/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Højrekliks-menu er ændret
Fra : Alhalma
Vist : 248 gange
100 point
Dato : 20-04-05 21:47

Der er sket noget med min højrekliksmenu. Når jeg højreklikker på fx en html-fil står rediger øverst og åbn derunder. Det betyder, at når jeg dobbeltklikker på html-filen åbner Frontpage fremfor at åbne filen i Firefox eller MS Internet Explorer.
Hvad kan jeg gøre for at få byttet om på de to igen?

Desuden virker mit scroll-hjul heller ikke mere når jeg vil køre op eller ned på siden. Har det evt. noget med ovenstående at gøre? og hvad kan jeg gøre ved det?

mvh.
Allan

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-04-05 22:02

Gå i Kontrolpanel og åben Mappeindstillinger vælg fanebladet Filtyper og her kører du ned til HTM som du markere og herefter går du ned og trykker på knappen Skift og vælger det program der skal åbne denne filtype og det samme gør du med HTML.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 20-04-05 22:05

H-klik på din fil>åbn med>vælg program>find programmet du vil bruge>hak i "brug altid dettte.........>ok

Godkendelse af svar
Fra : Alhalma

Dato : 20-04-05 22:18

Tak for svaret emesen.
   Point fordi dit svar var det mest kortfattede og alligevel løste mit problem. Tak skal du have. Ville gerne hvis jeg vidste hvordan dele pointene med bentjuul da I begge gav mig et brugbart svar inden for 3 min. Tak til jer begge.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-05 22:19

Har det noget at gøre med; på hvilken side du er inde ?

For man kan godt lave en 'ny' contextmenu i HTML :

1.) http://webmonkey.wired.com/webmonkey/05/10/index4a_page5.html?tw=programming
2.) http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/contextmenu.htm

Flere laver 'færdigsyede' løsninger :

Citat
Tids-besparende "per efterkrav" context menuer.
Når du som kunde bygger dit site kan du simpelt højre klikke hvilket som helt sted på siden og få en context menu frem. Som eksempel, hvis du højre klikker inden i en tabel celle for du mulighederne for den celle frem, det vil igen sige at du kan ændre baggrunds farver osv.

... fra : http://www.webrenters.dk/cms.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-05 22:24

Vi glemte dit scroll-hjul og det kan være din driver som lige skal lægges ind igen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-05 22:35

Du kan også ændre den selv i Windows med dette program : http://www.contextmagic.com/menu-extension/

</MOLOKYLE>