/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Til yttepigen (+ zonker, kaasgaard, ram2~
Fra : mblm
Vist : 805 gange
21 point
Dato : 19-09-02 19:16

Kære yttepigen,

Dit tip:

>>citat>>
Kandu.dk Tip & Trick (8/0)
Fra : yttepigen Send til en ven Dato : 19-09-02 18:02
Tip : "Kære Kaasgaard........."
Hej Kaasgaard
Som du har bemærket betaler det sig ikke at forsøge at gyde olie på vandene herinde - desværre. Hver gang sker der blot det, at alle "zonker-haderne" hidser sig op, og sviner de folk til, som ikke måtte være enige med dem - og bliver de ikke direkte svinet til, bliver det kraftigt antydet, at de på en eller anden måde står i ledtog med ham (se ram2's bemærkning om toupie f.eks). Han/hun vil med garanti ikke få det let i fremtiden herinde for de herrer.
Mit tip til dig er venligt ment, hvilket jeg håber du er klar over Jeg har kikket med fra sidelinjen gennem lang tid, og dem, der kommer med objektive udtalelser om zonker, er som regel blevet lagt for had. Men jeg er sikker på, at zonker ikke giver op - tværtimod giver al den modstand ham blot endnu mere kampånd, men det er der ingen, der har bemærket endnu Så dybest set kan denne børnehave fortsætte i al evighed *LOL*
Og til alle, der læser dette: ja, jeg er zonkers kone, så der er ikke noget fordækt der at grave frem Og vil I opfatte det som et forsvar af zonker, fordi I ikke kan læse det som andet, så gør I bare det! Who cares anyway - og hvor er vejret dog pragtfuldt i dag
<<citatslut<<

- har ramt mig på et særligt ømt punkt! (Det var det med vejret!)
Jeg vil gerne her offentligt komme med en stor undskyldning til dig; fordi du skal finde dig i at din mand bliver groft tilsvinet af en lille skare - og hadet af en meget stor skare, her på Kandu.dk

I mine indlæg har jeg ikke sparet på de hårde ord, men jeg føler at de har været brugt med rette og fortryder intet i den forbindelse. Jeg har ikke været i dette forum i særligt mange dage (3 tror jeg) og er blot blevet voldsomt irriterret af din kære mands manglende evne til at forestille sig at andre mennesker i nogle situationer har ret til at mene noget andet end han gør - endsige have ret til at mene at han tager fejl og påpege situationer eller eksempler derpå. Nu skriver du børnehave - og jeg tror også at du (i fald du gennemlæser dine mands indlæg i debatter der involverer undertegnede og mange andre) kan se at han (din mand) selv har været ude om den kritik som hagler ned over ham i øjeblikket! Desuden er pædagoger ("fredsbevarende styrker") generelt pisseirriterrende - så det kan ikke komme bag på nogen at man kan blive kritiseret for at "forsøge at gyde olie på vandende". Hvem har sagt at det ikke er risikabelt at forsøge at skabe fred???

Jeg kan forstå at det er sket før - i perioder - at zonker er blevet lagt for had. Og jeg må indrømme at jeg ikke har svært ved at forstå hvorfor. Hans forsvar mod kritikken og de skriftlige røvfulde han får er; at dem der giver ham dem må have "underlige tilbøjeligheder" eller blot være aggressive i al almindelighed. (Han forestiller sig ikke på noget tidspunkt at det muligvis også kunne være ham der besad en formidabel instinktiv evne til at træde folk over tæerne). Jeg tror ikke man behøver at være aggresiv (hverken på skrift eller i tale) for at blive rasende over folk med den fremtoning som din mand ligger for dagen. I hvert fald ikke for mit vedkommende - jeg er normalt ikke nem at træde over tæerne! Men faktisk har jeg aldrig mødt nogen (online) der på så kort tid har formået at være så irriterrende som din mand - hvilket må siges at kunne opfattes som et kompliment hvis det er formålet med hans væremåde.

Men i betragtning af, at jeg ikke har været her på stedet så længe vil jeg gerne give "våbenhvilen" en chance idet jeg, for at følge op på en tidligere brugt symbolik, føler at mit immunsystem har nedkæmpet - men ikke holder op med at producere antistoffer foreløbigt. (Sammenligningen kræver en smule kendskab til immunologi - men det tror jeg at du besidder!)

Jeg stopper den igangværende tilsvining af zonker (for mit vedkommende), men advarer samtidigt om at manden ikke er fredet! Kommer han med latterlige kommentarer, nedværdigende bemærkninger eller på anden vis tér sig som han plejer - vil jeg naturligvis ikke undlade at kommentere dette.

Intet af det tidligere skrevede er på nogen måde ændret mht. mine meninger om manden!

Mvh.
//mblm

NB. En mulig løsning på zonkerproblemet kunne være at man fra administrationens side gjorde det muligt at "ignorere" visse brugere når man opretter et spørgsmål. I så fald ville det kun være et problem, hvis man gav sig til at svare på samme spørgsmål som fredsforstyrreren. Men mon ikke omtalte person ville rette lidt op på sin opførsel hvis han efterhånden blev udelukket fra hvert tiende spørgsmål???

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 19-09-02 19:41

Godt skrevet, tror der er stor enighed fra mange her på kandu.dk

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-09-02 20:14

Det var pænt og sobert formuleret uden at være underdanig, og jeg kan kun være enig.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 19-09-02 21:24

Jeg kan ikke værre meget mere enig....dog er hvert tiende spørgsmål nok for lavt sat !!!!

Jeg blev også overfaldet meget hurtig på kandu.dk

Jeg mødte ham første gang her: http://www.kandu.dk/dk/spg/3947 hvor han skriver """svar er simpelthen for tyndt, der står sgu da intet om de tekniske data, bla. bla""" og når man spørger hvad meningen er, så kommer der ingen svar ??

