/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
HTML hjælp
Fra : johnnyp
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 20-04-05 14:55

Hej.. Har lavet website i frontpage og lagt ud på nettet,men ser nu til min store overraskkelse, at der er lavet om på opsætningen af de øverste linier. Dette gælder alle sider på sitet. Jeg har efter bedste evne retttet nogle af siderne lidt til men er tvivl om det rigtige. Sidder også og tænker på hvordan det er sket om det. Håber at der er nogen der kan hjælpe...

Nedenstående er som HTML se ud nu. sitet hedder www.netcop.dk

<html><head><TITLE>links</TITLE><META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=windows-1252"><META NAME="Description" CONTENT="Reseller af NOD32 Antivirus System, ESET NOD32, Salg af NOD32, NOD32, Antivirus, Antivirus Solution, Software, Telekommunikation, Omstillingsanlæg, Salg og rådgivning af IT"><META NAME="Keywords" CONTENT="Reseller af NOD32, NOD32, Eset NOD32, Eset NOD32, Anti Virus, Antivirus, Antivirus System, Antivirus Solution, Antivira, Anti Spam, Spam Software, Software, Telekommunikation, Omstillinganlæg, Rådgivning om IT / EDB, Firewall Software,"><META HTTP-EQUIV="CONTENT-LANGUAGE" CONTENT="DA"><META NAME="revisit-after" CONTENT="14 days"><META NAME="robots" CONTENT="all"><META NAME="Author" CONTENT="Petersen"><META NAME="Copyright" CONTENT="petersen.NetCop.dk"><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"><LINK rel="stylesheet" type="text/css" href="projekt.css"></head><body topmargin="5" style="text-align: left">
<table width="100%" height="458" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0"><tr align=center><td valign=top height="458">
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="745" id="AutoNumber1"><tr><td width="745" valign="top" align="left">
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="425" id="AutoNumber2" align="right"><tr><td width="100%" bgcolor="#000000" height="10"><p align="left"><font size="1">                             <script language=javascript>
<!--

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 20-04-05 15:05

Tjah, det er jo en af de uheldige sider ved Frontpage - den er meget selvstændig, og først når man gemmer.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 20-04-05 15:06

Hej hansen9 ...hvad mener du mere nøjagtigt ???

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 20-04-05 15:15

Jeg mener at visse versioner af Frontpage (nu står der ikke hvilken du bruger) har det med at ændre i koden når man trykker "Gem". Så selv om man lige har tjekket koden inden, så bliver den pludselig ændret når man afslutter og siger ja til at gemme.
I Frontpage 2003 (vistnok også 2002) kan denne funktion heldigvis slås fra.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-05 15:54

Glem Frontpage. Ingen WYSIWYG editoer; hverken Frontpage, DreamWeaver, Stones Webwriter ...eller lign. overholder HTML 4.01 eller CSS2 standarden som defineret af http://w3.org

Tjek selv op mod deres validatorer :

1.) http://validator.w3.org/
2.) http://jigsaw.w3.org/css-validator/

Skriv din kode i Notesblok (notepad.exe), så får du styr på 'fejlene', der er nemlig kun dem du selv har lavet

HTML 4.01 : http://www.w3schools.com/html/html_reference.asp
CSS 2 : http://www.w3schools.com/css/css_reference.asp

Samme sted finder du online kurser ...præcis som hér på kandu.dk :

1.) http://www.kandu.dk/dk/kurser/html/htmlkursus.asp
2.) http://www.kandu.dk/dk/kurser/css/cssKursus.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-05 15:58

Ps. Tjek også : http://html.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-05 16:02

Se selv :

Citat
No DOCTYPE Found! Falling Back to HTML 4.01 TransitionalA DOCTYPE Declaration is mandatory for most current markup languages and without one it is impossible to reliably validate this document. I am falling back to "HTML 4.01 Transitional" and will attempt to validate the document anyway, but this is very likely to produce spurious error messages for most non-trivial documents.

So what should I do? Tell me more...

