/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Har jeg misforstået noget?
Fra : TariLiex
Vist : 493 gange
50 point
Dato : 24-04-05 00:30

Ja som overskriften siger: Har jeg misforstået noget, eller er tip IKKE til vittigheder!!!?!?!
Jeg syntes simpelthen der er for mange vittigheder nede i tip....
Brug det dog til noget nyttigt....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-04-05 00:33

Om du har misforstået noget eller ej ved jeg ikke, men jeg synes ikke at vittigheder er et tip.

Som kandu fungerer på nuværende tidspunkt kan alle kategorier også bruges i tip

Hilsen ans

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 24-04-05 00:34

Det er ikke så smart når folk ikke selv ved hvornår de skal stoppe igen....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-04-05 00:43

Det har du ret i.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-05 00:46

Tilslutter mig TariLiex & ans

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-04-05 12:44

tilslutter mig også - basta -

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-04-05 12:58

Vittigheder er IKKE tips.....og almindelig orientering eller spørgsmål er heller ikke tips !!

Som f.eks. http://www.kandu.dk/dk/tip/11209

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-04-05 13:11

Det eneste man kan få ud af de tip er at være den "heldige" , der får mulighed for at tjene 10 ledige point, men trist at det skal fylde så meget på kandu.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-04-05 14:24

-----Mmmmmmm, læser sjældent tips................ -Mankandabareladevære........

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 24-04-05 15:19

Man kan jo ikke skrive dem under " Stil et spørgsmål" du kan jo bare lade være med at læse dem

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-04-05 03:26

jangchr - Selvfølgeligt kan man undlade at læse og bedømme dem. Sagen er bare at hvis Tip's bliver overfyldt med vittigheder, der jo rent faktisk ikke ER Tips, vil reelle tips meget hurtigt forsvinde fra Seneste 25.
Jo selvfølgeligt kan man da skrive dem under Spørgsmål. Hvorfor skulle man ikke kunne det? Hvis man endelig vil knytte et spørgsmål til, kan jo bare skrive: "Hvad synes I om denne? Har I en bedre?" Og Vupti; så er der startet en Vittighedstråd. No problems.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-04-05 15:16

Kandu.dk har lavet en kategori der hedder vittigheder http://www.kandu.dk/dk/emne/20611 og der kan skrives Tips og Tricks. Så jeg syntes det er helt OK at skrive vittigheder i Tips og Tricks, ellers skal kandu.dk ændre reglerne.

Det er jo muligt at springe vittighederne over, men jeg læser dem og morer mig storartet.
Derimod er der enkelte brugere der meddeler sig til andre brugere i Tips som intet har med tips at gøre, ja, enkelte gentager dem ovenikøbet i flere kategorier - det syntes jeg er et større problem, eller skriver et tips hvor de så skriver at vi ikke skal bedømme det som tips - fuldkommen skørt. Jeg kunne henvise til mange der bruger eller har brugt tips sådan, men I kan jo gå ind i de enkelte brugers historik så kan I se det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-04-05 20:08

bentjuul -> Man kan jo sagtens lægge et tip, i hvilket man skriver at tippet er; IKKE skrive en bestemt slags tip. Det er jo også et tip. At man udbeder sig NUL stjerner for tippet, er kun for at vise at man IKKE har lagt tippet fordi man er point-jæger men kun som; netop et tip. De der sommetider skriver at de ikke synes at tips bør udløse point har min fulde støtte, men et tip bør stadig bedømmes for kvalitet. Man kunne så, hvilket også tidligere er forslået, indskrænke bedømmerne til de, der rent faktisk abonnerer på emnet og altså må formodes at have interesse/forstand på emnet.
Ja vi kunne snakke tips og meninger om disse meget længe. Det er i hvertfald svært at blive enige. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-05-05 18:18

TariLiex -> Vedr. dit spørgsmål "Har jeg misforstået noget?"

Ja det har du helt klart. Nemlig at når man får mange gode kommentarer fra mange gode Kandu'er, bør man også acceptere ét af dem som svar og dermed give vedkommende de udlovede point.

P.S.: Jeg synes IKKE du skal give mig pointene, jeg skriver KUN dette til dig fordi jeg synes det er træls at folk ikke lukker tråde hvor de HAR fået mange og gode kommentarer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-05-05 18:29

arne.jakobsen

Du kan fjerne fluebenet, så forsvinder spørgsmålet fra din historik.

Så vil det ikke genere dig fremover, at det ikke er lukket.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-05-05 18:29

Ikke enig med a.j. Tråde "bør" ikke nødvendigvis lukkes...

Jeg synes, det er træls, når folk lukker tråde, hvor der ikke er kommet tilfredsstillende svar.
Og i denne tråd er det da så uendeligt ligegyldigt, hvem der "bør" klappes på hovedet med en accept af et svar. Egentlig er det vel også lidt amoralsk at foretrække ét svar frem for et andet i en tråd, der først og fremmest drejer sig om at få debatteret et emne og få forskellige meninger frem... For det fremmer da rygklapperi..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-05-05 18:31

TariLiex - Hvis du ikke har fået svar, så skal du ikke lukke dit spørgsmål - det er alene op til dig hvornår det skal lukkes, og der er ingen regler for det.
Desværre er der nogle pointhungrende der jagter ulukkede spørgsmål, men det skal du ikke tage dig af.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-05-05 19:19

arne.jakobsen har travlt i dag, men det er også ved at være sidst på måneden.
Han er endnu ikke kommet på månedens top 10 for ham.

Jeg har i dag fået flere mails, fra forskellige spørgsmål, hvor arne.jakobsen henviser til lukning af spørgsmålet.

arne.jakobsen FJERN FLUEBENET