Her: http://www.kandu.dk/dk/tip/1532 hvor jeg oprettede et spørgsmål direkte til zonker http://www.kandu.dk/dk/spg/4165
Her: http://www.kandu.dk/dk/spg/4477 hvor zonker skriver: """ Fatter i IKKE snart at DETTE IKKE ER ET FORUM for links og kommentarer til hvordan man finder ulovligt software??? Betal for det eller sælg din computer... mail på vej til service@kandu.dk"""MOAAAR..keld har hoppet i vandpytten......Zonker laver igen igen igen indlæget som formodet svar, og på den måde prøver på at score billige point, slutteligt skal det nævnes til dette, at der intet ulovligt var i spørgsmålet, og zonker svarer igen igen igen ikke på kommentarer til hans negative og arrogante måde at svare på

Her: http://www.kandu.dk/dk/spg/4412 sidder jeg en nat, og keder mig....der kommer et spørgsmål, og nej.....jeg har ikke ret meget forstand på mobiltelefoner, men jeg hjælper gerne andre.....og efter at have søgt efter et svar i andre spørgsmål på kandu.dk, her http://www.kandu.dk/dk/spg/2642 bl.a. og et andet sted som jeg fandt hvor der stod at koden kunne findes på http://www.tst.dk skrev jeg (som en kommentar, og ikke formodet svar) at Jeg kunne forestille mig at det var disse koder: http://www.tst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=98940772OK....det var ikke rigtigt, men så skriver zonker: """e.p. det var dog den værste gang pladder du skriver... Giv dog RIGTIG vejledning istedet for at mislede folk IGEN"""Jeg ville gerne vide hvad igen betød....så jeg spurgte: """Hvorfor skal du genere mig ligesom du gør her: http://www.kandu.dk/dk/spg/3947 og endda uden at svare mig på hvad fanden (undskyld sproget) jeg har gjort dig.....Og lige en sidste ting, hvad mener du med at jeg misleder folk IGEN... helt ærlig.......""""Og endnu engang kommer der ikke noget svar

Men som briani skriver: """Til ZonkerDu skriverman skal ikke hjælpe hvis man ikke er sikker i sin sag.... Og slet ikke hvis man ikke ved noget om det Til det vil jeg bare tilføjeSå kan jeg ikke rigtig se hvad du laver herindefor der er da hverken hoved eller hale i meget af det du skriver i de forskellige spørgsmål der bliver stillet herinde."""

En anden god gang zonker "trådte mig over tæerne" var hvor jeg skrev dette tip: http://www.kandu.dk/dk/tip/1606 som er en nem måde at åbne for porte på en speedstream 2601 for alm. mennesker uden de store IT-færdigheder....
zonker kom med dette tip: http://www.kandu.dk/dk/tip/1609 med overskriften: """fejl i tip om konfiguration af speedstream fra e.p"""
Hvis man er en øvet bruger af internettet m.m. ville det måske være nemt (jeg er cisco certificeret, men kender ikke speedstream 2601 webinterface) men havde det været min far der skulle åbne for ICQ så kunne jeg være 100% sikker på at så var det mig der kom til at gøre det, og mange andre aner sgu da heller ikke om det er UDP eller TCP, eller hvilke porte der skal åbnes.....derfor er det en Smart og hurtig konfiguration af Netexpress router som jeg også skrev i overskriften på mit tip

Jeg prøvede på et tidspunkt også at begrave stridsøksen....meeeeeen, det holdt sgu ikke længe http://www.kandu.dk/dk/spg/5404

Accepteret svar
Fra : yttepigen

Modtaget 21 point
Dato : 19-09-02 21:37

hej mblm

hehe, ja vejret er tit uberegneligt
Almindeligvis undlader jeg at blande mig i den heftige debat her på stedet ( undtagen hvis det er om min hjemmeside som du ved -hehe ) dels fordi det ikke rigtigt fører nogle vegne, og dels fordi jeg har det med at lade temperamentet løbe af med mig. Jeg synes bare, det er forfærdeligt trist, når en bruger indirekte bliver beskyldt for at have underhåndsaftaler, fordi vedkommende ytrer en mening, der går imod flere af de højestråbende herinde.
Jeg vil slet ikke kommentere på, hvem der er grovest i munden på de to fløje - det kan I selv rode rundt med - men jeg kan ikke stiltiende se på at helt uskyldige brugere (toupie) nærmest bliver betegnet som snydere, det er da at synke for dybt.
Min kompliment for dit sobre sprog i dit spørgsmål Hav en fortsat god aften

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 19-09-02 21:56

e.p. burde du ikke besvare et indlæg før du går igang med et andet ???

http://www.kandu.dk/dk/spg/6276

Faktisk er der 5 mennesker der giver mig ret i mit spørgsmål og når de så spørger til dig, så suser du gudhjælpemig videre.

Jeg kunne sagtens skrive en del om moral og etik om din person, men det gør jeg ikke. Da det ville være langt under lavmålet for anstændighed.
Husk det inden du går i rette med andre.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 19-09-02 22:11

arhh.....zonker du prøver først meget ihærdig at svine kandu.dk til http://www.kandu.dk/dk/spg/6092
hvorefter du skal lege administrator for folkene bag kandu.dk http://www.kandu.dk/dk/spg/6276

Hvad forventer du at kandu.dk skal svare på dit spørgsmål ( http://www.kandu.dk/dk/spg/6276 )
Der er vist kun 2 muligheder
1) At det var en fejl (måske får du også en unskyldning)
2) At du skal blande dig uden om....det er jo ikke dig der skal tage vare på kandu.dk's færden.

