/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / 3D Studio / Spørgsmål
10  bentjuul 190
3D Film som både er let at lave og ligne~
Fra : DeZZa
Vist : 747 gange
50 point
Dato : 19-09-02 18:45

Kender du et program til at lave lette 3D film og alligevel kan man lave professional 3D?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 19-09-02 21:59

Hej DeZZa

Kan du uddybe dit spørgsmål lidt mere ?
Efterlyser du et program der kan konvertere en almindelig 2D.AVI til 3D.et eller andet ?
Jeg kender ingen 3D filmfremvisere til Pc, kan du nævne navnet på den fremviser du ønsker at benytte ?

mvh SRHansen ô¿ô

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 20-09-02 09:53

Ja altså jeg er igang med at lave et online-spil ved navn Dark Overlords og jeg syntes det kunne være fedt at have en forfilm til spillet så jeg spørger jer om i kender et godt program til at lave 3D film/animationer med som skal være meget let at bruge og alligevel kommer til at se professionelt ud...

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 50 point
Dato : 20-09-02 11:34

Hej igen

Det eneste program jeg kan komme frem til er Poser til at lave animationerne

www.curiouslabs.com

og 3D Studiomax til at lave modellerne

www.the3dstudio.com

Se evt denne danske side med øvelser i 3d studiomax

håber det var en hjælp
srhansen
www.3dmaxer.dk

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-09-02 11:48

Undskyld roderiet, jeg prøver igen

Poser
http://www.curiouslabs.com

og 3D Studiomax

http://www.the3dstudio.com

dansk side med øvelser i 3d studiomax

http://www.3dmaxer.dk

:)

Godkendelse af svar
Fra : DeZZa

Dato : 20-09-02 15:48

Det vil jeg så prøve tak for svaret!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-09-02 13:35

Hej Dezza,

Poser er et kanon godt program til at animere figurer og andre ting med... det er forholdvis rimelig nemt at bruge... og der er også mulighed for at lave filmklip... men det er også ret resource krævende... og bare for en film sekvens på ca. 10 sekunder, er der ca. 240 scener at sku' holde styr på hvia det er en sekvens med 24 frames i Sek...

men hvis du vælger at investere i dette program, ka' jeg anbefale dig at blive gratis medlem på denne side... -->
http://www.renderosity.com/
der er både tutorials, figurer og andre ting der ka' downloades til Poser... siden omhandlr dog ikke kun Poser, men har også andre emner som f.eks. 3dMax, Bryce (også et 3d program som har lidt af det samme som poser, mht. værktøj)

et godt sted hvis du ska' rode med 3D er dette sted... -->
http://www.3dlinks.com
der er forums, tutorials, 3D programmering og en del andet....

der findes også et plugin til 3d Studio Max til Poser, så dine figurer med mere ka' importeres til 3d studio Max... men det ka' også samarbejde med en del andre 3D programmer...

hvis du ønsker yderlig information så bare sig til...

mvh.

Strarup