/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Underligt.......
Fra : Dullermaren
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 26-04-05 19:13

min omega er underlig..........
den er monteret med en mitsubitzi bilradio med aftagelig front.
hvis jeg glemmer at trykke front panelet af på radioen om aftenen, er batteriet helt tappet for strøm næste morgen.
det var et problem der opstod i efteråret, og før jeg fik fundet frem til hvad der tappede strømmen , nåede jeg at skifte både batteri , generator og lade relæ. nu er der ikke noget problem ( bare jeg husker det med fronten hehe) men hvad kan det skyldes at den tapper så meget strøm ??, det burde den jo ikke gøre ... nogen der har lign. erfaringer ???

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 26-04-05 19:24

Jeg har hørt noget lignende med en BMW, og årsagen var at ledninger var monteret fejl, - altså at + var monteret på - og omvendt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-04-05 19:46

Æh stilke
Hvis man laver det nummer med minus til plus o.s.v, så har man vel ikke en radio der spiller ret meget længere end det tager at sætte ledningerne forkert, men i heldigste fald en sprunget sikring og i værste, en afbrændt radio

Kan desværre ikke løse dit problem Dullermaren, det var mere for at du ikke lige skulle prøve at bytte ledningerne rundt.

mvh dova

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 26-04-05 19:56

Det havde jeg nu ikke tænkt på at gøre .... radioen virkede fint det først år jeg havde bilen ... og der er ikke pillet ved ledninger i mellemtiden

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 26-04-05 20:37

Jeg forstår heller ikke det med ledningerne, men ejeren fortalte mig det sådant, og jeg tør ikke prøve om det virker sådant, - men radioen kan sandsynligvis monteres, i visse tilfælde, forkert.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 26-04-05 20:37

Jeg forstår heller ikke det med ledningerne, men ejeren fortalte mig det sådant, og jeg tør ikke prøve om det virker sådant, - men radioen kan sandsynligvis monteres, i visse tilfælde, forkert.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-04-05 20:51

Der er to + ledninger til radioer.
En + til diverse hukommelser.
Og en til power som trækker strøm selvom den ikke kan høres.
Power strømmen bør afbrydes af tændingsnøglen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-04-05 21:08

Det lyder straks mere fornuftigt emesen.

Det var den forklaring jeg sad og ikke lige kunne få frem

mvh dova

Kommentar
Fra : geu

Dato : 26-04-05 22:05

Har du en forstærker sat til?? Så kan det meget godt være derfor.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-04-05 22:25

En ven hadde samme problem med en forsterker i bilen.Der var det en diode, tror jeg det var,Den blev reparert og bilen fungerer ok nu.
Hvis ingen har gjort noget med ledningene så må det være sket en fejl med radioen.
alimak

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 27-04-05 09:34

der er ikke blevet ændret ved radioen , eller monteret ekstra forstærker eller andet ....
jeg kan fint leve med problemet , var bare nysgerrig

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 27-04-05 09:34

der er ikke blevet ændret ved radioen , eller monteret ekstra forstærker eller andet ....
jeg kan fint leve med problemet , var bare nysgerrig