/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
pearl harbour
Fra : chrazqx
Vist : 856 gange
150 point
Dato : 20-04-05 20:44

hej er der nogen der kan give mig en grundig forklaring på hvordan det kunne være at japanerne massakrerede amerikanerne på hawaii?
mvh chrazqx

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 20:53

For det første var USA ikke i krig med Japan. For det andet sneg Japanerne sig frem med en stor styrke af Hangar-skibe. For det tredje kom angrebet meget tidligt om morgenen og USA forventede ikke et angreb, de blev med andre ord taget på sengen. Det amerikanske radarberedskab havde opdaget de indkommende fly, men troede at det var egne styrker. Dergang havde man ikke IFF-systemet (Identification Friend or Foe) så radar-ekkoer var KUN radar-ekkoer.

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 20:54

Dergang = Den gang

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-04-05 21:00
Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-04-05 21:06

Der er også læsestof på denne side

http://www.patriot.dk/dronte_8/revolutionen_breder_sig.htm

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-04-05 21:15

Det er "almindeligt" kendt at det var Roosvelt selv der startede angrebet indirekte. Han havde jo lagt et hav af blokader og restriktioner imod Japan så det f.eks ikke kunne få mad olie og ikke måtte bevæge sig ud fra sine egne lande.

Men hvorfor så det? Simpelt hen fordi Roosevelt gerne ville i krig (2. verdenskrig) og gudskelov for det for var USA gået ind senere kunne det have været for sent. Men Roosevelt havde ikke opbakning i senatet eller parlamentet og derfor måtte han indirekte forårsage en angreb der kunne bruges til undskyldning for at gå i krig.

http://www.patriot.dk/dronte_8/revolutionen_breder_sig.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-04-05 21:51

Ja i krig og kærlighed, gælder alle kneb. Der var brug for u s A s indsats. Men senatet og befolkningen, ville kun gå med til en handelsblokade af Japan. Dagen før angrebet sænkede den amerikanske flåde en Japansk U-båd, (Den var nok på ulovligt område)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-04-05 23:53

LOOOOL

Chrazqx spørger efter en grundig forklaring på, hvordan det kunne være, at japanerne massakrerede amerikanerne på hawaii?

AJ svarer, og hans begrundelser for at japanerne massakrerede amerikanerne på Hawaii' er:
[citat]
1. For det første var USA ikke i krig med Japan
2. For det andet sneg Japanerne sig frem med en stor styrke af Hangar-skibe
3. For det tredje kom angrebet meget tidligt om morgenen og USA forventede ikke et angreb, de blev med andre ord taget på sengen
[citat]

KLAR TALE LOOOL

Hvor er det dejligt, at en der tydeligvis har styr på dette historiske problem, endelig i et klart og tydeligt sprog kan forklare os andre imbeciler, hvad den virkelige årsag til japanernes angreb på Pearl Harbour var.

"Geniet" AJ har slået til igen LOOOOL

Chrazqx, AJ's ævl er en gang fordrukkent bavl, som ingen mening giver og slet ikke besvarer dit spørgsmål. Læs de links du fik fra Ans og pallehansen - De besvarer dit spørgsmål.

Hilsen
Klumme

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 23:59

HURRA - Nu er det 100'de gang Klumme kommer ind i en tråd UDEN at komme med et svar. Kun for at overpisse en anden Kanduer. med jubilæet Klumme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-04-05 00:11

Nåååå det ved jeg da ikke General Arne. Du kom da først ind i denne tråd, uden at sige en skid, der har noget med spørgsmålet at gøre.

hvordan det kunne være at japanerne massakrerede amerikanerne på hawaii?
AJ's svar: For det første var USA ikke i krig med Japan

Genialt svar LOOL

hvordan det kunne være at japanerne massakrerede amerikanerne på hawaii?
AJ's svar: For det andet sneg Japanerne sig frem med en stor styrke af Hangar-skibe

Genialt svar LOOL

hvordan det kunne være at japanerne massakrerede amerikanerne på hawaii?
AJ's svar: For det tredje kom angrebet meget tidligt om morgenen og USA forventede ikke et angreb, de blev med andre ord taget på sengen

Genialt svar LOOL

Alt i alt en besvarelse på spørgsmålet, der ikke gjorde sp. en dyt klogere, ud over at se hvordan en 50 årig nar bevidstløst og ræbende kaster sig ud i at besvare alt mellem himmel og jord med nul og en skid. Fat det så psykoarne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-04-05 00:14

Har jeg virkelig været inde 100 gange... LOOL - Sikke tiden dog går hva' AJ?? LOOOL -

Men det er straks værre for dig, for det illustrerer samtidig at du 100 gange har været inde i en tråd og sagt nul og en skid i håb om at rage point til dig.

