/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Billig digital kamera til festival-brug?~
Fra : Tobster
Vist : 745 gange
100 point
Dato : 25-04-05 11:08

Hej! Jeg skal til Skive Beach Party, og vil gerne have et digital fotografiapparat med, men tør ikke lige tage mit halv-dyre IXUS40-kamera med...

Jeg søger et billigt kamera med blits. Det skal bare kunne tage okay billeder 1-2 MegaPixels. Jeg vil også have at jeg kan sætte mit 256 MB SD-kort i, så der er plads til mange billeder...

Jeg har set dette hos TDC:
http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDC-Privat-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductDetail-Start;sid=tVYJ4-ST5UkJ46b_BOfJS62wXoiHynWNaB_3t3iIMcLGmMq91n4yR5WJjvJ4-XWNaB8=?ProductUUID=UrcKamdMsCAAAAD965TxrGn4&CatalogCategoryID=&JumpTo=BrowseStandardCatalog&dogtag=tdc_p_data_digi&CategoryName=tdc_p_data_digi&CategoryDomainName=TDC-PrivatCatalog
(håber det lange link virker, ellers er den på TDC's hjemmeside under navnet "Next 1.3 MegaPixel")

Nogen der kender dette kamera, eller har nogle bedre forslag?

Accepteret svar
Fra : gert_k

Modtaget 110 point
Dato : 25-04-05 11:17

jeg ville tage ixus40 med, eller købe traditionelle engangskameraer, tror du bliver ked af billed kvaliteten på en billig CMOS chip....men det er jo op til dig selv, hvor meget ville du evt bruge på et billigt digikam??

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 25-04-05 11:22

Jeg har tænkt på ca 400,-

Risikoen for at det går til eller bliver stjålet på sådan en tur er jo lidt større end normal...
Jeg ville være ked af hvis mit IXUS blev fyldt med sand og ødelagt.... :ó(

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 25-04-05 15:41

Jeg ville ikke betænke mig 2 min. 99,- kr for et 1.3Mpic kamera.
Kvaliteten af billederne kan selvfølgelig ikke sammenlignes med dit dyrere kamera, da linsen ikke er den bedste i verden.

I bliver vel lidt omtågede alligevel, så hvorfor ikke bevare det lidt tågede set igennem kameraet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-04-05 17:11

Harald Nyborg havde nogle relativt billige (og små) nogen. Men umiddelbart er de ikke i bogen længere. Men derfor kan de godt have nogen på hylden. De tager tålelige billeder.

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 25-04-05 21:55

hvorfor så ikke købe 3-4-5 engangs kameras og så bruge resten op til de 400 på fremkaldelse, evt. scanne negativerne ind hos en ven med diasscanner hvis du skal bruge dem digitalt :D

men ellers lyder det hos tdc fint, tror alligevel ikke du finder et bedre til under 400,-

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 25-04-05 22:00

Ja det til 99,- kr hos TDC er UDMÆRKET...jeg har et magen til som ligger fast i bilen....dengang kostede det bare 299,- da jeg købte det.

Mvh
Palle Jensen

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 26-09-05 21:23

Tak for svaret gert_k.