Jeg tror helt ærlig at du skal komme med noget mere sagligt end http://www.kandu.dk/dk/spg/6276

Og nu er det jo ikke ligefrem folkene bag kandu.dk der er efter folk for at fejlplacere indlæg/tip så hvorfor skulle du være efter dem ?

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 19-09-02 22:15

Hmm....lad mig lige komme med en indskydelse --->
Tippet er fejlplaceret, i det kan jeg kun give dig ret...

Men !!!!!
Hvorfor mener du at de skal give dig en forklaring på noget der er så småligt....
Måske på grund af http://www.kandu.dk/dk/spg/6092 ???

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 19-09-02 22:45

Nu er han der sørme igen - og igen som den forurettede, og som sædvanlig med et frækt, flabet og nedværdigende svar - Helt ærlig, jeg har en fornemmelse af, at han må være enebarn, sådan som han opfører sig.

("han" = zonker)

Og tænk jer - hele 5 (skriver: FEM) giver zonker ret i et spørgsmål han rejser (påstår han da selv). Det var sørme ikke mange hr. zonker. - - Og inden du overfalder mig, for ikke selv at have talt efter, om det nu er korrekt, at der er hele fem personer, så vil jeg lige sige, at jeg gider ikke at lukke den link op, som du henviser til, for der er helt sikker også kun frække og flabede indlæg fra dig.

Og så vil jeg bestemt ikke give 'mblm' er i at tåbelige personer (incl. zonker) skulle udelukkes for hver tiende spørgsmål. Nej det skulle være hver tiende spørgsmål der kunne gives adgang til, som nu e.p. næsten er inde på. Men ellers er jeg enig i 'mblm's betragtninger.

Nå, men ellers synes underholdningsværdien af kandu at være rimelig stor efterhånden, og det kan vi jo alle takke zonker for. Han bidrager bestemt hertil - sådan inddirekte. Jeg kunne godt fristes til at give ham mine point, som tak herfor, for det går han jo meget op i - ind imellem.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-09-02 00:05

Hej Yttepigen
Takker for opbakningen

Til mblm
Tror bare jeg vælger at tage det som et kompliment, det med pædagogen

//Toupie

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 20-09-02 07:32

Problemet med flertallet herinde er, at I godt kan brokke jer i lange baner og støtte hinanden op, men når det virkeligt gælder, bakker i baglæns, fordi I simpelthen ikke har det der skal til for at forsvare sig selv.

Så hellere lægge tips, om hvad man syntes, hvor vedkommende som i angriber ikke har en jordisk chance at svare på det sure opstød som kommer.

Så grethes, ks9000, e.p., ram2 og andre i samme båd, er en flok krystere, der virkelig kan brokke sig, men faktisk ikke formår at lave et selvstændigt indlæg. Når de forsøger pakker de sammen så snart de ikke kan komme med noget som giver mening.

I vil en masse men har INGEN selvstændig mening, og hvis I ikke engang formår at gøre noget ved det ud over at brokke jer som sædvanlige individer, burde i holde jeres mund.

Og det underlige er, at det I har leveret indtil videre ikke engang er noget af betydning, eneste undtagelse er e.p. som skilder sig ud som en kompetent ener. I andre har indtil nu ikke formået at præstere noget nævneværdigt på kandu.dk, som andre brugere kunne bruge.

Mblm har da trods alt mandsmod til at komme med sin mening og stå ved den, tak for det.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 20-09-02 07:35

afsnittet
"I vil en masse men har INGEN selvstændig mening, og hvis I ikke engang formår at gøre noget ved det ud over at brokke jer som sædvanlige individer, burde i holde jeres mund."
læses
"I vil en masse men har INGEN selvstændig mening, og hvis I ikke engang formår at gøre noget ved det ud over at brokke jer som sædvanligt, burde i holde jeres mund."

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 20-09-02 13:51

> Zonker
Selv tak - desværre indebærer min mening jo også et ret negativt indtryk af din person og dine verbale udfoldelser - som du jo igen farer frem med herinde. Men jeg kan til en hvis grad godt forstå dit toneleje - I DETTE SPØRGSMÅL!!! - selv om jeg grundlæggende er enige med næsten alle dem der kritiserer dig. Hvorvidt du har ret i din kritik af Kandu.dk som e.p. fremhæver med adskillige links til samme spørgsmål vil jeg dog ikke blande mig i.

> Toupie
Det er helt fint, hvis du vil vælge at betragte "pædagog" som et kompliment - det skal jeg ikke tage fra dig! o|= *ggg

> ks9000
Læs spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/6492 og http://www.kandu.dk/dk/spg/6443 - det er interessant læsning og du vil finde ud af at du ikke er den eneste der har samme opfattelse.
"Og så vil jeg bestemt ikke give 'mblm' er i at tåbelige personer (incl. zonker) skulle udelukkes for hver tiende spørgsmål. Nej det skulle være hver tiende spørgsmål der kunne gives adgang til, som nu e.p. næsten er inde på. Men ellers er jeg enig i 'mblm's betragtninger." - det var meningen at dem der oprettede spørgsmålet skulle kunne udelukke bestemte personer - ikke at man automatisk skulle udelukke bestemte personer fra et bestemt forholdsmæssigt antal. Desuden, hvordan ville du definere, hvem der var tåbelige? (NB. Retorisk spørgsmål - lad venligst være med at besvare det

> yttepigen
Forsvaret af toupie finder jeg forståeligt omend jeg ikke tror du skal være nervøs for at toupie bliver lagt for had pga. sin selvbestaltede "pædagogiske" funktion i forbindelse med zonker. Det med hjemmesiden har vi vist debatteret rigeligt - den er fin fin til en privatperson, men jeg vil mene at virksomheder har brug for en lidt anden type (hmmm: Er det for groft hvis jeg skriver højere standard?) præsentationer på nettet.

