/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Dvd og cd udgivelse?
Fra : miha08
Vist : 490 gange
20 point
Dato : 20-04-05 20:17

Hey... Hvad skal man, undersøge omkring en udgivelse af en dvd? En dvd med video optagelser og musik, spillet af et orkester med alle tilladelse til at spille numrene. Mener der er nogle andre regler for udgivelse af cd og dvd. Er der nogle der kan hjælpe mig med de regler? Det virker så uoverskueligt..

mvh Michael

Kommentar
Fra : snoopy_2

Dato : 20-04-05 20:31

Hvis det er musik kunne du f.eks. lave det om til filer og så har jeg hørt noget om www.mymusic.dk der kan lidt mindre kendte danskere udgive deres musik. Ikke helt svaret på dit spørgsmål men håber du kan bruge det!

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 20 point
Dato : 20-04-05 22:42

Du skal ansøge ncb - Nordisk Copyright Bureau (www.ncb.dk) om lov på et ansøgningsskema og samtidig betale et vederlag hertil.
På en lovlig fremstillet CD skal ncb-logoet desuden være trykt på pladens label.
Prøv at kontakte ncb og få deres hjælp - det var studiets producer, der ordnede det hele for mig. Skriver du selv numre, kan jeg anbefale, at du melder dig ind i Koda.
Hvad der evt. mere er gældende for DVD'er ved jeg ikke.
Hilsen myg

Godkendelse af svar
Fra : miha08

Dato : 25-04-05 09:44

Tak for svaret myg.