/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Grej!!
Fra : jeansgade
Vist : 683 gange
500 point
Dato : 23-04-05 21:35

Hvad hedder den der vakumbørge/fidus man måler med ,ved instilling af blandingsforhold! den der i ved nok.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-04-05 22:18
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-04-05 23:02

vakuum manometer
gennemstrømningsmåler
http://www.powerpage.dk/karburator.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 23-04-05 23:35

ja Knallerpalle har sku føringen indtil videre!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-04-05 23:57

Dem her ved alt om tuning/trimning: http://www.dot-e.dk/
Man kan også købe et sådant vaccum manometer, som på engelsk hedder Carburettor balancer
http://www.racecar.co.uk/dellorto/ News and special offer: Carburettor balancer
Men det er jo ikke hver dag man vil afbalancere sine twincarburettors, så det er jo nok billigere at få det gjort på bil eller motorcykelværksted.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Need4Speed

Dato : 25-04-05 11:08

Hej

Den der fidus hedder et vaccummeter eller karburator-synkronisering. Som ovenfor nævnt kan det også være en sonde som sættes ind bag i udstødningen (hvis man bruger computer og dertil hørende software)

Gammeldags vaccummering fungerer fint for de fleste motorcyklers vedkommende og et sæt kan erhverves for mellem 450 og 900 kr. afhængig af kvalitet og tilbehør. Se f.eks. MC-nøglen.

Medmindre du har skruet mc før vil jeg dog anbefale dig at lade et værksted udføre det. En vaccummering vil typisk koste omkring en værkstedstime, altså i omegnen af 380,- og medmindre du jævnligt tager karburatorerne af og på, tuner, eller på anden måde piller vil det næppe kunne svare sig at investere i værktøjet......medmindre selvfølgelig at du har planer om at "uddanne" dig selv.

MvH
Need4Speed