/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke installere program på XP
Fra : Sveda
Vist : 1875 gange
500 point
Dato : 24-04-05 17:33

jeg har Win XP installeret SP2
når jeg prøver at installere word og exel fra CD en fremkommer følgende
Systemadministratoren har angivet systemregler der forhindrer denne installation
jeg har været inde i diverse sikkerheds opsætninger for at se om der var noget der kunne forhindre installationen, men kan ikke se noget galt.
nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-04-05 17:40

Du skal som administrator give tilladelse.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-05 18:56

Du skal logge på som administrator.
Har du ikke et password / er der aldrig lavet et password Så:
start>luk comp > log af >
nu får du muligheden for at logge på
Bruger = administrator
password = noget du finder på ..................men husk det.
Og så kan det være du kan indstallere programmer.

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 24-04-05 20:45

ja Teil det siger vel sig selv men hvor, og hvordan var egentligt spørgsmålet

må lige hellere sige at der er tale om xp home edtion sp 2
der er kun en brugerkonti på pceren og den er defineret som system administrator
hvordan ændrer jeg denne instilling.
1.har været inde i angiv program indstillinger og standarder, men der er kun nogle standard program valg
2. har prøvet at gå ind i ændring af bruger konti, men der kan jeg kun ændre navn på kontien m.m, der står der helt klart at denne konto er system administrator
3. under computeradministration/Programadministration er sat til manuelt - er det korrekt???

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 24-04-05 21:21

under brugerkonti under kontrol panel.
Der burde du kunne ændre på det, så det passer til dit behov.

prøv eventuelt at lave en gæst konto. Når du så logger på computeren vil den spørger hvilken du vil logge på.
Log på admin kontoen der. Så kan det være det funger.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-04-05 23:11

Prøv evt.at installerer i fejlsikret tilstand
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-04-05 23:13

Altså jeg har da osse xp home og har ingen adgangskode og kan da sagtens installerer både Word og exel fra cdeen without nogle problemer overhovedet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : vibber1310

Dato : 25-04-05 12:51

Hvis du går ind i kontrolpanel-brugerkonti. Der skulle du kunne ændre måden hvordan brugerne logger på. Når du så logger af skal du sikkert trykke ctrl+alt+del for derefter angive brugernavn og adgangskode.
Har du ikke ændret ved administratorkontoen, skal du skrive administrator ved brugernavn. Der er så ikke nogen adgangskode. Hvad siger den så til at installere?

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 25-04-05 16:41

Jeg kører XP-Pro og havde det problem at jeg ikke kunne installere hverken opdateringer eller programmer - jeg prøvede at installere sp2 men den åd den åbenbart ikke korrekt - først da jeg havde været ude i fejlsikret tilstand med en installering fra en cd fik jeg skidtet på plads - nu ingen problemer så det kan være at det også ville løse dit problem

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 25-04-05 23:39

1. har prøvet at oprette gætekonto, gjorde ikke den store forskel.
2.vibber-- fungerer ikke eller også gør jeg det forkert
3. har prøvet at installere i fejlsikret tilstand, så får jeg meddellelsen kan ikke finde windows installer , denne medelelse kommer nu konstant selv om jeg ikke kører i fejlsikret tilstand.
3. har prøvet at installere en opdatering fra microsofts hjemmeside og den kunne den sagtens installere
4. har prøvet at kopiere hele cd en over på pc en og installere derfra, men med samme resultat og fejlmedelelse

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-05 23:46

Tror du ikke programmet er skrevet til Win95/98 ???

Så skal der installeres og køres i Kombatilitets tilstand under Windows XP !

http://www.sitecenter.dk/annie/fwinxpkompatibelmedgamleprogrammer/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-05 23:48

Hmm? Har du checket for virus?

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 25-04-05 23:50

molokyle- nej er et nyt indkøbt cd
har prøvet at installere det på en pc på jobbet med XP proff, der kan jeg fint installere fra cden

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 25-04-05 23:53

tedd- har et fast antivirus program kørende (AVAST), er temelig sikker på at jeg ikke har nogen virus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-05 23:55

Måske! Men prøv at checke på http://housecall.trendmicro.com/ alligevel! Hvis du har en trojan backdoor kan alle jo gå ind og ændre på dine administrator regler!