DOCTYPE Fallback in effect!
The DOCTYPE Declaration in your document was not recognized. This probably means that the Formal Public Identifier contains a spelling error, or that the Declaration is not using correct syntax. Validation has been performed using a default "fallback" Document Type Definition that closely resembles HTML 4.01 Transitional, but the document will not be Valid until you have corrected the problem with the DOCTYPE Declaration.
This page is not Valid HTML 4.01 Transitional!
Below are the results of attempting to parse this document with an SGML parser.

Line 1, column 0: no document type declaration; implying "<!DOCTYPE HTML SYSTEM>"

<html>

The checked page did not contain a document type ("DOCTYPE") declaration. The Validator has tried to validate with the HTML 4.01 Transitional DTD, but this is quite likely to be incorrect and will generate a large number of incorrect error messages. It is highly recommended that you insert the proper DOCTYPE declaration in your document -- instructions for doing this are given above -- and it is necessary to have this declaration before the page can be declared to be valid.

&#9993;

Line 13, column 81: there is no attribute "TOPMARGIN"

..."projekt.css"></head><body topmargin="5" style="text-align: left">

You have used the attribute named above in your document, but the document type you are using does not support that attribute for this element. This error is often caused by incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Transitional" document type to get the "target" attribute), or by using vendor proprietary extensions such as "marginheight" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).

This error may also result if the element itself is not supported in the document type you are using, as an undefined element will have no supported attributes; in this case, see the element-undefined error message for further information.

How to fix: check the spelling and case of the element and attribute, (Remember XHTML is all lower-case) and/or check that they are both allowed in the chosen document type, and/or use CSS instead of this attribute.

&#9993;

Line 14, column 27: there is no attribute "HEIGHT"

<table width="100%" height="458" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0"><tr

&#9993;

Line 15, column 96: there is no attribute "BORDERCOLOR"

...rder-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="745" id="AutoNumber1"><

&#9993;

Line 17, column 107: required attribute "TYPE" not specified

...bsp;&nbsp;<script language=javascript>

The attribute given above is required for an element that you've used, but you have omitted it. For instance, in most HTML and XHTML document types the "type" attribute is required on the "script" element and the "alt" attribute is required for the "img" element.

Typical values for type are type="text/css" for <style> and type="text/javascript" for <script>.

&#9993;

Line 38, column 329: required attribute "TYPE" not specified

...sp;&nbsp; <script language=javascript>

&#9993;

Line 40, column 102: required attribute "ALT" not specified

...NetCop_s.gif" width="267" height="78"></p>

&#9993;

Line 42, column 64: document type does not allow element "DIV" here; missing one of "APPLET", "OBJECT", "MAP", "IFRAME", "BUTTON" start-tag

...position:absolute;visibility:hidden;">****JavaScript based drop down DHTML me

The mentioned element is not allowed to appear in the context in which you've placed it; the other mentioned elements are the only ones that are both allowed there and can contain the element mentioned. This might mean that you need a containing element, or possibly that you've forgotten to close a previous element.

One possible cause for this message is that you have attempted to put a block-level element (such as "<p>" or "<table>") inside an inline element (such as "<a>", "<span>", or "<font>").

&#9993;

Line 43, column 37: there is no attribute "VQPTAG"

<script language="JavaScript" vqptag="doc_level_settings" vqp_datafile0="new_men

&#9993;

Line 43, column 72: there is no attribute "VQP_DATAFILE0"

...g="doc_level_settings" vqp_datafile0="new_menu1.js" vqp_uid0=496755>cdd__code

&#9993;

Line 43, column 96: there is no attribute "VQP_UID0"

...qp_datafile0="new_menu1.js" vqp_uid0=496755>cdd__codebase="menu/";cdd__codeba

&#9993;

Line 43, column 102: required attribute "TYPE" not specified

...afile0="new_menu1.js" vqp_uid0=496755>cdd__codebase="menu/";cdd__codebase4967

&#9993;

Line 44, column 71: required attribute "TYPE" not specified

...ag="datafile" src="menu/new_menu1.js"></script><script vqptag="placement" vqp

&#9993;

