/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Avi til dvd
Fra : dr0zie
Vist : 607 gange
50 point
Dato : 24-04-05 12:56

Sidder med 20 film jeg gerne vil lægger på en en dvd skive, de fylder alle sammen mellem 300-400 mb og største delen er avi.. der forekommer 2 -3 styk mpeg.. ville prøve at lave dem ligesom sex and the city dvderene med flere afsnit på hver dvd.. men efter at havde sidet i powerprodicer 2 gold i nogle timer fandt jeg til sidst ud af der kun kan ligge en film på en dvd skive... 4.7 gb.. da den ene film åbenbart fylder 2.6 efter den er blevet lavet om til dvd med menu etc.... hvad kan jeg gøre for at få plads til flere?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-05 16:50

Lade dem være som avi.....

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 24-04-05 17:52

så virker de ikke på alle dvd afspillere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-05 18:00

Nej det har du ret i.
Alternativt kan du konvertere de 2 afsnit du vil have på en DVD og lagre dem på harddisk.
Dernæst kan du bruge DVDscrink til at brænde dem med. Den formindsker dem så de præcis kan være på en DVD og du vil i dette tilfælde ikke kunne se nogen forskel da det er meget lidt den skal lave dem mindre.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 24-04-05 18:02

jamen jeg kan ikke gøre sådan så jeg også har dvd menu etc. og hvor jeg har 4-8 på em dvd?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-05 18:05

Forstår ikke helt hvad du mener.
Vil du have 4-8 film på hver DVD?

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 24-04-05 18:07

ja det kan de jo i de der serie som man kan købe i forretningerne fx sex and the city

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-05 18:12

For det første er de fleste af de serier ikke på mere end 45 min.
Derudover er det da muligt at de bruger dobbeltlayer til formålet.
Det er jeg ikke helt klar over, men de har garanteret topproffessionelle programmer til formålet.

Du kunne jo også konvertere dem til VCD eller SVCD - det kan alle afspillere klare og det gør ikke filerne meget større.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 24-04-05 18:15

jamen, mine er også på 45 min og de bruger ikke dobbeltlayer for man skal ikke vende dvden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-05 18:19

Det kan jeg ikke svare dig på - de schrinker dem nok også.
Men lav dem i VCD, så kan der da være flere på en DVD.
Hvis de er konverteret fra .avi kan du alligevel ikke se forskel.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 24-04-05 18:21

ok hvilket program skal jeg bruge til det?
og kan jeg stadig så lave dvd menu?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-05 18:26

Hvis du lægger flere filer på en skive får du da automatisk en menu hvor du kan vælge.
Hvis det er fordi du vil lave din egen menu så må du jo bruge et menu-program (det har de fleste brænderprogrammer indbygget)
Jeg bruger Cucusoft videoconverter men der findes mange at vælge imellem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-05 18:29

WinAvi er forøvrigt også et udmærket program.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 24-04-05 21:24

her er programmet du mangler :http://www.mp3towav.org/dvdSanta/

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 25-04-05 23:34

skal jeg converte dem til vcd, mpg1, mpg2 eller svcd hvad har en god kvalitet uden at fylde meget og kan afspilles på alle dvder?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 26-04-05 07:43

Du skal konvertere dem til VCD så fylder de mindst og kvaliteten er udmærket.

Godkendelse af svar
Fra : dr0zie

Dato : 12-01-06 22:18

Tak for svaret refi.