/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Netbank virker ikke efter SP2?
Fra : pallenoc
Vist : 692 gange
200 point
Dato : 26-04-05 10:20

Efter at have fået installeret/opdateret min XP med SP2, er der nogle ting som ikke fungerer som før. Bl.a. virker vores netbank ikke mere??? Er der noget jeg kan gøre for at få det til at virke (normalt) igen?

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-05 10:24

Nu ved jeg ikke hvilken bank! Men det er mulig du skal give tilladelse til at installere et activX object?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-04-05 10:29

Det er en lille lokalbank på Fyn.
Jeg er ikke lige klar over hvad et activX objet er...og hvad den gør?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-04-05 10:29

Hejsa

kan du se noget her www.znn.dk i punkt 9 ??
hvis ikke klik på punkt 3 og installere det. (det skal være ver3810)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-05 10:31

Dukker der en gul linje op på din skærm når du forsøger at logge ind på banken? Et ActiveX objekt er et tilføjelsesprogram til din browser!

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 26-04-05 10:36

Prøv at kigge et stykke nede på denne side, se efter Servicepack 2 http://www.sparkron.dk/sw2111.asp
Hvis din bank bruger SDC som udvikler vil det være samme problematik.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-05 10:47

Er der noget her du kan bruge ?

https://www.jellingsparekasse.dk/Vejledninger/Win_XP_SP2/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-04-05 10:48

Foreløbig TAK for den hurtige respons...jeg vender tilbage lidt senere...men jeg er (desværre) nødt til at afbryde pt.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-05 10:48

Ja tror Bjarne nærmer sig problematikken

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-04-05 11:36

lige en sidebemærkning - mange har problemer med java netop i forbindelse med netbank har jeg efterhånden erfaret

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-04-05 12:02

Det er fuldstændig rigtigt Mirit, men det var Palles opdatering til SP2 der fik mig til at tænke i andre baner og så lagde jeg et link til det sted hvor jeg har hentet min viden om netop det problem og håber så på, at det også kan hjælpe Palle.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-04-05 16:53

jaja - pallenoc melder jo nok om han har fundet ud af det

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-04-05 17:18

Så er jeg tilbage igen. Jeg har nu givet XP "lov til at tillade" pop-ups for vores netbank og nu skriver/beder den om i den pop-up som fremkommer at den skal have nyt brugernavn og sikkerhedskode??? Betyder det mon at vi skal have en ny kode fra banken???(ja, det er måske et nyt spørgsmål, men jeg skal nok give ekstra point for jeres (foreløbige) MEGET fine svar).

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-04-05 17:32

Du skal kun have nyt hvis du ikke har taget en backup af din bruger profil til banken,
i nogle tilfælde kan du klare det med dit "aftale nr." fra banken.

Godkendelse af svar
Fra : pallenoc

Dato : 02-05-05 10:50

Mange Tak for svaret BjarneD, jeg kom på rette spor og fik løst problemmet og er nu "kørende" igen.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-05-05 11:40

Ja, ja det er godt nok, men man behøver jo ikke at svare rigtigt på et spørgsmål for at få point.

Lige som lille Per der fik 2 kr. for at gå ud med aaffaldsposen og lillesøster Tina der fik 2 kr. for at holde op med at græde over, at lille Per havde fået 2 kr.

Sorry, venner jeg skal nok dele mine point med jer ved lejlighed så jeg ikke får mere end I.