/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
forsikring
Fra : mr1985
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 24-04-05 18:01

Jeg har for nylig forsikret en bil. Jeg ringer til forsikringsselskabet og får et mundligt tilbud. Jeg accepterer dette, men da forsikringspolicen kommer er bilen forsikret som en forkert motorstørrelse. Jeg ringer derfor og påpeger dette, og de lover, at de vil ændre dette. Da jeg så modtager den nye police ser jeg, at prisen er højere end den jeg er blevet lovet i tilbuddet. jeg vil mene, at forsikringselskabert er bundet af den pris jeg er blevet lovet, men hvem har ret???

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 24-04-05 18:05

Umiddelbart er den mundtlige aftale lige så bindende som en skriftlig, der er bare det problem, at det er sværere at bevise en mundtlig aftale.

Men snak med selskabet, og sig til dem hvad du er blevet lovet, de plejer at være til at handle med.

mvh dova

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-04-05 20:02

Når du får oplyst en pris på en forsikring er det en pris uden afgift og alle de ekstra små tillæg som de tilskriver. desværre.

fijala

du kan jo altid fortryde en forsikring da der er 14 dages fortrydelsesret

Godkendelse af svar
Fra : mr1985

Dato : 27-04-05 17:55

Tak for svaret dova.