/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
støjdæmpning
Fra : bente64
Vist : 786 gange
50 point
Dato : 19-09-02 22:55

Hjælp

Hvad gør man for at dæmpe støjen fra de forskellige plastik scootere m.v. som de fleste børn har. Jeg tænker på en eller anden form for afdækning af plastikhjulene. Det skal helst kunne holde til brug udendørs også.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 19-09-02 23:20

du kan købe noget bredt dobbeltklæbende tæppetape, af den slags man lægger under tæpper, og så kun nøjes med at pille papiret af den ene side. det skulle kunne holde et stykke tid, men hvis du også har en gammel cykelslange, så skær den igennem og klistre den fast på tæppetapen.

mvh. Melander

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-09-02 21:54

Gammel cykelslange virker fint
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,
læse om hjemmefødsler og meget
mere på:
www.rikkebachmann.webbyen.dk

"bente64" <bente64.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:YIqi9.7199$Qk5.392489@news010.worldonline.dk...
> Hjælp
>
> Hvad gør man for at dæmpe støjen fra de forskellige plastik scootere
> m.v. som de fleste børn har. Jeg tænker på en eller anden form for
> afdækning af plastikhjulene. Det skal helst kunne holde til brug
> udendørs også.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 20-09-02 01:21

Du kan også benytte ørepropper, altså til dine egne øre. -:) -:) -:)

Du kan også motivere dine børn til at larme mindre, eller at larme et sted hvor de ikke genere andre folk, - lære dem at tage hensyn til andre folks behov.

Ja der er faktisk mange både "HOVSA" og mere reelle og ægte løsninger!

m.v.h.

dkwM327

Accepteret svar
Fra : azazazAZAZ999

Modtaget 50 point
Dato : 20-09-02 01:23

Hej bente64
Ideen med tæppetape er måske ikke helt ideel, da papirsiden dels er glat, dels kan løsne sig og så? Hvad hænger det så fast i.
Nej det får mig i tanke om: At "Tesa" laver en tætningsliste i gummi med 3 til 4 spor og selvklæbende bagside. Jeg kan forestille mig at den kan bruges som en støj/slidbane på hjulene. Jeg ved ikke om det virker, men jeg vil da selv forsøge det på mine børnebørns legetøj, og så evt. vende tilbage med et tips, når det er prøvet. (Hvis det kan bruges)
Hilsen Az...

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 20-09-02 20:15

Til dkwM327: Det er altså ikke lige mine egne børn på 13 og 16 år, som kører rundt på plastikscootere!! Jeg arbejder i institution, og vi er en del ansatte, som ikke ønsker at ende som tinnitusplagede vrag! Vi synes faktisk, at børnene skal have lov til at køre på disse køretøjer men leder efter en løsning så der er plads til alle. Vi er bare ikke så opfindsomme, så derfor skrev jeg til dette udmærkede sted og har fået flere svar som nu skal afprøves! Tak for det

Godkendelse af svar
Fra : bente64

Dato : 21-09-02 20:19

Tak for svaret azazazAZAZ999. Det er afprøvet, - foreløbig kun indendørs men det ser ud til at fungere. Så holder vores hørelse nok et par år mere.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-09-02 19:04

In article <YIqi9.7199$Qk5.392489@news010.worldonline.dk>,
bente64.news@kandu.dk says...
> Hjælp
>
> Hvad gør man for at dæmpe støjen fra de forskellige plastik scootere
> m.v. som de fleste børn har. Jeg tænker på en eller anden form for
> afdækning af plastikhjulene. Det skal helst kunne holde til brug
> udendørs også.
>
Man kan også købe dem med gummihjul de larmer ikke så meget.
--
mvh
Betin@

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 21-09-02 21:27

Det har du ret i Betina, men det er jo et spørgsmål om udbud og økonomi!

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 22-09-02 02:33

Hej bente64
Det glæder mig, at du kunne bruge mit svar. Jeg har også prøvet, og nået frem til, at det er ok. inde, men der skal prøves med en stærkere lim ude, da den som sidder på listen ikke holder ude hvis den bliver våd.
Hilsen Az..

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 28-09-02 09:38

Hej Az
Vi har nu viderudviklet ideen og kommet frem til noget der også holder udendørs. Vi klippede nogle engangsvaskeklude i strimler og lagde 5 lag rundt om hvert hjul. Dette hæftede vi med flere lag Power tape også kaldet Gaffa tape. En sidegevinst er at børnene synes, at det er sejt med sølvfarvede hjul.

MVH Bente