Line 44, column 119: there is no attribute "VQP_MENUID"

...script vqptag="placement" vqp_menuid="496755" language="JavaScript">create_me

&#9993;

Line 44, column 149: required attribute "TYPE" not specified

...menuid="496755" language="JavaScript">create_menu(496755)

&#9993;

Line 47, column 101: required attribute "ALT" not specified

...2" style="border: 1px outset #000000"></td><td width="79%" valign="top" bgcol

&#9993;

Line 56, column 147: required attribute "ALT" not specified

...0" style="border: 1px outset #808080"></a></font></td><td valign="top" width=

&#9993;

Line 73, column 80: required attribute "ALT" not specified

...ages/kont.jpg" width="70" height="60"></font></td><td valign="top" width="10.

&#9993;

Line 96, column 123: document type does not allow element "NOSCRIPT" here; missing one of "APPLET", "OBJECT", "MAP", "IFRAME", "BUTTON" start-tag

...ounter/counter.js"></script><noscript><a href="http://www.statcounter.com/" t

&#9993;

Line 99, column 30: end tag for element "A" which is not open

by&nbsp;NetCop.dk </font></a></font></td></tr></table></td></tr></table><p ali

The Validator found an end tag for the above element, but that element is not currently open. This is often caused by a leftover end tag from an element that was removed during editing, or by an implicitly closed element (if you have an error related to an element being used where it is not allowed, this is almost certainly the case). In the latter case this error will disappear as soon as you fix the original problem.

If this error occured in a script section of your document, you should probably read this FAQ entry.

&#9993;

Line 101, column 28: end tag for element "A" which is not open

by&nbsp;NetCop.dk </font></a></font><p align="center"><font color="#ffffff" size

&#9993;

Line 102, column 43: end tag for element "A" which is not open

Copyright 2005 by&nbsp;NetCop.dk </font></a></font>

..samt :

Citat
Message Summary
CSE HTML Validator Lite generated 9 error messages and 0 warning messages when checking this web page. These problems could damage this web page's search engine rankings as well as cause viewing problems for visitors. It is highly recommended that any problems be corrected.

URL: <http://www.netcop.dk/>, Local Time: 9:01:17 AM, Date: Wednesday, April 20, 2005

Messages
Type Line Message
Error 43 The "vqptag" attribute is not valid for the "script" element. Some valid attributes for this element are: "charset", "defer", "event", "for", "language", "runat", "src", and "type".
<script language="JavaScript" vqptag="doc_level_settings" vqp_datafile0="new_menu1.js" vqp_uid0=496755>cdd__codebase="menu/";cdd__codebase496755="menu/";</script>

Error 43 The "vqp_datafile0" attribute is not valid for the "script" element. Some valid attributes for this element are: "charset", "defer", "event", "for", "language", "runat", "src", and "type".
<script language="JavaScript" vqptag="doc_level_settings" vqp_datafile0="new_menu1.js" vqp_uid0=496755>cdd__codebase="menu/";cdd__codebase496755="menu/";</script>

Error 43 The "vqp_uid0" attribute is not valid for the "script" element. Some valid attributes for this element are: "charset", "defer", "event", "for", "language", "runat", "src", and "type".
<script language="JavaScript" vqptag="doc_level_settings" vqp_datafile0="new_menu1.js" vqp_uid0=496755>cdd__codebase="menu/";cdd__codebase496755="menu/";</script>

Error 44 The "vqptag" attribute is not valid for the "script" element. Some valid attributes for this element are: "charset", "defer", "event", "for", "language", "runat", "src", and "type".
<script language="JavaScript" vqptag="datafile" src="menu/new_menu1.js"></script><script vqptag="placement" vqp_menuid="496755" language="JavaScript">create_menu(496755)

Error 44 The "vqptag" attribute is not valid for the "script" element. Some valid attributes for this element are: "charset", "defer", "event", "for", "language", "runat", "src", and "type".
<script language="JavaScript" vqptag="datafile" src="menu/new_menu1.js"></script><script vqptag="placement" vqp_menuid="496755" language="JavaScript">create_menu(496755)

