/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløs netværk
Fra : Nordania
Vist : 985 gange
100 point
Dato : 26-04-05 18:26

Vi kører trådløs netværk med 4 computere koblet til, derudover har vi en bærbar med indbygget trådløs og den satte vi bare til og så fangede den signalet med det samme. Nu har min datter fået en bærbar, også med indbygget trådløs. Den kan godt fange signalet men så siger den at det er et trådløst netværk med sikkerhedsaktivering, og at det kræver en netværksnøgle. Hvad gør jeg

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 26-04-05 18:41

En mulighed vil jo være at angive netværksnøglen.

Såfremt du ikke har angivet den så kontroller lige at det er det rigtige netværk den har fundet og ikke naboens, og ellers må du jo koble op på routeren via kabel og angive en netværksnøgle

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 26-04-05 18:50

hvordan gør jeg det

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 26-04-05 18:53

Hvilket udstyr har du og hvordan satte du det op i sin tid?

Der er jo mange forskellige modeller på markedet og je gvil da gå ud fra du har fået en manual?

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 26-04-05 18:56

Vores stationære fik vi en til at sætte op, men det er Linksys

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 26-04-05 18:59

Kender desværre ikke deres udstyr, men prøv at se om de ikke kan hjælpe dig her

http://www.linksys.com/international/support.asp?coid=48

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 29-04-05 09:40

Jeg har fundet ud af problemet, eller rettere sagt så har jeg haft en til at ordne det for mig

Kommentar
Fra : ingejorgensen

Dato : 29-06-05 21:04

SIKKERHEDSAKTIVERING:
Hvordan enables krypteringen på min trådløse computer - min router hedder NETGEAR.

Jeg håber I kan hjælpe mig
Inge Jørgensen

chringe2@hotmail.com

Kommentar
Fra : FXK

Dato : 21-10-05 14:25

I skal alle sammen ind i routeren og slå wep kryptering fra ellers vil den altid bede om en netværksnøgle.
Dette er en god sikkerhed i sig selv at køre med wep kryptering.

hvis det er en linksys wrt54g skal man som standard åbne internet explorer og taste følgende ind i linjen hvor man skriver internetadresser. http://192.168.1.1 og derefter skrive et brugernavn som standard er "admin" og en adganskode. hvis man ikke har angivet nogen adganskode når routeren sættes til er der ikke nogen og man trykker enter efter at have skrevet brugernavnet. hvis man ikke kan komme ind, betyder det at der man skal have en adgangskode. denne må man så prøve at fremskaffe fra den som har sat udstyret til eller lign.