/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvad står der ved fødsel?
Fra : 2601
Vist : 469 gange
200 point
Dato : 23-04-05 04:28

Er der nogle der kan tyde Hvad der står ved Johanne Frideriche´dåb?

Jeg får det til: "Johanne Frideriche, Jacob Pedertens barn i Nyrupgaarden ? ? ? Fadder ???"

Det drejer sig om Øster Egede Fødte 1760-1819, Arkivalieronline Opslag 7 nr. 1/1772.

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : agerlund

Modtaget 200 point
Dato : 23-04-05 06:22

hej.
mit bud er.
Johanne Friderikke.
Jens Pedersens barn i Nyrupgården. hjemmedøbt 7 maj efter fødslen 2 fer.p.trind Christi = 2 søndag efter påsek = 3-5-1772, i overværelse af begge forældre, Jens Møllers frue og Hans Madsens kone af Lunde huuset?
dåben blev confirmeret udi følgende søndag = 10-5.
Enkefruens pige på Lystrup Johanne olufsdatter. Pats. Hans Nielsen af Altrup, Jacob gotfredsen af Sorre ? mølle evt Sorø ? Christen Casper af Nyrup gaarden, Jens Christensen Ring karl fra Kongsted
Hilsen Agerlund

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 23-04-05 11:13

Tak for svaret agerlund.
Det er du skrab til. Jeg var i tvid on fadderne kunne have sin rigtighed der er tale om en avefæste og så de fadder. Hvad er en Ring Karl?

Hilsen

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 23-04-05 12:06

jeg tror at en ring karl er en der ringer med klokker, men ved det ikke
Jeg har lidt øvelse i at læse, men noget er sværere end andet
hilsen Agerlund

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 23-04-05 12:13

Til agerlund.
Ja det kan du have ret i. Så må jeg til at finde ud af hvad hans tilknytning til barnet er. det er første og eneste gang han optræder ud af 7 børn.
hilsen