 100
password på biosen
Fra : DirtyLudvig
Vist : 390 gange
20 point
Dato : 27-04-05 15:02

der er password på min nykøbte computer, og da jeg ringede til forhandleren, for at få det udleveret, sagde han, at hvis jeg ville have det, så borfaldt reklamationsretten. er det virkelig rigtigt??

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 27-04-05 15:08

SIkke noget sludder, du skla insistere på at få det udlevert, og det har INTET med reklamatinsret at gøre, iøvrigt dækker reklamationsretten ikke software alligevel.

Vil da gerne vide hvilken forhandler der er tale om

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-04-05 15:24

I bedste fald - så vil fejlagtige BIOS ændringer medføre, at skidtet bare ikke virker, i værste fald, at du brænder noget hardware af, f.eks. hvis CPU spændingen sættes for højt.

Så jeg forstår egentlig godt forhandleren.....han vil sikre sig mod reparationer/udskiftninger der skyldes fejlagtige BIOS indstillinger i reklamationsretsperioden....

mvh berpox

Kommentar
Fra : DirtyLudvig

Dato : 27-04-05 15:43

Tak for svar, jeg vil ringe tilbage og insistere Det var iøvrigt Århus PC-Lager

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 27-04-05 15:44

Hvis forhandleren virkelig vil sikre sig så må han lade være med at sælge varer, og hvis skidtet brænder sammen fordi der er rodet med biosen vil det kunne afsløres og så dækker ingen reklamationsret alligevel, der er ingen gyldig grund til ikke at udlevere koden.

Det svarer til at sælge styresystem uden at tillade registrering

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-04-05 16:11

>Backtee, jeg er for så vidt enig med dig, og jeg ville også selv insistere på at få password til BIOS udleveret øjeblikkeligt - så mon ikke det er i "misforstået" sikringsøjemed med denne restriktive holdning?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-04-05 17:34

Men der er måske solgt en "færdig" og "køreklar" comp................og så kan rod med bios foresage en del af ukyndige.
Men til gengæld skal denne comp jo bruges/reindstalleres/kobles til flere enheder.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 11-06-05 07:51

Har du fundet en løsning?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-05 10:10

Han har nok glemt det password der passer til Kandu.