/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Bluwtooth + nokia 6230 + widcomm 1.4
Fra : Zufra
Vist : 547 gange
350 point
Dato : 23-04-05 10:48

Hej allesammen.

Jeg har mig en Nokia 6230 og har lige købt en Sandberg Bluetooth dongle.
Det virker ikke, min PC og telefon kan godt snakke sammen, men når jeg vil binde de ti enheder, siger min nokia at forbindelsen blev anulleret af sikkerheds årsager.
Efter at have snakket med Club nokia fandt jeg ud af at jeg skal bruge en nyere Widcomm driver (widcomm 1.4.2), som er totalt umulig at finde.
Det lykkedes mig at finde et par forskellige widcomm 1.4 drivere.
Men nu siger min PC at den ikke kan finde min BT dongle.
Hvorfor skal det være så pisse svært at få de to enheder til at snakke sammen ??
Hvis der er nogen af jer der har haft samme problem og har en løsning, så vil jeg sætte pris på om i kunne hjælpe mig.

MVH Søren

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 360 point
Dato : 23-04-05 11:40
Kommentar
Fra : gobling

Dato : 23-04-05 14:12

Der er altid problemer med Bluetooth og nokia telefoner. Nokias bluetooth standard er ikke go nok.

Bluetooth er bedst på sony erricsson telefoner.. virker hvergang.

Kommentar
Fra : Zufra

Dato : 23-04-05 19:52

Ja det kan godt være, men til gengæld er deres telefoner ikke særligt gode, man skal vente 5 sec. hver gang man har trykket på en tast.
Jeg har haft mange forskellige telefoner, og nokia har altid været bedst for mig.

Men nu syntes jeg at jeg har prøvet alle mulige underlige ting, for at få det BT lort til at virke, men det vil det ikke.
Hverken sandberg eller nokia har kunnet hjælpe mig, så nu overvejer jeg at levere den BT dongle tilbage igen og finde noget andet.

MVH Søren

Godkendelse af svar
Fra : Zufra

Dato : 30-11-06 18:56

Tak for svaret rotw.