/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tandlæger
Fra : 1975
Vist : 782 gange
100 point
Dato : 27-04-05 13:40

Jeg skal snart til tandlæge har jeg fået brev om :)

Jeg synes bare det altid er så dyrt. Jeg har en gang hørt eller læst at priserne på behandlingerne er fastsatte således at der ikke er nogen prisforskel på de forskellige tandlæger, men kan det virkelig være rigtigt? Må man ikke konkurere på tandlægepriser, det forstår jeg slet ikke. :S

Hvis det er nu er sådan at det ikke aftalte priser for tandlæger, findes der så et hjemmeside hvor de forskellige priser og tandlæger er opstillet så man kan finde en billig en.

Jeg skal bare have et almindelig eftersyn, så henvisninger til tandlæghøjskolen eller udlandet dur ikke rigtigt. :)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-04-05 13:41

Aftalte priser er ulovlige - det ville være karteldannelse

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 27-04-05 13:41
Kommentar
Fra : 1975

Dato : 27-04-05 13:42

avmintand handler da kun om tandlæger i udlandet eller er det bare mig der er for elendig til at søge på en side???

Accepteret svar
Fra : Ravn_k01

Modtaget 110 point
Dato : 27-04-05 13:47

Tjek denne hjemmeside, hvor der er nogle abobe dokumenter nederst på siden. Og sig så ikke, at der ikke er aftalte priser hos tandlæger :)

http://www.avmintand.dk/sygesikring/TilskudSygeforsikring.htm

Det gælder bare om at finde en man stoler på.

Mvh

RAvnk_k

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 27-04-05 13:53

Hmm forstår ikke rigtigt den side og pdf'er du henviser til :)

Jeg kan ikke se af den side om der er aftalte priser eller ej, kan du?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-04-05 13:56

Der er stor forskel på priserne.
Det er bare ikke til at finde ud af, medmindre man ringer til nogen forskellige og forhører om prisen på et bestemt stykke tandlægearbejde.

Og tandlæger må ikke reklamere.

Men jeg ved, at her i byen kan der være en forskel på omkring 500 kr for at få trukket en tand ud, så det er ikke alle der aftaler priser, og det må de heller ikke.

Så mit råd er, at du ringer til forskellige tandlæger i dit område og forhører om prisen på et eftersyn.

mvh dova

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 27-04-05 14:00

Nå ja så ringede jeg til en tandlæge....

Alle priser på almindelige ting er fastsatte. Det vil sige, eftersyn, tandrensning, røngtenfotos og fyldninger.

Priser på regulering og kroner og andet tekninsk må de selv bestemme.

:) Så jeg skal nok bare være glad og lykkelig over at jeg ikke skal igang med det ghelt store show og kan besøge min faste tandlæge.

Godkendelse af svar
Fra : 1975

Dato : 27-04-05 14:15

Tak for svaret Ravn_k01.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 27-04-05 16:14

Ellers - HVIS du skal have lavet noget af det helt store, så er der noget at hente ved at melde sig ind i http://www.sygeforsikring.dk/Default.asp?ID=139, der er kontigent, men når du har fået lavet det skal laves, kan du skifte gruppe til en med et billigere kontinget eller melde dig ud igen.
Jeg har selov fundet en med en ph-grad og som ikke bruger kviksølv, betaler gerne for suberp behandling, da det at gå til tandlæge hurtigt kan blive en trist affære.