> e.p.
Det virker en smule rodet det du skriver - men du er irriteret på zonker hvad man muligvis kan forstå, men selvom jeg endnu ikke har oplevet det, kan zonker vel også have ret en gang imellem Uden at have læst alle de citerede spørgsmål igennem (jeg har andet at lave) underbygger dine eksempler blot den eksisterende kritik; hvilket ikke lige var meningen med at oprette et nyt spørgsmål om emnet.

Anyway - jeg lukker spørgsmålet i morgen aften, men der er vel heller ikke nogen der gider at slås om 1 sølle point!
Faktisk irriterrer det mig at man ikke kan oprette debatter el. diskussioner uden at skulle få betegnelsen spørgsmål hæftet på. Nogle gange har man jo blot lyst til at prøve en teori man har eller få debatteret et eller andet emne. Men svaret på det spørgsmål skal nok findes i selve grundidéen med Kandu.dk - som vel er at folk der mangler svar finder folk der har svar.

// mblm

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 20-09-02 13:55

vist = vidst

Mit tastatur er ved at gå død pga. manglende batteri!!! Det trådløse møg har åbenbart også sine begrænsninger

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-09-02 14:46

Hej Zonker

Bare lige en lille oplysning: Grethes har besvaret 5 spørgsmål, ks9000 7 spørgsmål og Ram 2 også 7 spørgsmål - så de har alle tre præsteret noget, som andre kunne bruge.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 20-09-02 22:02

Mblm og Rellom

Ja tak. Rellom jeg sagde ikke, at de ikke havde leveret noget, men at det de har leveret, ikke var af betydning....

Og mblm, det ikke mig der hoppede på den galej som ram2 lagde op til samme dag du ankom, så det "angreb" du føler du har været under, er jo et eller andet sted selvskabt.

Så den påstand du fremsætter øverst oppe har du jo et eller andet sted selv sat dig i.

Og jeg har på intet tidspunkt givet udtryk for, at andre ikke kan have en anden mening end mig, men når jeg ser på, at nogle udtrykker sig i klare vendinger om min person, hvor de kun har læst nogle indlæg og ikke har deltaget eller ved hvad der ligger bag indlæggene, bliver jeg sur.

Man kan da ikke udtale sig om noget, man ikke er impliceret i og når der så bliver stillet skarpt på det og man tager halen imellem benene og flygter, syntes jeg at topmålet af fejhed er nået.

Og når man så tilmed har den frækhed at gemme sig bag et tip, fordi man ikke formår at tage til genmæle.

Eller fordi man ikke besidder det store intellekt, finder det morsomt gentagne gange, at smide et svar i et indlæg, som ren chikane, uden at det har en skid med indlægget at gøre.

Og KS9000 hvad fanden er det for en gang p.. at skrive, kom med bare et sagligt indlæg istedet for den gang br.k, som du der lukker ud. Vi husker godt dit indlæg om den selvbestaltede "kandu mafia", som du beskyldte for lidt af hvert. Og da debatten endelig kom igang trak piben ind og dukkede dig i det nærmeste hul, af frygt for at omverdenen skulle se hvordan du havde dummet dig.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-09-02 22:38

Hej zonker

Et svars betydning afgøres suverænt af spørgeren.
Iøvrigt har man samme ret til at ytre sig, hvad enten man har besvaret 50.000 spørgsmål - eller slet ingen.

Og med hensyn til at "gemme sig" bag et tip.
1) Det kan man slet ikke; man bliver krævet til regnskab alligevel.
2) Du har selv skrevet tips mod andre brugere.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 21-09-02 00:45

zonker skriver:

<<Og KS9000 hvad fanden er det for en gang p.. at skrive, kom med bare et sagligt indlæg istedet for den gang br.k, som du der lukker ud. Vi husker godt dit indlæg om den selvbestaltede "kandu mafia", som du beskyldte for lidt af hvert. Og da debatten endelig kom igang trak piben ind og dukkede dig i det nærmeste hul, af frygt for at omverdenen skulle se hvordan du havde dummet dig.>>

Jeg kryber bestemt ikke i noget hul, men din dumme argumentation og dine flabede bemærkninger gør, at jeg egentlig ikke gider, at spilde så meget som et tastetryk på dig.

Hvis du ville opføre dig bare nogenlunde civiliceret og anstændig, er jeg bestemt ikke bange for en god diskusion, men i stort set alle dine indlæg, har du vist, at du ikke magter det.

Og for øvrigt viser du igen din noget uhyggelige nedværdigende indstilling til andre, din arrogance og selvtilstrækkelighed, ved at skrive: <<...at de ikke havde leveret noget, men at det de har leveret, ikke var af betydning....>>

Måske ikke af betydning for dig, men bestemt af betydning for andre. Men det kan du jo nok ikke fatte. Du er tilsyneladende af den overbevisning, at hvis man ikke synes som dig, ja så er man intet. Helt ærlig jeg tror, at du er et menneske med utrolig lidt selvværd, og at du søger at hævde dig på andres bekostning, ved at nedgøre dem.

Ups! Jeg brugte alligevel nogle tastetryk på zonker, men jeg må indrømme, at han provokerede mig til det.

Og jeg vil da lige slutte med at sige til Rellom, at jeg støtter det du skriver 100% - en meget diplomatisk og fin måde at sige tingene på. Det er der mange af os (både zonker og undertegn.), der kunne lære noget af, for så fik vi ikke disse voldsome personlige udfald, men derimod en god og saglig snak.

