/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
PowerPoint med lysavis
Fra : tjantzen
Vist : 2010 gange
100 point
Dato : 26-04-05 14:14

Kan man lave sådan en lysavis effekt i powerpoint?
Hvor en tekst bliver ved med at komme ind fra venstre
hvordan?

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 26-04-05 14:28

Ja det kan du godt - min forklaring kommer med en engelsk pc saa haaber det er til at forstaa:

du highligther den tekst du gerne vil have animeret og gaar derefter op i Slide Show - og vaelger den femte oeverste som her hedder Custom Animation. Derefter kommer der saa en hel masse du kan vaelge imellem. Det er nemmest hvis du leger lidt med det.

Tilsidst kan du saa se resultatet ved at klikke paa Slide Show - View Show.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 26-04-05 14:29

Hov! glemte lige at du skal efter at du har valgt 'Custom Animation' vaelge
'Add effect' og saa 'entrance' - saa er det her at du kan vaelge alle de her maader at teksten skal 'glide' ind paa!

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 26-04-05 15:36

Jo tak men kan man få den til at gentagte handlinge i det uendelige, så teksten står og kører mens sliden er fremme?

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 26-04-05 16:21

Hej Thomas
Hov undskyld jeg havde vist ikke faaet laest dit spoergsmaal ordentligt! - Saa vidt jeg ved findes den funktion ikke - har jeg vaeret inde og tjekke - jeg kan ihvertfald ikke se at det skulle kunne lade sig goere.
Det eneste tilsvarende jeg kunne finde paa ville vaere at gaa ind under 'add effects' og saa 'motion patchs' hvor du selv med musen kan lave det moenster du vil have at teksten skal rulle ind paa. Her kan du saa vaelge at lave det samme moenster (fra hoejre til venstre om og om igen 10 gange feks.) saa vil det faa nogenlunde den effekt du leder efter.
jeg er spaendt paa at se om der er nogle andre som ved om det kan lade sig goere paa en nemmere maade!
MVH
Sus

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 26-04-05 16:21

Ja, gå op i "Diasshow", vælg "Indstil diasshow" og sæt flueben i "Gentag indtil ESC".
(ESC er den knap, der sidder øverst til venstre på tastaturet.)

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 26-04-05 16:24

ps. legede lidt videre - du kan selfoeli gaa ind under 'motion path' og saette 'left' eller 'right' paa en hel masse gange - hmm - ups jeg maa vist hellere arbejde lidt istedet for at sidde her og tonse rundt i PP..
Jeg blev helt bidt af det..

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 26-04-05 16:57

meningen med en lysavis er jo at den skal køre uafbrudt så det kan ikke være nok med at bruge de finesser - desuden - er det ikke i frontpage netop lysavisen er lagt ind ???? (komponent + lysavis)

mit bud umiddelbart er at få lavet en animation og lægge ind i stedet - men det er bare min løsning

Godkendelse af svar
Fra : tjantzen

Dato : 27-04-05 17:18

Tak for svaret miritdk.

Jeg måtte ty til din løsning og lave en gif-animation i Image Ready, som jeg så lagde ind i powerpointen.
Og nu virker det
også tak til jer andre

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-04-05 22:57

selvtak - godt det virker -