/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
guldtekst?
Fra : Annehvid
Vist : 2588 gange
25 point
Dato : 27-04-05 11:16

hejsa. igen igen
Har haft en til at hjælpe mig inde på min hp med at lave guld tekst .... men jeg syntes ikke det er lykkedes øv
guld er guld og ikke mørkegul ... det skal skinde eller glimte evt være animated glitter .
Pf ht
Knuss Anne Hvid www.ingehvid.dk

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 27-04-05 11:20

Hvad er det på siden der skal stå med guld tekst

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 35 point
Dato : 27-04-05 11:29

Håber du kan bruge det her...

http://meye.dk/index.php?p=glasstextdk

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 27-04-05 11:47

Der er jo faktisk en farve i Cascading Style Sheets der hedder gold. Den ligner meget godt en guld farve. Her er et eksempel få brugen af den:
Kode
<html>
<head>
<style type="text/css">
P {color: gold; font-size: 16px; font-family: verdana; font-weight: bold; font-style: italic; background: #000000; }
</style>
</head>
<body>
<p>hej hej</p>
</body>
</html>

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 27-04-05 11:55

Gulddesign laves ved at anvende ...
- gule og brune farver i baggrundslaget.
- de samme farver som pastel (meget lyse) lagt ovenpå som lysreflekser.
- støj (hvide eller lysegrå pixels) placeret i øverste lag, hvis det skal være råguld eller gammelt guld.
- evt anvendes en smear eller blur for at tilføje patina.

Der skal nok eksperimenteres lidt for at ramme den ønskede virkning. Prøv at printe på blank fotopapir - det forstærker virkningen. Held og lykke med forsøget.

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 27-04-05 12:01

Her kan du downloade en farve søger. DVS. du peger bare med curseren på en farve så fortæller den dig hvad farvekoden er.

Den er nem at bruge, og du downloader uden at registrere dig..

Find en GULD farve på nettet og tag farve koden derfra.

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 27-04-05 12:01

Her kan du downloade en farve søger. DVS. du peger bare med curseren på en farve så fortæller den dig hvad farvekoden er.

Den er nem at bruge, og du downloader uden at registrere dig..

Find en GULD farve på nettet og tag farve koden derfra.

http://www.iconico.com/colorpic/index.aspx

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 27-04-05 14:01

hejsa allesammen prøver lige nogle af jeres fif ....

Godkendelse af svar
Fra : Annehvid

Dato : 02-05-05 12:08

Tak for svaret taliskoko.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-05-05 12:13

Det kan være lidt kringlet til at starte med, men det bliver nok det bedste resultat af de fremlagte... No afence