/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Jodle keld/kjeld
Fra : Melander
Vist : 5253 gange
50 point
Dato : 20-09-02 00:03

Hejsa...

Er der nogle der ved noget om jodle keld/kjeld(er itvivl om det er med eller uden j), han kommer vist fra djursland.

Hans musik og sang er total griner, hans stemmeleje svinger op og ned, og det kan være svært at forstå hvad han synger. men:

Jeg hørte en sang med ham forleden, og jeg var ved at falde om af grin, jeg fik helt ondt i maven, men det reddede en træls dag på arbejde, så derfor, vil jeg høre om der er nogen der ved, om man kan købe en plade med ham, eller bare en single, og evt. hvor man kan købe den, for jeg tror ikke den er kommet ud, på lands plan.

mvh. Melander (nice day for a good hunting)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-09-02 23:39

> Er der nogle der ved noget om jodle keld/kjeld(er itvivl om det er med
> eller uden j), han kommer vist fra djursland.

Ja, han er fra et sted i Østjylland - præcis hvor ved jeg ikke, men jeg
frygter faktisk lidt, at det er et sted meget tæt på....*g* Og jeg mener,
det er uden j....

> Hans musik og sang er total griner, hans stemmeleje svinger op og ned,
> og det kan være svært at forstå hvad han synger. men:

Svinger? Ja, det tør siges.... "så knækker vi stemmen lidt....."

> Jeg hørte en sang med ham forleden, og jeg var ved at falde om af grin,
> jeg fik helt ondt i maven, men det reddede en træls dag på arbejde, så
> derfor, vil jeg høre om der er nogen der ved, om man kan købe en plade
> med ham, eller bare en single, og evt. hvor man kan købe den, for jeg
> tror ikke den er kommet ud, på lands plan.

Ser du, det er et godt spørgsmål, for det er efterhånden ved at være en del
år siden, at han "kom frem". Jeg gik i ungdomsskolen dengang, så det er nok
en 7-8 år siden, jeg hørte ham første gang.

Han synger blandt andet sin egen version af Bjældeklang og Tre Hvide Duer

Bjældeklang, Jodlesang....
eller
To mørke øjne....

- og så var der noget med en duet med en "Marianne".

Jeg er lidt usikker på, om han udgav noget som helst... Jeg synes at
erindre, at vi kunne købe nogle CD'er i ungdomsklubben efter en optræden -
men jeg tror kun, det var singler. Hvis du skal have fingre i en sådan, skal
du nok på jagt i brug-bikserne.

Evt. kan du prøve at kontakte nogle lokalradioer i Østjylland og spørge ad.
En brugbar mulighed er Radio ABC www.radioabc.dk - de eksisterede i hvert
fald også dengang.

Held og lykke.... eller hvad jeg nu skal kalde det

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.shubidua.nu/salimata/ - dedicated to my fosterchild from Mali
http://www.freestyledesign.dk - we create your website

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 20-09-02 02:11

Han er fra Randers, er jeg ret sikker på. Så ham engang i TV2-Østjylland. Han har udgivet et BÅND, det er vist det eneste som han kom med, da han var en "dille" og hurtigt forsvandt igen.
Du hørte et nummer med ham?? Er han på vej frem igen?? GYS!!!

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 20-09-02 07:12

ja jeg hørte ham i radio, på ABC faktisk, jeg tror nummeret hedder københavnstrup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 08:51

> Evt. kan du prøve at kontakte nogle lokalradioer i Østjylland og spørge
ad.
> En brugbar mulighed er Radio ABC www.radioabc.dk - de eksisterede i hvert
> fald også dengang.
>
> Held og lykke.... eller hvad jeg nu skal kalde det
>
> Mvh
> Karina

***
Ellers prøv i Odense-området. Det var Bo Bomuld, der fik ham lanceret, den
gang i starten af 90'erne.
Det var forresten også Bo Bomuld, der hev Poul Kjøller frem af gelmmebogen
ét år på Midtfyns Festivalen, dengang han var bestyrer af Natugle-scenen...
Sidder lige og mindes et øjeblik. *SUK*

Forresten kan man efter sigende også finde både Jodle-Keld og hans kone på
nogle amatør-porno-film... Men det er vist ikke med indbygget jodlen.
--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-09-02 13:32

Hej Melander,

du ka' evt. prøve at kontakte nogen fra denne klan (Clan Keck), de har vist 2 af hans sange...
(under overskriften fra den 3/5-2001 Sange kan nu downloades)... -->
http://hjem.get2net.dk/kreinoe/News.htm
- Jodle Keld med Marianne...
- Jodle Keld med 2 brune øjne...
(http://hjem.get2net.dk/kreinoe/)
Jodle Keld sku' vist nok også være deres guru...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 20-09-02 14:42

hej strarup

jeg kom godt ind på siden, men man kan ikke downloade dem derinde fra:(

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-09-02 15:14

Hej Melander,

det ved jeg godt... det var også derfor jeg foreslog dig at kontakte en af dem fra klanen af...

