/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Comet vil ikke starte og udstødningen sk~
Fra : WeeeeD
Vist : 796 gange
150 point
Dato : 26-04-05 10:49

Jeg skulle køre fra Horsens til Randers på min kærestes comet i søndags.
Men ca 5km før hadsten går den simpelthen bare ud, og har ikke villet starte siden. Jeg havde ca. kørt i 2timer da det skete, og den havde ellers kørt fint. Scooteren er ikke tunet, udover at blindrøret på udstødningen er væk.
Når jeg prøver at starte den skyder udstødningen (nogle gange), men der er ingen tænding.
Den fik skiftet tændrør 1 uge før, så det skulle være mærkeligt hvis det var det.
Har også chekket at den ikke var druknet (ved at se om tændrøret skulle være vådt)...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-04-05 13:10

Den kan ikke skyde undtagen der kommer en gnist en gang imellem.
Du ved godt at dit tændrørs gevind skal ligge mod stel, når du ser efter gnist.
Der kan fint gemme sig en lille splint af metal højt oppe imellem midterelektroden og den vinklede metalelektrode på dit tændrør, skrab det event. væk med en tandstikker.
I alle tilfælde Kan du holde godt igen på din tændrørsledning, og skrue tændrørshætten af, og holde ledningsenden 1/2 cm fra stel, for at se gnist.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 26-04-05 15:35

Det kunne også lyde som om der er gået noget i tændingen, at den samler benzinen i cylenderen og derefter tænder en knist når stemplet er nede......
Hilsen Michael

Kommentar
Fra : Hot_Anarki

Dato : 08-02-06 12:35

heej har lige haft samme problem bare med min hott 50.. mm det kunne godt være det som der var galt med min prøv at tage det stik af som der sider ved tændingen altså den ledning som går fra der hvor du stikker nøglen i og så til en anden bar riv dem fra hende anden... men vis den kommer kan du self ikk slukke den da du ikk kan bruge din nøgle på det tid pungt.. så du bliver nød til at drukne den vis den kommer.... prøv det her....

m.v.h kenneth