/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
ONDKSKAB!! UUHHAAA!
Fra : Dirty_joker
Vist : 649 gange
1 point
Dato : 25-04-05 09:07

Jeg syntes jeg er "BEGYNDT" at fornemme en hvis ondskab her på Kandu.
Hvad kan dette skyldes?

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 25-04-05 09:11

O-N-D-S-K-A-B!!!!

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 25-04-05 09:15

Satan for stadig større indflydelse muuuaaaaahahahahahaha

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-04-05 09:17

HØRT...netop derfor gider jeg ikke komme med indlæg...
Det er frygtelig træls , at alle skal være på nakken af hinanden.
HVORFOR?...tjae, tror de mennesker har for lidt spænding i deres eget liv..
De skulle gå ud og nyde det fantastisk skønne forår, være noget for deres nærmeste, være noget for dem selv...
Venlige og kærlige tanker til alle
Sus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-04-05 09:32

Hørt!

Kommentar
Fra : calista

Dato : 25-04-05 09:38

Måske kan det skyldes, at enkelte personer fører sig frem, som var de Orakler fra Delphi? Og det pisser i den grad visse andre personer af?
Men irriterende er det, når der går ondskab i ellers informative tråde.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 25-04-05 09:41

Måske er de Orakler, og folk er bare misundelige !?

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 25-04-05 09:41

Der er åbenbart nogle som ikke har lært god opførsel hjemmefra.
Hvad er der blevet af det gode gamle: "Har du ikke noget pænt at sige/skrive så lad være".

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 25-04-05 09:47

Ind med den pæne tone og det gode humør!!

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 25-04-05 10:12

Vi må skabe en generation!
Hvor ALLE er som ikke er hjælpsomme men derimod onde hopper på vognen og gøre Kandu til den bedste hvor alle kan føle sig velkommen...

Okay overdriver! Men forstår i Budskabet

Kommentar
Fra : calista

Dato : 25-04-05 10:14

Bruuno117, der er ingen tvivl om, at visse personer har en meget stor almen viden og deler ud af den Så er der dem der TROR de har en stor almen viden, og deler ud af den. Som så flipper trekvart åndssvage hvis andre folk siger dem imod... Og så er det liiiiige det hele er igang.
Et af problemerne her på kandu er så også at vi i den grad mangler det non- verbale sprog/ kropssproget. Smiley'er kan erstatte lidt af det, men slet ikke nok.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-04-05 10:14

Der er vel håb om, at jo flere tråde med ønsket om positiv og glad tone der åbnes, jo større er chancen for at nogen læser det.

Jeg håber og tror det vil ske.....på et eller andet tidspunkt.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 25-04-05 10:18

Vi må stoppe med at bekæmpe hinanden!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-05 10:42

Giv alle tips 0 point.
Sæt alle spørgsmål til 1 point.
Sæt månedens præmie til en Toms Guldbarre (det var ikke ment som en reklame for chokolade).
Lad KANDU være som den altid har været.
Et chatboard med enkelte gode spørgsmål og svar.
Et chatboard fyldt med platugler og nogle få fornuftige spørgere og svarere.

Tror man da virkelig at tingene bliver anderledes fordi man hakker på hinanden ?

LÆNGE LEVE DET FRIE LAND VI LEVER I.

Fortsat god dag til alle - og jeg mener ALLE

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-05 10:50

Ja - det er sjovere at lege, end at slås.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 25-04-05 11:56

Men det sjoveste er at lege at man slåsser ;) bang du er død

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 25-04-05 11:58

ONDSKABEN BURDE HØRER OP PÅ KANDU!!

