/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Syning af MZ 251 ETZ
Fra : Rustica.dk
Vist : 801 gange
300 point
Dato : 20-04-05 10:31

Hej !!
Jeg har en mz fra 90. til at stå i min kælder, og den vil jeg gerne have synet, hvis det kan gøres for få penge !

Mine spørgsmål lyder som følger:
1: Kan jeg bare smide den på en Trailer og køre til synshallen, og prøve at få den synet. (Så kan jeg på den måde se om de er meget og hvad der skal laves !)
2: Behøver have prøve plader på ?
3: Hvad med forsikring, kan jeg vente med at få det på til jeg har fået den synet ?

Ja det kan godt være det er lidt dumme spørgsmål, men jeg har ikke prøvet sådan noget selv endnu

Solskinds hilsen
Michael
R

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-04-05 10:34

Motorcyklen skal da kunne køre, og mindst være forsynet med en prøveplade.

Forsikring skal bare laves før der kommer nummerplade på, når MCen er synet.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-04-05 10:36

Alt efter hvilken stand den er i, er det ikke så svært at syne en MC:
Dæk skal være OK
Bremser og lys skal virke.
Ingen gennemtæringer i stel, og ikke oliespild fra motor.
Der må ikke være slør i kronrørslejet.

Så hvis motorcyklen har været køreklar da den blev sat i kælderen, skal den måske bare lige tjekkes igennem og måske have nye dæk, hvis de gamle er blevet skæve/møre af at stå stille.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 310 point
Dato : 20-04-05 10:41

Nå, men det blev lidt rodet, så vi prøver fra begyndelsen:

Ud med motorcyklen, gør den køreklar.
Bestil en synstid.
Tag registreringsattesten med på motorkontor og lej en prøveplade.
På motorkontoret beder du om en synsanmeldelsesblanket.
Anmeldelsesblanket og registreringsattest medbringes i synshal.
Der bliver motorcyklen kigget igennem, og synsassistenten kører en lille tur for at tjekke bremser m.m.
Hvis MC bliver synet, kan du tegne en forsikring og få plader på.
Hvis ikke, får du en seddel med de ting der skal udbedres, og så skal du møde til et omstillingssyn.

God fornøjelse med projektet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 20-04-05 11:23

Hej Dova...
Skal jeg virkelige bruge penge på prøve plader ???

Mz-eren er faktisk i fin stand, så jeg tror ik´ det skulle være et problem !
Jeg vil bare ikke betale for prøveplader hvis den lige pludslig bliver for dyr at syne..

Nå men Jeg kontakter en synshal og så vil jeg smutte ned og få en synsanmeldelsesblanket + prøve plader...

MANGE tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 20-04-05 11:23

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-04-05 11:32

Selv tak

Ja prøvepladerne slipper du ikke for.

Held og lykke med det.

mvh dova

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 20-04-05 11:35

HAHA ok, så må jeg jo bide i det sure æble... GGG