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 21-09-02 11:21

> Zonker

"Og jeg har på intet tidspunkt givet udtryk for, at andre ikke kan have en anden mening end mig, men når jeg ser på, at nogle udtrykker sig i klare vendinger om min person, hvor de kun har læst nogle indlæg og ikke har deltaget eller ved hvad der ligger bag indlæggene, bliver jeg sur." > Hvilket jeg i min kommentar giver udtryk for at jeg godt kan forstå, men at jeg samtidigt mener du er selvforskyldt i den kritik som kommer fra MIG. Hvordan andre opfører sig overfor din person på Kandu.dk kan jeg jo ikke tage ansvaret for.

"Man kan da ikke udtale sig om noget, man ikke er impliceret i og når der så bliver stillet skarpt på det og man tager halen imellem benene og flygter, syntes jeg at topmålet af fejhed er nået. Og når man så tilmed har den frækhed at gemme sig bag et tip, fordi man ikke formår at tage til genmæle.
Eller fordi man ikke besidder det store intellekt, finder det morsomt gentagne gange, at smide et svar i et indlæg, som ren chikane, uden at det har en skid med indlægget at gøre." > Jeg håber intet af ovenstående er møntet på min person, for ovenstående har jeg intet haft med at gøre. Hvis du kritiserer folk burde du måske gøre det klart hvem du henvender dig til i de enkelte sætninger. Selvom Rellom tydeligvist følte sig stødt

I øvrigt tror jeg ikke engang jeg ville benytte mig af en eventuel funktion der ville kunne udelukke dig - det er efterhånden udviklet sig til et komisk/tragisk lystspil det her. Slutteligt forstår jeg ikke at du kommentere i det andet spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/6443 når du kunne se at den kommentar du tænder af på var lagt "19-09-02 10:28" og dette spørgsmål er oprettet "19-09-02 19:16". Ramte jeg dig et sted hvor det gjorde ondt???

Og så lige mht. www.yttepigen.dk - synes du ikke det emne er uddebatteret? Jeg tror ikke du behøver at være fornærmet på hendes vegne længere. Hvis du ikke ville bringe www.yttepigen.dk i kritikzonen burde du måske overveje at give eksempler som du selv har lavet når du nu tilbyder andre at lave deres hjemmeside - men der er måske ikke nogen?

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 21-09-02 11:34

> Zonker

Jeg føler ikke jeg har været under noget "angreb". Jeg benyttede blot en sammenligning med immunforsvarets reaktion på bakterier og vira - samt deres efterfølgende produktion af antistoffer.

Jeg kunne desuden godt tænke mig at vide hvilken "galej" du mener ram2 skulle have lagt op til samme dag jeg ankom? Mht. til min tilslutning til udsagnet om at du skulle have "hæklefejl i kysen" tror jeg de fleste vil give mig ret i at man ikke behøver at have indgående kendskab til en person for at erklære at vedkommende er åndssvag i en eller anden grad.

-
> ks9000

"Jeg kryber bestemt ikke i noget hul, men din dumme argumentation og dine flabede bemærkninger gør, at jeg egentlig ikke gider, at spilde så meget som et tastetryk på dig." > Hmmm sådan har jeg det også, men alligevel er tastaturet snart brugt op!

"Hvis du ville opføre dig bare nogenlunde civiliceret og anstændig, er jeg bestemt ikke bange for en god diskusion, men i stort set alle dine indlæg, har du vist, at du ikke magter det. " > En lidt voldsom generalisering - jeg tror jeg har fundet et enkelt, hvor han holder en god tone og jeg har ikke søgt efter dem. Men desværre er der utroligt mange der har samme oplevelse af zonker som du - også undertegnede.

"Og for øvrigt viser du igen din noget uhyggelige nedværdigende indstilling til andre, din arrogance og selvtilstrækkelighed, ved at skrive: <<...at de ikke havde leveret noget, men at det de har leveret, ikke var af betydning....>> Måske ikke af betydning for dig, men bestemt af betydning for andre. Men det kan du jo nok ikke fatte. Du er tilsyneladende af den overbevisning, at hvis man ikke synes som dig, ja så er man intet. Helt ærlig jeg tror, at du er et menneske med utrolig lidt selvværd, og at du søger at hævde dig på andres bekostning, ved at nedgøre dem." > Enig.

"Ups! Jeg brugte alligevel nogle tastetryk på zonker, men jeg må indrømme, at han provokerede mig til det." > Det er jo lige det. Hvis vi andre kunne undlade at lade os provokere af zonker ville problemet jo ikke være så stort. Jeg leger lidt med tanken om at lave en standardkommentar til zonkers indlæg - når han folder sig ud fra sin sygelige side: "Du bliver ignoreret zonker! Skriv noget ordenligt - ellers gider jeg ikke svare".

Så ville jeg også slippe for at vise mine dårlige sider så markant som det har været tilfældet indtil videre...

-
> Rellom
"Iøvrigt har man samme ret til at ytre sig, hvad enten man har besvaret 50.000 spørgsmål - eller slet ingen."
> Eller for den sags skyld om man har været på Kandu.dk i kort eller lang tid...

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 21-09-02 11:38

Inden spørgsmålet bliver lukket vil jeg gerne lige fremhæve nogle linier fra mit indledende indlæg:

Jeg stopper den igangværende tilsvining af zonker (for mit vedkommende), men advarer samtidigt om at manden ikke er fredet! Kommer han med latterlige kommentarer, nedværdigende bemærkninger eller på anden vis tér sig som han plejer - vil jeg naturligvis ikke undlade at kommentere dette.

Intet af det tidligere skrevede er på nogen måde ændret mht. mine meninger om manden!

Mvh.
//mblm

NB. Spørgsmålet bliver fortsat lukket i aften.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-09-02 12:49

Til ks9000 - grethes - e.p. - catbody - mblm - rellom m.fl.