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 25-04-05 11:59

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-04-05 14:29

Ja, jeg må indrømme, at jeg ikke er på kandu nær så meget, som jeg har været. Ofte overvejer jeg, om jeg overhovdet gider. Uanset hvor man er på kandu, så er der ævl og kævl. Især fra en bestemt. Og jeg GIDER ikke høre/se på det. Det er fint, når folk er uenige og giver udtryk for det, men når de overdænger hinanden med skældsord o.s.v., så får jeg nok. Mit håb er, at kandu snart laver de lovede ændringer, hvor man kan udelukke indlæg fra visse brugere.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 25-04-05 14:49

tja!!! det kan godt være der er ondskab på KANDU, men når nøden er størst er der ALTID hjælp at hente --- så ---- lad os alle komme hinannen ved og hjælpe hvor vi kan -- brug et govnet til at si det onde fra - eller overse det helt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-04-05 15:16

Nå...

Ondskab..........

Nå...

Øh..

Det var da træls...

Mon det er rigtig...

Detkandahellerikkenyttenoget, atmanikketøratsige Folket Midt Imod!! Af skræk for at man bliver mistænkt for Ondskab...Eller endnuvæærre, Uha Uha, at man selv påkalder sig andres ondskab over sit eget syndige hovede...

ALTSÅ: cool it. Jeg mener bare, at selve det, at bruge ordet "ondskab" tyder på mangel på indsigt i mellemmenneskelige forhold. Mangel på forståelse for årsagen til "ondskaben". [hør]

Hvis nogen fornemmer en begyndende ondskab, så kunne de jo gribe i egen barm: Hvad er årsagen til at man begynder at opfatte noget som "ondt"?... Og hvad er årsagen til, at nogen ude i verden, som man ikke kender, optræder med noget, som man opfatter som ondskab??

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 25-04-05 16:18

"ondskab avler ondskab"

"Hvis du ikke er en del af løsningen
er du en del af problemet"

"Når du peger en finger mod nogen,
er der tre der peger mod dig selv.

Snoopy : Keep smiling

Kort sagt, : Lad jer ikke trække ned, ondskab er ubegribelig hæslig og den er bundløs.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 25-04-05 16:22

Alle mennesker har skygge-sider, nogen mere sorte end andre.
det er oftest lettere for andre end èn selv at se dem, men det tilkommer ikke andre at udpege vores fejl, dermed ikke sagt at de sorte sider skal undgås, det ville være rigtigt godt om vi hev dem frem og gav dem noget tiltrængt kærlig behandling, men det er op til den enkelte selv og ikke til andre end en selv.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 25-04-05 16:26

Jeg er lige blevet færdig med en bog der hedder : "Hverdagens skjulte ondskab.Sådan takler du mobning og psykisk vold"
Den kan jeg varmt anbefale, den går ikke let hen over noget.
Forfatter : Marie-France Hirigoyen. borgens forlag.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 25-04-05 17:13

Jada mulberry,"ondskab avler ondskab",fulstendigt rigtigt jo..
Jeg sku ønske "Pils avlede Pils",men den gør det ikke
en fortsatt god dag herifra #@-(

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 25-04-05 17:15

Har jeg drukket for lite?,prøver igen jo #@-(

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 25-04-05 17:17

faen da,sorry,prøver med et : også da

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 25-04-05 19:20

holniels..dig kan man sgu da kun holde af

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-05 20:33

Nu har jeg aldrig været 'særlig' SKABET

Jeg er hverken : SKABsbøsse, selSKABs Løve eller SKABagtig, men jeg har da SKABt mig et liv alligeveller

I dag, på første dagen i mit nye arbejde, blev jeg pålagt den fortrolige opgave at skrive mig selv et ID skilt, jeg skal bære om halsen. Jeg skrev (..uden en kæft opdagede, endsige påtalte dette) :

HERBERT MARIANNE ANDERSEN

..og det hedder jeg slet ikke !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-05 20:39

Du ødelægger hele deres system Molokyle og når de opdager det, bryder troen på det velordnede katalogiseringssamfund helt sammen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-05 20:43

emesen -> Sikkert !

