/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Forskellen på quick og normal formaterin~
Fra : Labtec
Vist : 1026 gange
41 point
Dato : 25-04-05 12:48

Jeg har lige reinstalleret min windows xp home edition. Jeg blev så spurgt om jeg ville:

1.Formatere i en quick eller en normal udgave.

2.Fortage et quick setup eller et normalt setup.

Hvad er forskellen?

Accepteret svar
Fra : joniaya

Modtaget 51 point
Dato : 25-04-05 12:59

Quick formatering går hurtigere men er ikke så grundig. Den egner sig typisk fint til ny hardware. Normal udgave er ordentlig formatering, hvor det som bekendt tager en time eller to.

Quick setup er når computeren selv vælger de mest basikale indstillinger til din installation, (typisk for uerfarne brugere), normal er hvor du selv vælger og indtaster fler eforskellige ting.

Godkendelse af svar
Fra : Labtec

Dato : 25-04-05 13:09

Tak for svaret joniaya. Det tog præcis 41 minutter at reinstallere med quick udgaven fra jeg bootede fra min cd til jeg var på nettet igen.

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 25-04-05 13:23

Glædeligt :) - taget i betragtning af det tager næsten 3 timer for vores fuldautomatisk system nede på mit arbejde :p

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-05 00:14

Nu tager det altså ikke flere timer at formatere en harddisk!

En quick formatering er egenligt bare at der bliver sat et "flag" ved alle mapper og filer på harddisken så computeren ser dem som slettet så den kan overskive de sektorer de ligger på! Filerne kan faktisk kaldes frem igen med en unerase kommando! En normal formating sletter og overskriver alle sektorer på harddisken! osse de ubenyttede områder!

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 26-04-05 08:51

Hmm. Så hvis man skulle slette alle spor at noget, så skulle man altså tage den "længere"?

Den vil jeg lige have i med i tankerne..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-05 10:15

Ja men der skal nok lidt hårdere midler til hvis du vil slette alle spor! Een overskrivning er ikke nok hvis den falder i professionelle hænder