/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Sandkasse-sand, hvor?
Fra : Calleman
Vist : 17586 gange
100 point
Dato : 20-04-05 12:48

Jeg har netop fået lavet en fin lille sandkasse til min søn, og vi mangler nu bare noget sand hertil.
De forskellige steder jeg har set man kan købe sand er det forholdsvis dyrt pga. levering. (500-900 kr. for ca. 500 kg.)
Er der nogen der kender et godt sted at købe sand? evt. hvor man selv kan komme og hente det?

Jeg er klar over at man i mørkets dække kan tage en tur på stranden og sørge for at få ekstra meget sand med hjem i skoene, dog vil jeg helst slippe for dette show.

Til info bor jeg i Nordsjælland.

[Calle]

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-04-05 12:58

Du kan købe strandsand i sække ved de fleste byggemarkeder.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-04-05 12:59

ja, det fås i 25 liters sække , sådan nogen gennemsigtige nogen.
I samme afdeling som mørtel og cement.

mvh dova

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 20-04-05 13:02

Hej Dova.
Tak for det. :)
Ved du hvad disse koster? (sådan ca.)

[Calle]

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-04-05 13:03

Det fra stranden er det bedste, men det skal dog først af-ferskes (dvs skylles godt og grundigt med ferskvand).
det er dog heller ikke helt lovligt, bare at hente strandsand.
Nu skriver du jo at du bor på nordsjælland, der har folk jo bare penge som skidt, så hvad betyder Kr. 900,00 , hvis din søn bliver glad og tilfreds. Mange gange, tænke forældre ikke over, at de bruger Kr. 1000,00 på en jule- eller fødselsdaggave, dog uden barnet bliver meget lykkeligere. Kr. 500-900 er ikke meget, det skal jo også ses i lyset af, at din søn (og måske næste barn) kan få meget glæde af sandet i mange år).

MVH

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-04-05 13:08

Du kan forhøre dig hos Johannes Fog, der kan det også købes i "løs vægt"

http://www.johannesfog.dk/spoergosvis.php?vis=3794&page=1

http://www.johannesfog.dk/adresserabningstider.php

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 20-04-05 13:23

Hej Viskinge.
Tak for dit indput.
Jeg giver dig helt ret. 900 kr. er ikke det store beløb og jeg vil også med glæde bruge disse penge på sand til min søn.
Men når jeg nu ved er selve sandet ikke koster det store og det i stedet er transporten jeg betaler for, kunne jeg nu godt tænke mig at spare lidt penge her.
Så kan det jo måske også blive til nogle lækre legesager til sandkassen. :)

[Calle]

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 20-04-05 13:25

De steder hvor håndværkere køber mørtel, grus m.m. i løs vægt har de også sand. Der kan du købe "en trailerfuld". F.eks. i Stark Fk Byggematerialer.
Bor du i nærheden af en havn, er det også tit opmarganiseret materialer som sand, ral o.s.v.
Pris kan du få oplyst på 66120219 FK Byggematerialer

mvh steen

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 20-04-05 13:26

viskinge
Det er nu ikke alle i Nordsjælland der har penge som skidt.
Jeg bor også i Nordsjælland, jeg har nu mere skidt end penge.
Calleman
En sæk med 25 l koster ca 50 - 60 kr incl. moms

Jes

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 20-04-05 13:27

Jeg kan desværre ikke lige huske prisen, men det er ikke ret meget for sådan en sæk.

Noget billigere end de priser du nævnte, men ellers, hvis der er en grusgrav i nærheden, så prøv at høre om de har strandsand, der kan man som regel for få kroner få fyldt traileren op.

mvh dova

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 20-04-05 13:35

uden at reklamere:::::Hjem og fix

Kommentar
Fra : theking

Dato : 20-04-05 13:38

I Københavns kommune skal alle vuggestuer,børnehaver o.s.v, skifte sand i deres sandkasser en gang om året, man kan tit få lov til at hente dette, da de ellers skal betale for at få det kørt væk. Nu ved jeg ikke hvordan reglerne er i den kommune du bor i, men prøv at spørge i jeres lokale børnehave.

m.v.h Tine

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-04-05 13:39

Jem & Fix:

49,95 for en pose

mvh dova

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 20-04-05 13:58

Gad vide hvorfor vuggestuer og børnehaver de skal skifte deres sand en gang om året?

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 20-04-05 14:19

Jem&fix har tilbud på 3 poser for 99kr syntes jeg, jeg så i den sidste reklame fra dem.....

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 20-04-05 14:49

Kom til Stubbekøbing her kan du få sandet gratis hvis du skovler det op som kranen har tabt på kajen ellers koster det næsten ingen penge

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 20-04-05 20:00

lej en trailer og kør ud til en vognmand som handler med grus/sand feks. grusgrav ved slangerup koster ca 50-75 kr for en trailer. er det billigt nok.

mvh
jan

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 26-04-05 20:14

hej
strandsand er billig ..... transporten er dyr
ofte kan man få et læs billigt hos firmaer der sælger sten og fliser til terrasser og indkørsler
men hent det selv på en trailer

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 25-07-05 20:16

Nu har du forhåbentlig fået sand til din søns sandkasse, Det ville være dejligt hvis du også ville lukke dit spørgsmål.
I parantes: Grusgrav 0g trailer vil næsten altid være det billigste. Og hvis du ikke har dækket den over kan du vande med Klorin-opløsning engang imellem, det f´jerner de værste katte og hunde aftrædender.

Godkendelse af svar
Fra : Calleman

Dato : 27-07-05 09:35

Tak for svaret dova.