/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Opera: hvordan gemmer jeg en hel hjemmes~
Fra : bruuno117
Vist : 984 gange
100 point
Dato : 24-04-05 00:18

Hej, jeg har lige skiftet til Opera frem for firefox, da den kører en smulebedre på det her system. men nu sidder jeg med en side, hvor der er en hel del billeder jeg gerne vil gemme, i firefox kunne man gemme siden, så gemte den html og en mappe med indholdet af den, inklusiv billeder og det hele. Men med opera gemmer den kun html og ikke resten af indholdet, så vidt jeg kan se! hvordan for jeg den til det?

Accepteret svar
Fra : TariLiex

Modtaget 110 point
Dato : 24-04-05 00:24

fil-save with images as......

Det virker her

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-05 00:31

Man kan ikke gemme en hel side ....heller ikke i firefox

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 24-04-05 00:33

Man kan gemme den side der bliver vist....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-05 00:38

Prøv at gemme f.eks. : http://www.gratis-ting.dk/ny/index.php

..no can do !!!

Det er en php side, hvor man kun ser klientkoden. Således er det også med cgi (Perl), ASP og SHTML sider !

En stor del af koden ligger på og afvikles af serveren, så der er NUL mulighed for at hente siden/koden, medmindre man har rettigheder som admin. og går ind via FTP eller et CMS system.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-05 00:42

TariLiex-> Jep ! Du har ret i dette.

I IE har man kun muligheden : Vælg i din browsers menu : Vis->Kilde og gem denne som ; downloaded.html, så er den ged barberet ..alle billeder skal hentes separat.

Frontpage giver mulighed for at downloade hele sites, såfremt det er FP sites der understøtter FP extensions og man eller har rettighederne.

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 24-04-05 00:43

Det jeg er sikker på at han vil er at gemme det han ser. Det er jo bare det cachet html kode, med billeder, der bliver gemt et sted han selv bestemmer.

Det siger jo sig selv at man ikke kan komme til at gemme PHP, asp, eller anden programerings kode der bliver afviklet på server før det bliver vist i klientens browser.

Er vi enige nu?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-05 00:58

Jepper TariLiex, men tror du bruuno117 er med ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 24-04-05 00:59

jaja.... Hvis han bare holder sig til det første jeg skrev.... haha....

fil-save with images as......

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-04-05 12:23

JA, jeg vil gemme den side jeg ser. Jeg kan ikke få det til at virke me Opera, men da da jeg prøvede selvsamme side med Firefox, virkede det fint. Men jeg kan ikke Opera til det samme, hvor ser du den kommando "fil-save with images as..."?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-04-05 12:40

Ja, så vil jeg gerne undskylde at jeg er så ufattelig dum. Pointene gåt til TariLiex, selv om de er smidt ud af vinduet. Men hvad kan man gøre når man er så stjerne stupid, jeg burde ha brugt windows længe nok, til at kunne ha kommet på det :/

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 24-04-05 12:41

mange tak, det er rart at der er folk på nettet, der kan tænke for en hehe