På et tidspunkt i en diskussion eller debat, hvor et af elementerne er en zonker, kan man komme i den situation, sagen om zonker er kommet til.

På et tidspunkt i mit liv havde jeg jeg i nogle år den blandede fornøjelse, at arbejde med nogle af de værste elementer der er produceret i samfundet.
På god pædagogisk vis forsøgte man at bringe dem tilbage til den virkelige verden - hvis de nogen sinde havde været der - ved hjælp af diskussioner, debatter, praktisk pædagogik, praktisk arbejde, cases, og alm. åndelig menneske til menneske kontakt.

De var tvangsanbragt, og næsten alle tiltag, der bare lignede noget, der kunne hjælpe disse individer til at fungere i det samfund de lovgivningsmæssigt var en del af, og SKULLE tilbage i, blev prøvet.

De var eksorbitant asociale, narcissistiske og stort set alle behæftet med karakterinsufficiens af variende grad. De vidste alt om hvordan man hurtigst og billigst kunne bedøve deres i forvejen skadede hjerne. De kendte dyrkningsmetoder vedr. Hash, så en landmand ville misunde dem deres agrologiske viden. De vidste alt om hvordan man kunne ryge f. eks. Codimagnyl, sniffe lim, tetraklor osv. osv. Desværre overførte de deres "ekspertviden" til alle andre begreber.

I deres succes-rus over denne viden, mente de sandelig at de ligeledes var eksperter på alle andre områder, og så knækkede filmen jo for de personer de havde med at gøre fra det virkelige liv.

Nu spørger nogle måske, hvorfor jeg skriver dette.
Jo ser I, zonker hører netop i den gruppe, som jeg omtaler i sidste afsnit.

I hans sygelige behov for, og selvopfattede succes-rus over at blive bekræftet som person i nogle af de svar han har leveret, ryger han lige ud i den opfattelse af sig selv, at han faktisk ved alt. Når nogen forsøger at antyde at dette ikke er tilfældet, og at han oven i købet tager fejl, bliver hans karakterinsuffiens tydelig for enhver. Som jeg i et tidligere indlæg har nævnt, er denne persontype faktisk umulig at behandle gennem et medium som dette, og derfor vil diskussionen med ham være en Sisyfos-diskusssion, der som bekendt ingen vegne fører. Dette viser den igang værende diskussion jo også tydeligt.

Afslutningsvis skal det nævnes, at på den institution hvor jeg arbejdede, opererede man off the record med begrebet "helbredelsesprocent". Et tal for hvor mange af de anbragte, der efter 1-3 års ophold på institutionen, kunne udskrives til et tilnærmet normalt liv. Tallet var 5.

zonker du ville ikke være blandt de 5.

mblm - du kan ligeså godt lukke, og bruge dine kræfter og evner på nogen der får gavn af dem.
Forsåvidt angår zonker, vil jeg anbefale at han opgives, og blot bliver bedt om at holde sin kæft, hvergang han stikker næsen for langt frem.
Dette vil især være vigtigt i forhold til nye på Kandu. Der er ikke nogen grund til at de uforvarende hopper i zonkergraven.

Ram2

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-09-02 13:27

Hej mblm

Selv har jeg aldrig skrevet tips mod andre brugere, så personligt havde jeg ingen grund til at føle mig stødt over Zonkers anklager.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-09-02 13:57

NB! Ovenstående skal ikke tolkes sådan, at jeg er stødt over, at du tror, jeg følte mig stødt.

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 21-09-02 14:00

Jeg kan kun give "ram2" fuldstændig ret.

"zonker" er jo helt udenfor pædagogisk rækkevidde. Problemet er, at han ikke selv kan se det. Men det er jo også det du er inde på i dit indlæg.

Jeg er ved at komme til den erkendelse, at man måske nok må have en smule ondt af ham, og så iøvrigt oversé hans sygelige behov for at hævde sig på bekostning af andre.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 21-09-02 14:40

Med jeres behavioristiske adfærd kommer I ingen vegne....

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-09-02 14:59

Okay zonker - så fik du lige demonstreret, at du er nået til B i fremmedordbogen, så mangler du kun 26 bogstaver. I øvrigt er der ingen der kommer nogen vegne med dig -du er opgivet. Nu skal du blot lære at klappe i.

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 21-09-02 15:23

> Rellom
Fint nok! Men hvem mente han så? Jeg har aldrig haft muligheden for at udfylde et tip - og hvis jeg gjorde spildte jeg det sgu' da ikke på zonker! Han startede sin kommentar med "Mblm og Rellom"...

>ks9000
Lad ikke medlidenhed gøre dine knæ svage min broder. Zonkerbrevet kap. 117 vers. 117

>Ram2
Et godt, omend noget langtrukkent og deprimerende, eksempel...
'"mblm - du kan ligeså godt lukke, og bruge dine kræfter og evner på nogen der får gavn af dem." - det har jeg så sandeligt også tænkt mig. Fjolset (zonker) tror jo at han har ødelagt min forretning og splittet min argumentation ad - dette synspunkt kræver vist en lidt alternativ virkelighedsopfattelse og burde muliggøre indlæggelse på din tidligere arbejdsplads. Mht. at opgive ham vil jeg tilslutte mig dit forslag - det nytter ikke noget at diskutere med en dør (okay - dum som en dør!) - og hvis man bliver ved ender man med selv at være dummere end døren...

>Zonker
Du bliver ignoreret zonker! Skriv noget ordenligt - ellers gider jeg ikke svare! (x2)

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 21-09-02 15:29

Blot en lille forundring:

NB. er "behavioristiske adfærd" ikke en pleunasme?

