/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Upload speed begrænser
Fra : gangster50
Vist : 426 gange
50 point
Dato : 24-04-05 12:19

Hvorfor er det lige at min upload speed (16kb/s) begrænser min download (96kb/s) til 16kb/s når jeg uploader?

Jeg har stofanet 768/128 ubegrænset.

Så når jeg slukker min upload, så booster download speeden lige pludselig op til det den rigtig skulle være.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-04-05 12:50

ehm det lyder pænt sært, hvilke programmer bruger du?

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 24-04-05 12:53

Programmer til hvad?

Kaspersky anitvirus
Outpost firewall
MSN Messenger
FlashFXP
mIRC
winAMP
FireFox
Whatpulse

^^ Det er hvad jeg har kørende nu ..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-04-05 13:14

Sådan er det bare, det siger sig selv. Du skriver jo at du har en 768/128 bit/sek.
Du skal dividere dine tal med 8, så får du 96/16 byte/sek. DERFOR!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-04-05 13:25

Du kan teste din hastighed her: http://kortlink.dk/internetkvalitetsguide/rm9

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 24-04-05 15:13

Severino

Jeg tror du skal læse mit spørgsmål igen:
Hvorfor er det lige at min upload speed (16kb/s) begrænser min download (96kb/s) til 16kb/s når jeg uploader?

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 24-04-05 15:21

Jakjoe - Jeg har testet min hastighed .. MANGE gange ..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-04-05 15:24

Jeg tror der er noget gangster i dig
Ved du hvad forskel der er på en bit og en byte??????????
Læs så lige mit svar en gang til IK'

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-04-05 15:27

Jeg har en 1024/128 bit/sek - Den giver 128/16 byte/sek ved download/upload

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 24-04-05 15:31

Iiih altså .. Ja jeg ved hvad forskellen er ..

men problemet er, at når jeg uploader med min upload hastighed som er på 16kBYTE/s så bliver min(e) download(s) sat ned på 16kBYTE/s, altså min download speed bliver den samme når jeg som min upload speed, når jeg uploader.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-04-05 15:42

Det kan så kun være en begrænsning hos SKOD STOFA der gør det!

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 24-04-05 16:53

De siger at de ikke har gjort noget.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-04-05 20:42

Den PC'er du bruger, HVOR MANGE hestekræfter har den???
Hvis din processor er antikvarisk så er det nok der problemet ligger. Men hvis du har en sprit-ny PC, så burde det bare køre.

Det er sikkert rigtigt at STOFA ikke har gjort noget (ved det) - men det kunne være de skulle være lidt mere kunde orienteret. De er jo bedst tjent med tilfredse kunder. ("SKOD")

Kommentar
Fra : tha_caleb

Dato : 04-05-05 11:57

Du skal også bruge noget af din upload når du downloader. Så hvis du uploader med 16kb/s så kan du ikke bruge hele din download. Du kan jo også godt se at når man downloader noget så bliver den jo også nød til at bruge noget upload til at svare tilbage hvor langt den er osv.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-05-05 16:46

Det er nemlig rigtigt tea_caleb
Uanset om du up-loader eller down-loader, så vil der under processen være en tovejs kommunikation; en kontrolfunktion som checker om de datapakker der flyder fra den ene til den anden, er nået helskinnet frem, for ellers vil den blive sendt igen.
Problemet kunne jo være at dit netkort ikke køre optimalt. Hvis det kun er sat til den lave hastighed, så den ikke udnytter den båndbredde du har på nettet, så kan det være den begrænsning du slås med.
En anden mulighed er at du kan have noget snavs på maskinen, som er med til at stjæle af din båndbredde.
Men jeg formoder at du holder din maskine ren jævnlig!?

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 04-05-05 18:40

Ja, men den plejer jo aldrig at bruge SÅ MEGET!

Kommentar
Fra : tannrt

Dato : 02-07-05 14:03

ja du skal altid huske at have ihvertfald halvdelen af din upload fri ellers dør din linie!! selvom jeg har en 4mbit/1mbit fra tdc. kan jeg godt køre min linie helt i sænk hvis jeg uploader max!! mvh mark

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 02-07-05 14:12

Tannrt >

Okay, men jeg forstår bare ikke hvorfor den gør det nu, da den ikke gjorde det for nogle måneder siden.

Og forresten, er blevet opgraderet til 1024/256 - men problemet er der stadig ..