Error 44 The "vqp_menuid" attribute is not valid for the "script" element. Some valid attributes for this element are: "charset", "defer", "event", "for", "language", "runat", "src", and "type".
<script language="JavaScript" vqptag="datafile" src="menu/new_menu1.js"></script><script vqptag="placement" vqp_menuid="496755" language="JavaScript">create_menu(496755)

Error 99 The end tag for "a" was found, but "a" was never opened, has been ended too many times, or cannot have an end tag.
by&nbsp;NetCop.dk </font></a></font></td></tr></table></td></tr></table><p align="center">

Error 101 The end tag for "a" was found, but "a" was never opened, has been ended too many times, or cannot have an end tag.
by&nbsp;NetCop.dk </font></a></font><p align="center"><font color="#ffffff" size="1"> <font color="#ffffff">

Error 102 The end tag for "a" was found, but "a" was never opened, has been ended too many times, or cannot have an end tag.
Copyright 2005 by&nbsp;NetCop.dk </font></a></font>

Comment The lite edition missed 5 additional errors and 20 warnings that the standard or professional edition would have found.

Results by CSE HTML Validator Lite for Windows.

...fra : http://www.htmlvalidator.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 20-04-05 22:10

Så er jeg på bar bund, især med en lange tekst fra MOLOKYLE = sort tale - skrift for mig.

Jeg burde måske lige tilføje at siderne har været lagt ud på nettet igennem ca. 4 uger uden den omtalte fejl ( ændringer i koden ) men pludselig er de der.... SÅ !!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-05 22:53

Dit meta navn er :

<META NAME="Description" CONTENT="Reseller af NOD32 Antivirus System, ESET NOD32, Salg af NOD32, NOD32, Antivirus, Antivirus Solution, Software, Telekommunikation, Omstillingsanlæg, Salg og rådgivning af IT">

<META NAME="Keywords" CONTENT="Reseller af NOD32, NOD32, Eset NOD32, Eset NOD32, Anti Virus, Antivirus, Antivirus System, Antivirus Solution, Antivira, Anti Spam, Spam Software, Software, Telekommunikation, Omstillinganlæg, Rådgivning om IT / EDB, Firewall Software,"><META HTTP-EQUIV="CONTENT-LANGUAGE" CONTENT="DA">

..hvilket tyder på en 'ekspert', så hvad er det reelle problem ?

Hvem har lavet denne 'skodkode' til dig ? Næppe Frontpage !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-05 22:55

Ps. Der er NUL sammenhæng i den kode du har lagt til os !!!

...om igen !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-04-05 22:58
Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 21-04-05 10:56

</MOLOKYLE> du skriver: Ps. Der er NUL sammenhæng i den kode du har lagt til os !!! og det er jo lige netop det der problemet. Koden er blevet ændret væsenligt siden den er lagt ud.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 21-04-05 12:58

Er I ..eller jeres udbyder blevet hacket ?

Alá :

1.) http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=290201
2.) http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=290233
3.) http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=290433

Skidderikkerne er stadig derude

I er jo klart et 'Target', som udbyder af sikkerhedsløsninger

...eller :

Prøv at fjerne det indledende '.' (punktum) i filen projekt.css og skriv BODY med små bogstaver, da I ellers definerer en generisk class selektor i stedet for en <body> selektor. En class selektor skal der henvises i HTML koden med <TAG class="BODY"...> for at have nogen effekt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-04-05 13:02

Ps. Det sidste har vist ikke noget med den ændrede HTML kode at gøre. Blot 'noget' jeg lige faldt over.

Det er også lidt af noget gætværk mht. til den ændrede kode, da vi her på kandu.dk jo ikke kender 'originalen' ?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp

Dato : 21-04-05 13:44

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 21-04-05 13:45

Hej til alle ... tak for svarene . Har givet point til molokyle , da han var den der trods alt kom med mest.