</HERBERT MARIANNE ANDERSEN>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-05 20:45

...men de bruger altså Dublin-Core : http://dublincore.org/

>/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-05 20:56

AHA - så har de tvunget dig til at benytte:

Mozilla Firefox Dublin Core Viewer Extension
This extension adds a button to the browser's status bar (and, optionally, the toolbar) to access an overview list of Dublin Core Metadata embedded in HTML/XHTML documents with META and LINK elements.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-05 21:11

Næeh ...emesen ikke lige dén , men : http://dublincore.org/documents/#recommendations

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-05 21:12
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-05 21:17

øhm jo nåe ja det er helt klart.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-05 21:21

emesen- > Hér er et tænkt eksempel :
Citat
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<TITLE>Molokyle</TITLE>
<META NAME="Title" CONTENT="Molokyle">
<META NAME="Description" CONTENT="MOLOKYLE lærer dublin core">
<META NAME="Keywords" CONTENT="dublin core">
<META NAME="Robots" CONTENT="ALL">
<META NAME="Revisit-after" CONTENT="7">
<META NAME="Author" CONTENT="Molokyle">
<LINK REV=made href="mailto:molo->SnabelA<-pc.dk">
<META HTTP-EQUIV="Reply-to" CONTENT="molo->SnabelA<-pc.dk">
<META NAME="Copyright" CONTENT="Molokyle">
<META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="Tue, 26 Apr 2005 00:00:00 GMT">
<META HTTP-EQUIV="Content-language" CONTENT="dan">
<META NAME="Rating" CONTENT="General">
<META NAME="Generator" CONTENT="Molokyle">
<META HTTP-EQUIV="Content-type" CONTENT="text/html; charset=ISO-8859-1">
<META NAME="ObjectType" CONTENT="Text">
<META HTTP-EQUIV="Content-Script-Type" CONTENT="none">
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="60">
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-store">
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="30;URL=http://www.molokyle.frac.dk">

<META NAME="DC.Title" CONTENT="Molokyle">
<META NAME="DC.Description" CONTENT="MOLOKYLE lærer dublin core">
<META NAME="DC.Subject" CONTENT="dublin core">
<META NAME="DC.Creator" CONTENT="Molokyle">
<META NAME="DC.Contributor" CONTENT="Molokyle">
<META NAME="DC.Rights" CONTENT="Molokyle">
<META NAME="DC.Identifier" CONTENT="http://www.molokyle.frac.dk">
<META NAME="DC.Publisher" CONTENT="Molokyle">
<META NAME="DC.Date" SCHEME="ISO8601" CONTENT="2005-04-25">
<META NAME="DC.Language" scheme="NISOZ39.50" CONTENT="dan">
<META NAME="DC.Source" CONTENT="none">
<META NAME="DC.Type" CONTENT="Text">
<META NAME="DC.Format" SCHEME="MIME" CONTENT="text/plain">
<LINK REL="schema.dc" HREF="http://purl.org/metadata/dublin_core_elements">

.alt med prefixet DC.* er Dublin Core

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-04-05 21:24

Molo, må vi så godt kalde dig Marianne???
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-05 21:34

Jernladyen -> Kald mig; hva' du lyster !

..bare du ikke kalder mig tidligt op om morgenen eller tøsedreng

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-05 21:36

..eller Jelved

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-05 21:38

Molo!! Manden med håndtasken der drikker Guiness? Eller hvad det nu er med den Dublin kur?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-04-05 21:46

Det er noget jeg kan love MED garanti, Molo.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-05 21:57

Jernladyen ->

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-05 21:59

Jette Jelved ?

Det ligger ellers godt i munden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-04-05 22:08

Tænk, jeg synes godt nok det lyder stygt. Bortset fra det, så har jeg aldrig kunnet fordrage mit navn. Måske fordi det ligger så tæt på en jætte.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-05 00:53

Og så er der nogen der påstår Nordmænd ingen humor har?
http://www.opera.com/swim/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-05-05 23:46

Vil IKKE forstyrres !!!

Jeg skal se : Black Rain fra TV2 ...igen igen igen ; kl. 23.40

..og kandu.dk's ur er laaaaaaaaaaaaangt forud sin tid

Sssjhhhhhhhhhh............ nu begynder den

</MOLOKYLE>