/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Ny sideramme med hestehoveder, hvordan? ~
Fra : jkrjk2
Vist : 1976 gange
800 point
Dato : 20-04-05 10:32

Hej!
Jeg skal bruge en sideramme (hele vejen rundt) på en sang. Den skal være lavet af hestehoveder. Er der nogen, som kan hjælpe.

Da XP er meget "pædagogisk", kan jeg ikke se, hvilke format siderammer har i word. Er der nogen som ved det?

Hilsen jeannie

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-05 10:39

Du har vel ikke tilfældigvis publisher med i din office-pakke - for det program er godt til netop rammer.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 20-04-05 10:39

Klik på Kanter og skygge i menuen Formater, og klik derefter på fanen Sidekant.
Hvis du vil angive en kunstnerisk kant, f.eks. træer, skal du vælge en indstilling i boksen Grafik.
Klik på en af kantindstillingerne under Indstillinger.
Hvis du vil angive, at kanten vises på en bestemt side af en side, f.eks. øverst på siden, skal du klikke på Brugerdefineret under Indstilling. Klik på det sted, hvor rammen skal indsættes, under Eksempel.

Hvis du vil angive en bestemt side eller sektion, som kanten skal indsættes på, skal du klikke på den ønskede indstilling under Anvend på.
Hvis du vil angive kantens nøjagtige placering på siden, skal du klikke på Indstillinger og derefter vælge de ønskede indstillinger.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-04-05 10:44

Hej!
Jeg har ikke publisher, desværre.

Backtee: Problemet er jo netop. at der ikke er hestehoveder under "grafik" i kanter/rammer.

Jeannie

Accepteret svar
Fra : Backtee

Modtaget 810 point
Dato : 20-04-05 10:48

Ok, så læste jeg spørgsmålet forkert, så kan det jo ikke lade sig gøre på den måde, men lad os finde en anden løsning.

Har du et billede af et hestehoved du kunne tænke dig at bruge, så prøv at send det til mig så vil jeg se om jeg kan løse det

ui(snabel-a)betterperformance.dk

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-04-05 11:04

Jeg har sendt et hestehoved til dig.
Jeannie

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 20-04-05 12:28

Åben sidehovedet i word.

Indsæt billedet og kopier det - flyt til tabulator i højreside - således at der således dannes en ramme.

Luk sidehovedet - indsæt tekstboks (fra værktøjslinien Tegning)
Udvid denne så et billede er synligt hele vejn rundt.

Skriv teksten i tekstboksen.

Godkendelse af svar
Fra : jkrjk2

Dato : 20-04-05 12:42

Tak for svaret Backtee, som dannede et dakoment med hestehoveder hele vejen rundt.

Det giver dog nogle problemer, fordi sangen er opsat med i 2 rækker og billeder, så jeg kan ikke "lægge" de to ting sammen (heller ikke med overskriv). Hvert enkelt hestehoved, ca 70 ialt, skulle redigeres, så de ligger bag tekst - det orker jeg ikke)
Jeg har løst den på den "gammeldags facon", først skriver jeg rammen ud, derefter får den en tur i printeren igen, denne gang med selve sangen.

PS Det var ikkke meningen, at svaret skulle have givet 800 point (jeg troede kun, at man kunne gå op til 500??)

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-04-05 11:53

Det gør da ikke noget Jeannie, for jeg skylder "Backtee" nogle point, så du kan låne dem til mig så jeg kan betale min gæld.
Eyvind.
PS. Det var dyrt at kigge ind.