jeg beklager at jeg ikke lige fik nævnt at de ikke havde den liggende længere... og at det var derfor jeg nævnte det med at kontakte en derfra...

men du ka' jo evt. prøve at kontakte ham KruegR... --> Frederik Munk --> frederik@munk.com --> ICQ: 120837643
http://www.frederik.munk.com/members.htm
eller Klanlederen Horza... Anders Kreinøe --> anders.k1@get2net.dk --> ICQ: 109347496
http://hjem.get2net.dk/kreinoe/Members/members-horza.htm
(eller kreinoe@hotmail.com)

idet en af dem må ligge inde med de 2 sange eller ved hvor man ka' få fat i dem... og evt. flere end lige de 2 nævnte sange som de havde på deres side på et tidspunkt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 00:04

"Melander" skrev
> Er der nogle der ved noget om jodle keld/kjeld(er itvivl om det er med
> eller uden j), han kommer vist fra djursland. [...]

To af Jodle Kjelds numre er med på opsamlings cd'en "Kitsch Hits 4 special
edition" (Off the Record 5247682), som indeholder mere i samme stil: Sussi &
Leo, Eilart Pilarm (langt ude Elvis imitator), Hans Pilgaard, Mona, Mrs.
Miller og Florence Foster Jenkins.

De to numre er: "Marianne (Di di mix)" og "To brune øjne (Houzi houzi mix)".
Venlig hilsen
Annette
--
This message is best viewed while listening to U2

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 50 point
Dato : 22-09-02 09:17

Hej Melander,

jeg kom lige i tanke om Biblioteket...

og fandt ud af at de har et bånd med Jodle Keld... -->
http://www.bibliotek.dk/search.zap?target=Dfa&&term2=&term3=&term4=&term7=&term1=Jodle+Keld&&cclterm5=materiale%3D(b%E5+eller+pf+eller+mu+eller+sc+eller+und)&cclterm6=&field7=&field1=ForFatter&syntax=xml&&start=2&number=1&element=L

Båndet hedder "Alle go'e gange 3", og indeholder såvidt jeg ka' se 13 numre...

"Kitsch Hits 4"... som Annette Christensen nævner ka' også lånes på Biblioteket... eller blive bestilt hjem... -->
http://www.bibliotek.dk/search.zap?target=Dfa&number=10&term2=&term3=&term4=&cclterm5=materiale%3D(b%E5+eller+pf+eller+mu+eller+sc+eller+und)&cclterm6=&field7=&term7=&field1=ForFatter&term1=Jodle%20Keld

så hvis det ikke hjælper at kontakte dem fra klanen, eller de ikke har filerne længere er der da lidt at hente på biblioteket...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 25-09-02 21:01

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : elektroxx

Dato : 11-10-02 05:41

Der findes en porno-film med Jodle Keld, prøv lisewang@ofir.dk hvis du er interesseret i kopi.

Kommentar
Fra : poulipsen

Dato : 13-11-02 14:51

Han har faktisk lavet to bånd jeg kender til. Udover alle goe gange tre har han også lavet "Ud på ski"

Kommentar
Fra : Walther48

Dato : 08-06-03 01:19

Hejsa Melander
Hvis du skriver til mig så har jeg de 2 numre han har lavet.
Det ene hedder 2 brune øjne det andet hedder Marianne
Venlig hilsen Walther
http://waltherandersen.webbyen.dk/

Kommentar
Fra : hansiii

Dato : 28-08-05 19:45

Jodle keld har udgivet en ny CD som jeg nú har fået. Vedr. CD'en kontakt mig gerne på ovfrank@vip.cybercity.dk.

Hilsen Hansiii

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 30-12-23 14:23

Jodle Keld staves uden J. Han er ganske rigtigt fra Randers (som jeg selv), han har faktisk udgivet hele FIRE albums, Jodlesang - Bjældeklang er fra hans tredje med titlen Alle Go'e Gange Tre.

Jodle Keld var super kult i Randers og opland, både på diskotekerne og på lokalradioerne, jeg var en af mange DJs på lokalradioerne og diskotekerne der var vilde med hvor underligt hele konceptet var, nogle af de lokale radiofolk er sidenhen blevet kendte, enten fra Diskofil eller som digitale radio nomader, og de samme folk har også remixet nogle af hans numre, bl.a. den her https://youtu.be/U43rGsrKUMo

80'erne var også årtiet hvor det var moderne af importere engelske personality DJs, hvoraf en af dem lagde rap på netop Houzi Houzi remixet, han blev sidenhen en stor voiceover artist i Singapore med eget firma og det hele, dette i kraft af hans meget karakteristiske dybe lidt ru stemme, han er tilbage i sit hjemland, og har været det i en del år efterhånden, lykkeligt gift med sin kone han mødte i Singapore.

Åh ja disse minder :)