/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
VolumeKontrollen er væk
Fra : Mariam_999
Vist : 463 gange
75 point
Dato : 23-04-05 17:22

Hej jeg har et problem med min computer. Min Volumekontrol er Væk. Jeg kan sagtens hører Musik og andet men efter den forsvandt Har lyden været Super duper Lav.. Hehe :) Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Håber i har nogle gode råd. Jeg har et vink jeg mener har noget med det her at gøre. DLL et eller andet mere ved jeg ikke lige i øjeblikket. Pls Help.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-04-05 17:31

Hvis du mener, at symbolet er væk, så du ikke kan klikke og skrue op for lyden, så kunne det tyde på, at du har noget skidt i din computer.
Jeg har prøvet noget af det samme, hvor symbolerne forsvandt.
De kom igen ved at lukke computer og starte op igen, men problemet skyldtes noget spyware eller virus.

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-04-05 17:31

Prøv lige:
start>programmer>tilbehør>underholdning>lydoptager

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 23-04-05 17:33

Jeg går ud fra at du har været inde i kontrol panelet og trykket på "lyd & lydenheder". Her kan du på forsiden vælge " Vis ikonet lydstyrke på orocess linien".

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-04-05 17:38

Det er måske noget i den retning der står
C\WindowsTemp\IADHIDE:DLL
eller EXDL1.EXEexdl [Adw]virus

Det er viruser o.s.v.

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 23-04-05 17:38

Det kan ske det er noget Virus eller spyware men jeg har været flittig til at scanne computeren for det. Og hvad angår Lydoptager den er der heller ikke længere. Det er ikke kun ikonet som er væk. Jeg kan slet ikke finde dem mere. prøver jeg at markere "vis ikonet Lydstyrke på Proceslinien" få jeg beskeden
"Windows kan ikke vise lydstyrken på proceslinjen, fordi programmet Lydstyrke ikke er installeret. Brug tilføj/fjern programmer i kontrolpanel for at installere det."

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-04-05 17:40

De virus m.m. havde jeg i min computer, og det gjorde at nogen gange var symboler/ikoner at se i proceslinie og andre gange var de ikke.

mvh dova

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 23-04-05 17:43

Vil det sige jeg skal bruge Windows CD til at installere de ting der mangler eller kan det gøres uden Cd.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 75 point
Dato : 23-04-05 20:07

Prøv at geninstaller dine lydkortdrivere!

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 23-04-05 20:44

hvordan geninstalere jeg Lydkortdrivere....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-04-05 22:29

Fulgte der ikke en driver cd med PC'en da du købte den?

Der burde der være en lydkortdriver på!

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 28-05-05 14:25

Åbn kontrolpanel --> tilføj eller fjern programmer --> sæt kryds i 'tilbehør og funktioner'
That's it

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 28-05-05 14:26

Hov, vi tager den lige igen:

Åbn kontrolpanel --> tilføj eller fjern programmer --> tilføj/fjern Windowskomponenter --> sæt kryds i 'tilbehør og funktioner'

Kommentar
Fra : Mariam_999

Dato : 04-09-05 13:02

jeg løste problemet ved at installere en driver til mit lydkort. på en eller anden måde var den blevet afinstalleret. tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : Mariam_999

Dato : 04-09-05 13:03

Tak for svaret tedd. selvom det blev en smule forsinket