Behavior er engelsk og betyder opførsel el. adfærd, derfor må "behavioristiske adfærd" betyde den opførende adfærd. Det er fint nok at opfinde nye ord, men burde det i så fald ikke være nogen der gav mening?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-09-02 15:59

Uanset hvor dum eller tosset man mener zonker eller andre er, så tag lige og stop her og ignorer bare deres evt. spørgsmål eller tips, eller stille og roligt hoppe ud af emnet, når denne "arketype" begynder at spille skolemester.

m v h
Catbody

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 21-09-02 16:06

> Catbody
Det virker lidt urealistisk at skulle forlade et emne fordi "arketypen" melder sig, men budskabet i din kommentar er forstået

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 21-09-02 16:19

Hej mblm
Jeg ved det, for nu blander jeg mig jo igen, i stedet for at holde mig langt væk
;=))

Catbody

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-09-02 17:11

Hej mbln

Hvem zonker aktuelt tænker på, når han taler om at gemme sig bag et tip, kan du få svar på her:

http://www.kandu.dk/dk/spg/6382

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 21-09-02 17:20

> Rellom

Fint nok - men det er præcis det jeg mener med at hans argumentationer og skriftlige udfoldelser ikke holder nogen steder. En hvilklen som helst normalt begavet person ville opfatte det han skriver i sin kommentar til dig og undertegnede at det var en af os der havde gjort de ting manden brokker sig over.

Anyway - fed slutning på dine indlæg: "De bedste hilsner" - den støder man ikke på mange steder herinde

o/- mblm

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-09-02 17:51

Hej mbln m. fl.

Alligevel er jeg ikke entydigt anti-zonker.
Set med mine øjne er der to zonkere.
Der er den skolemesteragtige og bedrevidende zonker, som ofte irriterer mig grænseløst.
Og så er den den anarkistiske zonker, hvis sans for ironi og sarkasme jeg kan ligge flad af grin over.
Det er også derfor, jeg har stillet mig modvilligt an, når det har været på tale at smide zonker ud fra kandu.dk.
For det lader sig nu engang ikke gøre at smide den skolemesteragtige zonker ud, uden at den anarkistiske zonker ryger med i købet.
Jeg håber derfor hårdnakket på, at den anarkistiske zonker vil udvikle sin ironi til selvironi, således at den skolemesteragtige zonker bliver i stand til at grine ad sig selv.
For den dag, det sker, vil problemet jo sådan set være løst.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 21-09-02 21:37

damm......mblm

Når jeg kigger her:
http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=35768
Så står der intet under din profil.....

Jeg kan ikke lade være med at spekulere på hvilken type person der "gemmer" sig bag sådan et kæmpe ordforråd og sammensætning af samme

Ang. zonker så kan det siges meget kort

1) kommer med udbrud som er en direkte nedværdigelse af andre
2) forlanger svar på dit og dat, men svarer i 9 af 10 tilfælde ikke på det som han bliver spurgt om ( det seneste eksempel er http://www.kandu.dk/dk/spg/6276 )

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 21-09-02 22:54

akja mblm

Du fører dig frem, men når det endelig kommer til stykket, kan du ikke slå et lille ord op i en ordbog...

Og i andre har jo fået en del til tankeboksen

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 21-09-02 23:17

Hej mblm

JA MED FARE FOR at jeg nok får det glatte lag af dig tillader jeg mig alligevel at blande mig i debatten.

Det undrer mig lidt at HVIS du er så ny på Kandu så allerede har dannet dig et så negativt indtryk af en speciel person.
Det virker på mig som om du kun går efter PERSONEN Zonker, og det er du IKKE alene om, man kan simpelt hen IKKE tillade sig at sammenligne en hvilken som helst bruger herinde med et tilfælde som det ram2, og som du bifalder.

Zonker ER og bliver speciel, men han kan altså også godt give nogle gode og brugbare svar, og som jeg har skrevet før så ignorer det da!, eller gi ham igen hvis i ikke syntes det han svarer er godt nok.

HVIS du er ny her, har du vel tilmeldt dig for at lære og give GODE svar til brugere i de katerogier der har DIN interresse.

For mig at se er du i øjeblikket da kun ude på at bære ved til et bål, der allerede er godt ild i.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 21-09-02 23:18

Hej mblm

JA MED FARE FOR at jeg nok får det glatte lag af dig tillader jeg mig alligevel at blande mig i debatten.

Det undrer mig lidt at HVIS du er så ny på Kandu så allerede har dannet dig et så negativt indtryk af en speciel person.
Det virker på mig som om du kun går efter PERSONEN Zonker, og det er du IKKE alene om, man kan simpelt hen IKKE tillade sig at sammenligne en hvilken som helst bruger herinde med et tilfælde som det ram2, og som du bifalder.

Zonker ER og bliver speciel, men han kan altså også godt give nogle gode og brugbare svar, og som jeg har skrevet før så ignorer det da!, eller gi ham igen hvis i ikke syntes det han svarer er godt nok.

HVIS du er ny her, har du vel tilmeldt dig for at lære og give GODE svar til brugere i de katerogier der har DIN interresse.

For mig at se er du i øjeblikket da kun ude på at bære ved til et bål, der allerede er godt ild i.

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 21-09-02 23:22

UNDSKYLD GENTGAGELSEN, det skyldes at jeg havde trykket på send ind indlæg og så trykkede på stop for at skrive MVH ...... Så tror den åbenbart det er to indlæg!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 21-09-02 23:23

UNDSKYLD GENTGAGELSEN, det skyldes at jeg havde trykket på send ind indlæg og så trykkede på stop for at skrive MVH ...... Så tror den åbenbart det er to indlæg!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 22-09-02 12:07

Blot en lille gentagelse af min kommentar til det paralelle indlæg.

