/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
problemer med smartmedia kort
Fra : foxterrier
Vist : 382 gange
100 point
Dato : 18-09-02 17:58

Hej
Jeg har et Olympus C-920, som jeg har et 64 MB kort til, en god ven af mig lånte smartmedia kortet til hans Ricoh model, nu har jeg problem mit olympus vil ikke kendes ved det.
jeg kan åbne det med min korlæser, og ligge foto ind på det fra PC / læse kortet igen fra min PC
men jeg kan ikke navende det på min camedia.
Kan i hjælpe mig med forslag til hvad jeg gør for at få cameraet til at acp. kortet igen

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 18-09-02 20:13

Formattere det på dit camedia?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-09-02 18:57

Prøv at formattere kortet i kameraet.

mvh
ha

Accepteret svar
Fra : PowerRanger

Modtaget 100 point
Dato : 18-09-02 22:17

Ja, som de to for oven skriver, skal du nok formatere det igen. Forskellige kameraer lagrer billeder i forskellige mapper, eller på forskellig måde. Når et andet type kamera så indretter kortet på sin måde, så kan dit kamera ikke finde ud af metoden. Dette kan som sagt løses ved formatering. Det kan du gøre i dit kameras menu, jeg ved dog ikke lige hvordan, da jeg ikke bruger Olympus.
Løser dette ikke problemet, kan du prøve at pudse kontaktfladen på kortet. Denne er følsom overfor f.eks. fedt fra fingrene, og det kan gøre udslaget.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : pan2

Dato : 19-09-02 16:03

prøv at formatere kortet i læseren og derefter i apperatet jeg har fået nogle igang på denne måde

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 19-09-02 16:30

Tak for midlertidge svar, jeg havde pøvet at formatere det over PCen , inden mit spørgsmål til panelet
Jeg har kontaktet olympus, de vejlede mig til at
Luk skydedækslet, tænd for skærmen (knappen bagpå øverst til venstre),
> > tryk fem gange på menuknappen, vælg det røde kort og tryk på OK.
> > Så bør kortet blive formatteret.
det har iheller kke hjulpet
så hvis nogle af jer ligger inde med en vejledning til c- 920 ( bortkommet)
eller andet der kan bruges ?? - da hjælp venligst.
jeg har anvendt SMPREP
findes der et program man kan gøre det med
Olympus siger de nok kan hjælpe mig, men så koster det.
Det er træls at miste et så dyrt kort på denne måde.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 19-09-02 17:21

Hej foxterrier,

hvilken version af Windows har du?
er Kameraet forbundet til PC'en via USB, når de har forbindelse med hinanden?
hvilket mærke Memorykort er det du har?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 19-09-02 18:19

Hej fStrarup

hvilken version af Windows har du? - 2000prof.
er Kameraet forbundet til PC'en via USB, --------nej . kun USB smatmedia kortlæser
hvilket mærke Memorykort er det du har? --------- 64MB smatmedia (www.apacer.com)

mvh.

Anne

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 19-09-02 18:57

En vejledning til c-920 burde du dog kunne få gratis, hvis du søger efter den hos google.
Det gør dog alle producenter af hardwareudstyr.
Jeg skal prøve senere om jeg ikke kan fine den!

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 19-09-02 18:57

En vejledning til c-920 burde du dog kunne få gratis, hvis du søger efter den hos google.
Det gør dog alle producenter af hardwareudstyr.
Jeg skal prøve senere om jeg ikke kan finde den!

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 19-09-02 18:57

En vejledning til c-920 burde du dog kunne få gratis, hvis du søger efter den hos google.
Det gør dog alle producenter af hardwareudstyr.
Jeg skal prøve senere om jeg ikke kan finde den!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-10-02 01:36

Hej Anne,

undskyld jeg ikke har fået reageret før...

men har du fået løst dit problem eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 08-10-02 19:48

Til alle der har forøgt, at hjælpe mig

Besvare først dette indlæg i dag, da jeg lige er hjemkommet fra USA
Resultet, blev, at jeg gik til forhandleren, der sende kortet til reperation
jeg fik mulighed for at få mine penge tilbagem, da kortet er 14 mdr. gammel, og der var garantie på produktet, så nu har jeg råd til 2 -3 kort i stedet -ja sådan har prisudviklingen været

Tak

Anne

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-10-02 20:12

Hej Anne,

LOL...

håber du har haft en go' tur... men så har det da alligevel været godt selvom det var skidt, når du nu har fået lidt mere ud af det...

mvh.

Strarup