/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvordan tag jeg et biled?
Fra : gril
Vist : 554 gange
100 point
Dato : 20-04-05 23:34

Hvordan tag jeg et biled af mit skærmbilled?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 20-04-05 23:40

Brug tasten Prt Scr øverst til højre lige over Insert, så gemmes en der en kopi i din udklipsholder som du så kan sætte ind i et billedprogram eller andet program.

//bentjuul

Kommentar
Fra : o0ChriSSeR0o

Dato : 20-04-05 23:40

Hvis du vil tage et billede kun af det vindue du netop har åbent, skal du trykke 'Alt Gr' plus 'Print screen'.

Hvis du vil tage billede af hele skærmen, skal du trykke på 'Ctrl' plus 'Print Screen'.

Efter det vil dit billede ligge i dit clipboard.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-04-05 23:55

Du kan også bruge dette lille gratis program http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?download=1&ID=292 som er ret brugbart.

//bentjuul

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 21-04-05 00:15

husk at gemme som .jpeg ellers fylder den rimeligt meget

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 21-04-05 10:32

Som Bent skriver, tryk på tasten: Print Scm/SysRq, som sidder til venstre for Scroll Lock tasten, og det skærmbillede du ser blir affotograferet.
Tast Ctrl + v samtidigt for at sætte ind på f.eks. et word dokument, eller mail eller hvad ved jeg.
mvh steen

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 21-04-05 14:33

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-04-05 15:04

Tak selv - hvis du prøver at installere det program jeg har lagt link til, så vil du med det samme kunne se billedet når du trykker på Prt Scr - og vælge om du vil skrive det ud eller gemme det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : gril

Dato : 21-04-05 17:46

Tak for tippet