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 26-04-05 00:24

ingen virus fundet på trend housecall

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 26-04-05 01:51

Du kan muligvis løse problemet på følgende måde (Bemærk! Dette kræver indgriben i registreringsdatabasen. Hvis du ikke er vant til at arbejde der, så lad være, eller vær i hvert fald meget forsigtig):

Afinstallér/fjern først hvad der måtte være af rester fra tidligere Word og Excel-installationer
Tag derefter en sikkerhedskopi af din registreringsdatabase (gendannelsespunkt eller brug programmet Sikkerhedskopiering i Tilbehør>Systemværktøjer)
Start Regedit (Start>Kør... og skriv regedit)
Find denne nøgle:

HKEY_CLASSES_ROOT\Installer\Products

Markér hver enkelt undernøgle i det venstre vindue.
I det højre vindue kan det installerede programs navn læses under værdien ProductName
Slet de to mapper i det venstre vindue, der indeholder navnene Word og Excel, eksempelvis ProductName REG_SZ Microsoft Word 2002.
Luk Regedit og prøv at geninstallere Word og Excel.

Håber det er skrevet forståeligt nok.

//aaron

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 26-04-05 02:09

P.S. Det er muligvis også nødvendigt at genstarte computeren før ændringerne træder i kraft.

//aaron

Accepteret svar
Fra : vibber1310

Modtaget 500 point
Dato : 26-04-05 09:08

Har du prøvet at reparere windows? Her er et link:

http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/repair-xp.htm

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 26-04-05 20:44

aaron- efter jeg fik repareret registreringsdatabasen er jeg tilbage hvor jeg begyndte, hvor der kommer den besked med at system administratoren har angivet regler der ikke tilader denne installation

Kommentar
Fra : vibber1310

Dato : 27-04-05 12:48

I min søgen efter viden, fandt jeg denne artikel. Den beskriver hvordan man får administratorkontoen frem på logonskærmen. Det kan være at det kan hjælpe dig til at komme ind som overadministrator:)

http://www.supportweb.dk/support/vis_tip.asp?id=373

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 08-05-05 14:02

undskyld ventetiden-
har prøvet alle jeres råd og bøvlet og bøvlet
først og fremest jeg er jo administrator, det er ikke problemet- problemet er bare at i xp home er der ikke nogen steder man kan ændre en sådan tilladelse, eller jeg ved ikke hvor den ændres.
jeg har også fundet ud af at denne fejlmeddelser tilsyneladende gælder for alle microsoft programmer, idet jeg har prøvet at downloade power point wiever og når jeg vil installere den får jeg samme fejlmeddelelse.
hvis jeg prøver at installere andre ikke microsoft programmer får jeg ingen fejl og kan uden besvær installere.
jeg vil også nævne at meddelelsen kommer få sekunder efter at win installer har startet.

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 27-06-05 20:44

har nu langt om længe fået skidtet til at fungere, gik ud og investerede i en xp pro, istedet for den ved pcen medleverede xp home ( der ikke var en original microsoft cd, men fra fabrikanten )
formaterede harddisken og installerede min nye xp pro, og vups fungerede alting som det skulle.
idet jeg fik masser af råd men egentlig ingenting brugbare er jeg lidt i tvivl om hvem jeg skal gi pointene, men tror jeg gir det til vibber 1310.der jo egentlig kom nærmest idet der jo helt sikkert var et eller andet i windows der var gået helt forkert.

Godkendelse af svar
Fra : Sveda

Dato : 27-06-05 20:46

Tak for svaret vibber1310.
ville nu ønske jeg kunne dele pointene

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-05 21:05

En anden dag

Hér er dit 'svar' på dansk : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

</MOLOKLYE>

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 27-06-05 21:17

jo men molokyle, problemet var at med cd en fra fabrikanten kunne man ikke reparere windows ligesom med en rigtig Microsoft CD.
derfor kylede jeg simpelthen fabrukantens cd over højre skulder og investerede i en microsoft cd med xp home

Kommentar
Fra : Sveda

Dato : 27-06-05 21:18

øhh tyrkfejl
i sidste linie skulle have stået xp pro