/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Thomas Mygind/Peter Mygind
Fra : jepser30
Vist : 40203 gange
50 point
Dato : 22-04-05 16:57

Er der nogen familiemæssig forbindelse mellem de to mænd? Jeg ved at begge er født I København i 60/63, og da de har samme, specielle efternavn, kan der jo være en forbindelse... Fætre?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-04-05 17:11

de er brødre

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-05 17:13

De er overhovedet ikke i familie, nej.
Thomas Mygind er så vidt jeg ved, født/opvokset i midt/østjylland, hvor han nu bor igen, nærmere betegnet ved Ry/Silkeborg.
Peter Mygind er søn af skuespilleren Jytte Abildstrøm

mvh dova

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-04-05 17:15

nå - men det var da et godt gæt....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 17:27

dova - er du sikker på de ikke har samme far, evt er fætre?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 17:28

P.S.: Jeg var nemlig ikke sikker, derfor svarede jeg ikke.

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 22-04-05 17:30

De er brødre

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 22-04-05 17:31

De er ikke famillie, der er 530 der hedder det til efternavn i 2005, så det er bare tilfældigheder.

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 22-04-05 17:32

De har være med i quizprogrammet Venner - hvor de blev præsenteret som brødre

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-05 17:34

Jeg har altid troet at de er halvbrødre, -- jeg kan ikke finde ud af hvor jeg har den antagelse fra!
Er der nogen der ved hvem der er far til Peter Mygind? Det er rigtig at hans mor er Jytte Abildstrøm, men hun var nok ikke alene om ham.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 17:34

De kunne jo så være ½-brødre, altså med samme far?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-05 17:34

Ja, arne, jeg er sikker på, at de slet ikke er i familie

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 17:37

OK dova. Det lyder bare mærkeligt at Carsten så har set dem i Venner blive præsenteret som brødre???

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-05 17:38

frueyde! at der er 530 der hedder Mygind siger da ikke noget om hvem de to er i familie med

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 22-04-05 17:45

Både Thomas og Peter er født i København. Som 8 årig flyttede Thomas med sin familie til det jydske søhøjland ved Ry/Silkeborg.
Peter er opvokset sammen med sin bror Lars i Københavns området.

De er IKKE i nærtbeslægtet familie.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-05 17:47

Thomas har andet og mere at byde på. Meget andet og meget mere... Den midtjyske dynamo... Thomas Mygind, der er født 20.december 1960 i København, har siden sit 8. år været fuldblods midtjyde ...

www.thomasmygind.dk/iframe.asp?sideid=5&skabelonid=1 Cachelagret side
Det siger så ikke noget om familieskab at han flyttede ti jylland som 8 årig

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 17:49

Hvis Finn har ret i det, kunne det være at Carsten husker forkert og at det var Lars der var med i Venner.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-05 17:51

De stammer begge tilbage fra en gammel, gammel Mygind-slægt hvor navnet stammer fra en egn på Fyn (i nærheden af Assens) hvor slægten havde hjemme i 17-1800-tallet.

men det er så langt ude, at de ikke i dag bliver regnet for at være i familie.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 60 point
Dato : 22-04-05 17:52

Her er én der mener de er i familie....men hvor tæt ??

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?f=1&i=56613&t=56613

Citat
Forfatter: Henrik P. Jensen
Dato: 05-04-05 17:25

Hej Maja

Der er tale om Assens på Sydfyn (Båg herred, Odense amt), hvor der i nærheden ligger byen Mygind (Holevad sogn, Båg herred, Odense amt) med både stedet Mygindlund og Mygindgård.

Til denne slægt hører både skuespilleren Peter Mygind og programværten Thomas Mygind.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 18:13

Jytte Abildstrøm Mygind...2 børn, Lars og Peter.

http://www.kvinfo.dk/side/170/bio/267/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-04-05 18:18

18 kommentarer om noget så enkelt,
(hvordan skal vi så klare fortidens mere tvivlsomme spørgsmål...).

