/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Filmen: Slanger i paradis..?
Fra : tina_17
Vist : 508 gange
200 point
Dato : 22-04-05 18:27

Hej alle..

jeg vil lige høre om der er nogen som kender filmen "Slanger i Paradis". det er en meget gammel film. Hvis der er nogen som kender filmen, kunne i så være venlige og fortælle mig, hvor jeg kan købe den, eller hvad den hedder på engesk. Det er en australsk film, hvis jeg husker rigtigt.

Mvh Tina

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 18:50

Hvad er en meget gammel film ??

http://www.flyingfish.co.nz/filming_in_oz202/feature_films.php
1997 Paradise Road ??

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : lehnemann

Dato : 22-04-05 18:58

Ja, og den kan købes hos Laserdisken. dk eller Amazon.de

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 19:07

lehnemann> Ved du om det er den film Tina søger ??
Det var kun et forslag fra min side.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : tina_17

Dato : 22-04-05 19:47

Hej jakjoe...

tak for dit svar, men jeg tror ik det er den film. Det er en film min morfar leder efter. Den skulle vist nok handle og to unge menneske som er ude på en sejl tur, så falder pigen i vandet hvor der er krokodiller. Manden tror så at hun er død og lever hans liv videre. Men pigen er ikke død.. hun har fået flænset hendes ansigt af krokodillerne, så hun får lavet hendes ansigt om. og så prøver hun på at finde manden igen.

det er nogenlunde det den handler om, men kan self ha husket forkert.

Mvh tina

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 20:01

Hvilket år ca. er filmen fra ?
Eller hvornår har din morfar set den ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : tina_17

Dato : 22-04-05 20:11

jeg tror den er fra 80erne, men er ik helt sikker...men den er ihvertfald meget gammel.

jeg har søgt på titlen, men har ik kunne finde noget om den. Men jeg kom frem til at den har været vist på DR1 i 1992 uge 16, men det store spørgsmål er hvad den hedder på engelsk eller australsk.
har du hørt om den?

Mvh
Tina

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 20:21

Er det denne film "The other side of Paradise" ??

http://www.dr.dk/tvsepl/tv%20wordformat/DR1_2005_12_Hvid.doc

Hvor har du det fra med uge 16 i 1992 ??
mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : tina_17

Dato : 22-04-05 20:34

Jeg søgte på titlen og så gik jeg ind på en eller anden side, hvor der stod noget om seertal, og der var "Slanger i Paradis" nummer 9 på listen over flest seer på dr1 i 1992 uge 16. men om det er den er svært at sige, men kan næsten kun gå ud fra at det er den.

Den film du har foreslået, tror jeg ik er den, for den er ældre end 1992. tror den er før min tid, så det er før 1985.

Mvh Tina

Kommentar
Fra : calista

Dato : 22-04-05 20:45

Meget gammel film fra 80'erne.. suk, føl dig lige gammel eller hvad*LOL*

Jeg kan godt huske filmen, men lige nu kan jeg ikke huske titlen...

Kommentar
Fra : tina_17

Dato : 22-04-05 20:50

Hej Calista..

Ku du måske huske sådan helt hvornår filmen kom?

mvh tina

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 20:55

Tina>..Jeg har fundet din oplysning: fredag uge 16 1992 må være den 17. april
"Slanger i paradis"...men så er jeg ikke kommet længere.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 20:56

Programmet startede kl. 2005, og blev set af 987.000

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : tina_17

Dato : 22-04-05 21:06

Hej Jakjoe..

Ja det er nemlig den oplysning jeg også har fundet.. men der stod ik noget om hvad filmen handlede om eller noget som helst..

mvh Tina

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 21:18

Nej, ingen oplysninger om filmen, kun seertallene.

Jeg har prøvet om jeg kunne finde noget på http://www.dr.dk/ .....men har endnu ikke fundet noget.

Du kunne prøve at sende en mail til DR, så vil du få et svar.
Jeg vil tro, at de et eller andet sted har oplysningerne.

Du kan også prøve at skrive til http://www.biblioteksvagten.dk/ , der får du også svar.

Du har helt sikkert så mange oplysninger nu, at det skulle være til at finde ud af.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : tina_17

Dato : 22-04-05 21:31

oki... det kan være jeg må prøve det. tak fordi du ville prøve at hjælpe mig. det var meget venligt:D

Mvh Tina

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 21:34

Når du får yderligere oplysninger, må du gerne vende tilbage.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-05 22:14

Den film har jeg også set, men den blev sendt, som en miniserie.

Manden prøver at myrde sin kone, men hun overlever med resultatet af et vansiret ansigt.

Han tror, at hun er død og lever det liv, han har lyst til.

Hun overlevede og gennemgik flere operationer, så man ikke kunne se de ar, der var efter turen i floden.

Hun opsøger så sin "mand" og hævner sig.

Husker ikke originaltitlen.

Hilsen ans

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 200 point
Dato : 22-04-05 22:25
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 22:27

Da det er en TV-serie er det nok ikke sådan lige at købe !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-05 22:47

jakjoe, jeg tror det er den film, som tina_17 søger.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 22:52

Det er mange ting der tyder på at det er den rigtige TV-serie jeg har fundet.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-05 23:05

Godt gået jakjoe, men jeg tror som du, at den bliver svær at købe.

Den har tidligere været til salg.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 23:26

Ok...udgået http://www.axelmusic.dk/productDetails/cr5021456106981

Mange her http://search.ebay.com/return-to-eden men det er uden oversættelser, men det er måske ok ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : calista

Dato : 23-04-05 10:43

Hold da op , nostalgitrip der*GG*

Men en god film/ miniserie, der klart er værd et genkig!

Kommentar
Fra : tina_17

Dato : 23-04-05 12:11

Hej Ans og jakjoe.

Tusind tak for hjælpen.. jeg er næsten 110% sikker på det er den min morfar søger:D

Mvh Tina

Godkendelse af svar
Fra : tina_17

Dato : 23-04-05 12:13

Tak for svaret jakjoe. Det var dejligt du kunne finde ud af hvad den hedder. Mange gange tak:D

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-04-05 12:31

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe