/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
færgeoverfart med MC
Fra : grounded
Vist : 900 gange
100 point
Dato : 20-04-05 08:44

Da jeg snart skal på MC til Hamburg fra Sjælland, bliver jeg nok nødt til at
tage overfarten Rødby-Puttgarden.
For at undgå en gentagelse af diverse rædselshistorier med væltede MC´er på vogndækket,
søger jeg nogle gode råd m.h.t. fastspænding af MC´en.
Og er der ellers noget man skal være specielt opmærksom på, på turen ud af
Autostrada og igennem Hamburg. Turen bliver med GPS på MC´en.

mvh
Thomas

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 110 point
Dato : 20-04-05 09:09

Der vil i LANGT de fleste tilfælde være både "fortøjningsøjer" i vogndækket på færgen, samt remme til at surre din MC fast med. Sørg for at din mc står på centralstøttebenet og spænd en rem hen over sædet. Spænd så dit for og baghjul fast hvis de lover "dårligt" vejr (og gør det alligevel... selv i godt vejr).
Nu ved jeg ikke hvad mc du har og hvor ofte du kører i udlandet, men når du lander i Tyskland og skal videre, så lad være med at køre "om kap" i overhalningsbanen der ned af, for de kører VIRKELIGT stærkt. Ellers er der ikke der ikke de store problemmer i at finde Hamburg.

GOD tur og kør forsigtigt!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-04-05 10:32

Der skal være noget søgang før man behøver være så nervøs. Men der findes på nogen færger fastgøringskroge.

Jeg har to gange taget turen Frederikshavn-Göteborg, med Suzukien stående på sidestøttebenet og intet andet, ude midt på vogndækket.
Autobahn:
Det vigtigste er at holde øje med trafikken bagfra ved overhaling og vognbaneskift. Og pludselig opstået kø foran dig, der skal man være hurtig til at få bremset ned hvis man ser et glimt af et katastrofeblink forude.
Undgå Hamburg i myldretid
Hvis turen gennem Hamburg foregår på Autobahn, intet problem bortset fra kødannelserne, men ind i byen:
Godt med GPS

mvh dova

Kommentar
Fra : McGee

Dato : 20-04-05 12:12

Jeg plejer at sætte min på sidestøtten, og så en rem over sædet, så mc-en tvinges ned mod sidestøtten.
mvh.

Godkendelse af svar
Fra : grounded

Dato : 21-04-05 13:44

Tak for svaret pallenoc og I andre.

Kender godt til fartkulturen i Tyskland fra bilture, så jeg tror at jeg holder
mig ydmygt til det yderste højre spor. Skal ikke have klinket noget her...
Har vist ellers nok fundet nogle spændremme i Harald Nyborg som kan bruges.

Tak
Thomas