/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
pgo dr.big elektronisk choker spørgsmål.
Fra : david_dollas
Vist : 562 gange
50 point
Dato : 21-04-05 17:44

Den der elektronisk choker... Hvad skal den...

JEg formoder at når den bliver varm skal den "aktiver" og gå ned og lukke for mere benzin...

Korrekt?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-04-05 20:48

Fuldstændig korrekt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 21-04-05 21:05

Godt så...

Den virker nu rigtigt...

Mit næste problem er mine dyser...

Nu har jeg prøver 88,94,98 osv.... Den køre dårligt...

Hvis jeg så prøver at "klappe" ved luft indsugningen UDEN luftfiler på, så køre den fint... Hvad skyldes det... for lidt eller for meget benzin?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-04-05 21:34

Den rigtige dyse kan kun bestemmes ved fuld bundgas, hvor den lige netop ikke må 4-takte.
Det kan så godt være den ikke kører optimalt ved mindre gas, men det må du så tage med.
Det er ret store dyser, som kun egner sig til størrer tunsæt.
Men hvis du mener klappe direkte på karburatorens sugeside, med bundgas, så fortæller det at du skal have endnu størrer dyser i, da det eneste du kan gøre ved denne klapning er at skabe luftmodstand, da du generer luftstrømmen.
VH Palle Hansen