Hvad med at spørge Peter, Thomas eller mor/en af mødrene Jytte Abildstrøm?
Svend

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 18:19

Så kan vi vel konkludere at svaret er NEJ. De to stammer fra samme slægt, men er ikke i familie med hinanden. Alle andre steder i biologiens verden bruger man de samme udtryk. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 18:25

Sorry. Her skulle jeg ikke have bragt biologien ind i billedet. Da alle mennesker tilhører samme art, er de også i biologisk forstand i såvel samme slægt som familie.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-05 18:29

Hvis Peter Mygind har været med i en quiz med sin bror, kan det kun være Lars Mygind, som i øvrigt også har beskæftiget sig med skuespil, men som nu er en af de førende TFT-terapeuter (Tankefelt.terapi) i Danmark.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : jepser30

Dato : 22-04-05 19:03

Tak for svaret jakjoe. Det var den mest saglige besvarelse jeg har læst. Og ydermere lægger du et link ved der fortæller/understøtter din teori. Tak for den flotte hjælp.

Jesper Krogh

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 19:06

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 19:08

Jesper, det er selvfølgelig dig der bestemmer, men at de stammer fra samme slægt, betyder altså ikke at de er i familie med hinanden. Det er et spørgsmål om definitioner. Det er der jo også andre der fortæller. Hygge Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 19:15

P.S.: Jeg mener bestemt ikke at jeg burde have haft point, blot at en anden skulle. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-05 19:48

Citat
Tak for svaret jakjoe. Det var den mest saglige besvarelse jeg har læst. Og ydermere lægger du et link ved der fortæller/understøtter din teori.

Det vil så sige, at min kommentar der kom et minut før jakjoe's, men med samme oplysninger, ikke var troværdig, fordi jeg ikke google-søgte efter et link.

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 22-04-05 20:04

Sorry. Ledte efter et svar og en begrundelse her og nu. Dova er da selvfølgelig den rette at give points, men desværre hænger tingene gerne sammen med at man finder det mest troværdige og give credits derefter. Men dova tak for hjælpen også til dig... Du er god nok. ;)

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 21:23

Nu er mit svar kommet i miskredit, fordi jeg bruger kildeangivelse.

Hvor har <dova> sine oplysninger fra ?
Bøger, hukommelsen eller en side på nettet ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-05 21:26

jakjoe
Jeg bor jo også i nærheden af Silkeborg

mvh dova

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 22-04-05 21:29

Rolig nu børn... I har begge ret... Så meget kan et par point da ikke betyde, hva? Jeg svarer ud fra min bedste overbevisning, at den der "BEVISER" først svaret på mit spørgsmål er den retmæssige ejer af de så kære points... Først til mølle er ikke altid godt nok til mig hvis en anden kan komme med det "afgørende" bevis... Dova har ret, men jakjoe kom med "beviset". Derfor "vinder" jakjoe... Slut herfra og lad så være med at skændes over de par points. :) Tak for hjælpen alle sammen, endnu engang.

Mvh

jesper

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 21:32

Yes, Silkeborg...og kender Thomas Mygind ?

Jeg ved ikke lige hvordan svaret skal tolkes.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-05 21:35

jakjoe og jepser30

No hard feelings.

jakjoe
det er ikke dit svar der er i miskredit.
jeg har bare så tit tænkt over, at det er lidt frustrerende, når nogen (ikke bare mig) afleverer et svar på et spørgsmål, og der så senere kommer et svar, næsten enslydende, blot med den forskel, at nogen har fundet et link.
Så er der en tendens til, at det bliver godtaget som svar , som om folk ikke tror på det man skriver, medmindre der henvises til en hjemmeside.
Selvfølgelig bestemmer spørgeren selv hvilket svar de vil acceptere, følte bare lige trang til at brokke mig lidt.

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 21:39

dova> Brok er der nok af

Jeg er med på hvad du mener...men du kan også se det modsatte, hvor en tekst skrevet som svar ser bedre ud en henvisning til et link, med et mindst lige så sagligt svar.

Vi fortsætter med oprejst pande, klar til nye udfordringer.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 21:40

virker det ?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 21:41

Mystisk med "blinket" i mit svar ikke virkede....sorry >jesper<

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 23-04-05 00:29

Ved godt at det er forsent at blande mig, men ville bare lige gøre opmærksom på at Jytte Abildstrøm og Peter Mygind var i studiet på Godmorgen Danmark for et års tid siden, hvor de på spørgsmålet om familiebånd til Thomas Mygind svarede at der ikke var nogen familiebånd...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 23-04-05 09:17

dova du tuder sgu altid! Grow up!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-04-05 11:23

nullerbullerpige

Hvad pokker mener du med det

Kommentar
Fra : Muller83

Dato : 23-03-09 23:32

Jeg kan så fortælle jer alle PETER og LARS's far hedder ... SØREN MYGIND og han er direktør

Bare så fik vi også det på plads