/ Forside/ Interesser / Fritid / Dykning / Spørgsmål
10  TIMO_J 140
Valg af tørdragt
Fra : anjap
Vist : 3804 gange
40 point
Dato : 19-09-02 15:29

Da jeg overvejer at købe en tørdragt, vil jeg gerne have kommentarer ang. de forskellige typer, der findes på markedet.
Hvis der er nogen, der ligger inde med nogle råd, om hvad man skal være opmærksom på ved køb, så modtages disse også gerne...

Accepteret svar
Fra : Arnvig

Modtaget 40 point
Dato : 25-09-02 15:18

Der findes generelt 2 typer.
Membran dragt (trilaminat, skal-dragt) og Neopren dragt.

Membrandragten er tynd og kræver en kraftig underdragt.
Har samme opdrift uanset dybde. Mere smidig, men
giver en mere "rynket" overflade.Mere følsom overfor huller og slid
Mister al opdrift i tilfælde af huller. Billigere end neopren.

Neoprendragten er tyk og kræver mindre eller ingen underdragt.
Opdriften aftager med dybden. Mere stiv, men jævn overflade.
Mere slidstærk. Mister mindre opdrift i tilfælde af
huller. Fylder mere i tasken.

Der fås også en compressed "tynd" neopren som giver en
kombination af dragterne, hvilket jeg personligt har
valgt og er meget tilfreds med.

Søren Arnvig

Kommentar
Fra : smut

Dato : 01-12-02 08:07

hej anjap jeg har valgt en dragt i fullsize neopren (som en våddragt) af market aqualung det er en dragt det sidder rimelig tæt til kroppen men der er dog plads til både ski undertøj og termobukser og jakke
det jeg syntes er fordelen ved sådan en dragt er at det er næsten som at dykke med en våddragt en trilaminat eller en compressed neopren er meget store og specielt er comp. neopren meget stiv

Kommentar
Fra : jpet5354

Dato : 01-02-03 04:05

Hej

Jeg har fornyligt købt en tørdragt neopren målsyet Otter, den kan jeg varmt anbefale. http://www.otter-drysuits.dk/

mvh.

Jørgen

Kommentar
Fra : dykbg

Dato : 12-02-03 10:44

prøv at chekke waterproof det er en sej dragt