Du er syg lillearne... søg hjælp

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 21-04-05 13:28

Dette indlæg har slet ikke noget spørgsmålet at gøre... men burde i to ikke tage jeres personlige slagsmål i en tråd for sig selv. Så kan vi andre slippe for det og læse det har med sagen at gøre.

Henrik

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-04-05 13:41

Fjern fluebenet makker, hvis du ikke kan indse nødvendigheden af, at den narrøv til AJ skal afsløres HVER gang han skriver noget af sit crap.

Du belemrer tråden med din mening, som er tråden uvedkommende - Du kunne foregå med et godt eksempel og komme med din mening i en selvstændig tråd, men det er ikke usædvanligt at brugere ÆÆÆÆÆLSKER at blive forargede..... rendyrket hykleri

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 21-04-05 16:25

Spørgsmålet kan forstås på to måder:
1. Hvorfor angreb japanerne Pearl Harbour?
2. Hvordan kunne japanerne volde så stor skade med så få tab.

Uanset hvordan spørgsmålet skal forstås, vil jeg mene at Palle og Arne tilsammen har svaret på begge spørgsmål.

Derudover synes jeg at Klumme's angreb er noget forhastet, i det Arne har svaret på spørgsmålet sådan som han har forstået det, og i denne sammenhæng ikke har trådt nogen over tæerne eller svaret hen i skoven. Med et voldsomt og uprovokeret angreb som klumme kommer med, skal han passe på ikke at føre krigen over i sin egen lejr - ligesom japanerne gjorde.

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 29-04-05 21:17

hej sipelip jeg mener begge/spørger faktisk om begge dele.
og vil i godt AJ og klumme godt skædes under emnet smalltalk???

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 29-04-05 21:23

skændes. ok jeg har forstået at arne er en person der skriver for de hurtige point. jeg har set filmen "pearl harbour" 5 gange og derfor ved jeg selv lidt.

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 29-04-05 21:27

forresten søger jeg en meget grundig forklaring da der er tale om mange point

Kommentar
Fra : needhelp

Dato : 01-05-05 23:20

den sad på USA japanerne gjørde det rigtig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-05-05 23:24

needhelp.

hmm dit nick er da vist ikke for sjov hva??

Hvem sad forresten på USA??

Kommentar
Fra : needhelp

Dato : 01-05-05 23:28

ja den sad på USa så kan de lære det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-05-05 23:30

LOOOL - Nåå på den måde. Du har da humor needhelp

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 02-05-05 20:30

jeg fatter intet og jeg vil stadig gerne have et svar

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-05-05 22:03

Hvad er det du ikke fatter?
Arne Jakobsen og Palle Hansen giver da en ret god forklaring!
Jeg gjorde også et spagt forsøg!
Arne Jakobsens forklaring ligger tæt op ad den forklaring det amerikanske folk fik dengang, senere er der kommet de nyere oplysninger frem som Palle Hansen gør rede for og giver et link til

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-05-05 22:07

Jeg glemte Ans hun/ han har også et godt link!
Resten af tråden går så op i skænderier og sikaner! Det er da en skam når du stillede et seriøst spørgsmål.

Accepteret svar
Fra : aZiX

Modtaget 150 point
Dato : 12-05-05 21:54

hey du kunne da tjekke www.pearl-habour.com/us/fragment/hawai.php

håber du kan finde ud af det

Godkendelse af svar
Fra : chrazqx

Dato : 12-05-05 21:55

Tak for svaret aZiX.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-05-05 22:08

Citat
aZiX Dato : 12-05-05 21:54

hey du kunne da tjekke www.pearl-habour.com/us/fragment/hawai.php

håber du kan finde ud af det

1 Kommentar

Fra : chrazqx Dato : 12-05-05 21:55

Tak for svaret aZiX.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-05-05 22:22

Ja, et rigtigt godt link, der fortjener 5 stjerner, øø
Linket forklarer virkelig godt japanerne massakre
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-05-05 22:55

Det link virkede da i 1 minut, fra kl. 21.54 til 21.55