> Zonker

Til din information:
"Tilhængere af behaviorismen afviser 1. persons perspektivet og fordrer i stedet 3. persons perspektivet. Herved hævder de, at de mentale fænomeners natur fremtræder i vore domme om andres bevidsthedstilstande." citeret fra "Hvad er menneskelig bevidsthed, egentlig? Af stud. mag. Line Bräuner - www.filosofi.net"

Bruger du altid fremmedordbogen når du ikke kan give udtryk for dine holdninger med dine egne ord?

Du skriver: "Ikke nok med at du er webdesigner, men du er også psykolog !!!"
Man behøver ikke være psykolog for at stille en præcis diagnose omkring din person - men du kunne måske få gavn af at kontakte en...?

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 22-09-02 12:22

> e.p.

Du skriver: "Jeg kan ikke lade være med at spekulere på hvilken type person der "gemmer" sig bag sådan et kæmpe ordforråd og sammensætning af samme."
- Fint spekulér du bare løs

> bantam

>>"JA MED FARE FOR at jeg nok får det glatte lag af dig tillader jeg mig alligevel at blande mig i debatten."<<
- Hvad er du bange for? At jeg nu vil overfalde dig fordi din kommentar kan opfattes som et forsøg på at forsvare zonker? Hvorfor skulle jeg give dig det glatte lag for at skrive din mening? Det er ikke noget jeg hidtil har praktiseret - og ikke noget jeg har tænkt mig at begynde på. Jeg håber ikke du opfatter alle der er uenige med dig i dine betragtninger som nogle der er ondsindede eller er ude på at "jorde" dig...

>>"Det undrer mig lidt at HVIS du er så ny på Kandu så allerede har dannet dig et så negativt indtryk af en speciel person."<<
- Du må undskylde mig, men jeg finder denne antydning en smule latterlig. Jeg gider snart ikke gentage mig selv flere gange, men jo man kan faktisk godt rimeligt hurtigt danne sig et billede af personen zonker. Med andre som f.eks. toupie og dig tager det nok en hel del længere tid.

>>Det virker på mig som om du kun går efter PERSONEN Zonker, og det er du IKKE alene om, man kan simpelt hen IKKE tillade sig at sammenligne en hvilken som helst bruger herinde med et tilfælde som det ram2, og som du bifalder.<<
- For det første skriver jeg også om andre ting end zonker på Kandu.dk - for det andet kan jeg ikke se hvorfor du skal diktere hvilke sammenligninger man kan tillade sig at gøre.

>>"Zonker ER og bliver speciel, men han kan altså også godt give nogle gode og brugbare svar, og som jeg har skrevet før så ignorer det da!"<<
- Er der nogen der er uenige i det du skriver her? Det tror jeg ikke! Jeg har selv givet udtryk for noget lignende længere oppe!!!

>>"HVIS du er ny her, har du vel tilmeldt dig for at lære og give GODE svar til brugere i de katerogier der har DIN interresse."<<
- Bortset fra din gentagne antydning har du helt ret. Jeg læser en masse spørgsmål og har også svaret på et enkelt eller to.

>>"For mig at se er du i øjeblikket da kun ude på at bære ved til et bål, der allerede er godt ild i."<<
- Nå! Hvad er det vi brænder af? Affald?

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 22-09-02 12:25

Jeg lukker ikke spørgsmålet alligevel da jeg ikke vil "snyde" mig til at få det sidste ord og så tvinge andre til at købe spørgsmålet for at få svaret.

o/- mblm

NB. Tak til alle for deres indlæg.

> Zonker - din natur overvandt endnu engang din fornuft.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-09-02 13:55

Sikken en masse energi du bruger...på at finde ud af hvad behaviorismen er, det lykkedes altid for dig kun at finde halve løsninger...denne er en af dem.
I stedet for en halvkvædet vise fra en stud. mag., burde du kigge under undervisningsmetoder.
Dansk Kennelklub bruger faktisk denne metode overfor uregerlige væsener, min kære ven

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-09-02 14:00

PS : jeg har det fint med sidde med linien i hånden og dig i den anden ende.

Lidt til tankeboksen : "Semantisches Verständnis geht auf die Bedeutung der Worte, auf die Begriffe. Syntaktisches Verständnis ergibt sich aus der Ordnung, Anordnung, Form. 'Eine Aussage endet mit einem Punkt."

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-09-02 14:00

PS : jeg har det fint med sidde med linen i hånden og dig i den anden ende.

Lidt til tankeboksen : "Semantisches Verständnis geht auf die Bedeutung der Worte, auf die Begriffe. Syntaktisches Verständnis ergibt sich aus der Ordnung, Anordnung, Form. 'Eine Aussage endet mit einem Punkt."

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 22-09-02 17:03

”Hvis spørgsmålet er besvaret, er du så sød at lukke det?”

. . . . . dette er et citat fra et spørgsmål om mænds G-punkt, hvor zonker overhovedet ikke bidrog med noget som helst andet.

Zonker, hvorfor skrev du egentlig det? Kunne du ikke finde på andet?

Helt ærlig, så viser det i en nøddeskal dit sygelige behov for at synliggøre dig overalt. Du kunne i det mindste have fortalt et eller andet spændende og konstruktivt, i stedet for bare at skrive, at nu skulle alle de andre stoppe deres diskusion.

God søndag!

Kommentar
Fra : Betinaaaaa

Dato : 22-09-02 17:18

ks9000.....
det svar blev brugt i (tror jeg) mere end 50 spørgsmål......

Godkendelse af svar
Fra : mblm

Dato : 22-09-02 18:06

Yttepigen får pointene som plaster på såret! Det er ikke meget, men det er tanker den tæller - hmm.

o/- mblm

NB. Hvis nogen er i tvivl hvorfor yttepigen får points efter denne lange diskussion så læs det indlæg/spørgsmål som jeg startede med at skrive herinde!