/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
mp3 til cd-lyd
Fra : catbody
Vist : 843 gange
100 point
Dato : 18-09-02 13:48

Hej
Jeg skal have nogle mp3-lydfiler konverteret til cd-lyd, som kan afspilles i en alm. cd-afspiller.
mp3 filerne er fuldt lovlige (det er noget musik min svigersøn har lavet og indspillet som mp3 filer)
Jeg benytter følgende:
Nero 5.5
Styresystem: Windows XP
Brænder: Liteon 40x12x48

Så vidt jeg ved, burde Nero selv konvertere fra mp3 - cd-lyd når jeg trækker fra stifinder til kompileringsvinduet, men der kommer fejl frem hver gang, og der skrives overhovet ikke noget.
Metode: Disc-at-once

hvad gør jeg forkert og hvad skal jeg gøre for at få det rigtigt?

m v h
Catbody

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-09-02 14:33

Hej Catbody,

ska' det være NERO der gør det?

så vidt jeg har forstået på det ka' det gi' lidt problemer fordi der er så mange resoucer igang på en gang... plus brændingnen ska' ku' følge med kopiring og konverteringen...

men ellers har du sørget for at sætte "burn proof" til samt "Test"-funktionen fra?

men ellers findes der også nogle gratis programmer der ka' gøre det... med at konvertere MP3 til Wave i CD-kvalitet, der efterfølgende ka' brændes som en AudioCD...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 18-09-02 14:55

Hej begge 2

ADAPTEC Spindoctor er god til det (-

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-09-02 15:10

Att. Strarup
"burn proof" er sat til og "Test"-funktionen slået fra.
Iflg. Ahead/Nero 5.5 Citat: Trækker du en MP3-fil til kompileringsvinduet, når du opretter en audio-cd, konverteres MP3-filen automatisk til WAV-formatet, og når cd-en er brændt, kan filen afspilles på en almindelig cd-afspiller. Citat slut.
Og ang. resourcer: CPU: AMD Athlon 1900+ / 512 mb SD-RAM (133)
så de skulle ikke fejle noget.

att: srhansen:
Adaptec Spindoctor: har den ikke, men er i det hele taget drivere til WinXP. På min "gamle" Win98se/ME maskine havde jeg ingen problemer med at benytte Roxio Easy Cd Creator 5 Platinium, hvor der heller ikke var problemer med konverteringen fra MP3 til Wav.

Til begge: MusicmatchBox kan gøre det i en håndevending, men nu har jeg altså Nero 5.5, som medfulgte min 4 uger gamle pc'er og vil derfor gerne bruge dette program, hvis det er muligt.

m v h
Catbody

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-09-02 13:29

On Wed, 18 Sep 2002 11:47:56 GMT, "catbody" <catbody.news@kandu.dk>
wrote:
>
>hvad gør jeg forkert og hvad skal jeg gøre for at få det rigtigt?
>
Du gør ihvertfald det forkert at du poster et CD spørgsmål i grafik
gruppen.

Hvis du poster dit spørgsmål det rigtige sted, så er der sikkert
mange som gerne vil hjælpe

mvh Madsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-09-02 13:31

"catbody" <catbody.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:SBZh9.1374$Qk5.103071@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg skal have nogle mp3-lydfiler konverteret til cd-lyd, som kan
> afspilles i en alm. cd-afspiller.
> mp3 filerne er fuldt lovlige (det er noget musik min svigersøn har lavet
> og indspillet som mp3 filer)
> Jeg benytter følgende:
> Nero 5.5
> Styresystem: Windows XP
> Brænder: Liteon 40x12x48
>
> Så vidt jeg ved, burde Nero selv konvertere fra mp3 - cd-lyd når jeg
> trækker fra stifinder til kompileringsvinduet, men der kommer fejl frem
> hver gang, og der skrives overhovet ikke noget.
> Metode: Disc-at-once
>
> hvad gør jeg forkert og hvad skal jeg gøre for at få det rigtigt?
>
> m v h
> Catbody
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

UPS, forkerte gruppe du er havnet i, måske du skulle prøve dk.binaer.musik,
ellers ved jeg ikke lige hvor jeg skal kaste dig hen.

Kim Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-09-02 13:43

"catbody" sprang på tungen, og skrev:

| Jeg skal have nogle mp3-lydfiler konverteret til cd-lyd, som kan
| afspilles i en alm. cd-afspiller.
| Så vidt jeg ved, burde Nero selv konvertere fra mp3 - cd-lyd når jeg
| trækker fra stifinder til kompileringsvinduet, men der kommer fejl
| frem hver gang, og der skrives overhovet ikke noget.
| Metode: Disc-at-once
|
| hvad gør jeg forkert og hvad skal jeg gøre for at få det rigtigt?

Medmindre din svigersøn har komprimeret sangene i eks. MP3-Pro
formatet (kræver kompatibel nero version) burde det virke. Jeg kan
ikke rigtig gøre andet end at foreslå du prøver med et andet program.
Eks. MP3 Maker fra <http://www.acoustica.com/>.

Dette er forresten ikke den korrekte gruppe til dit spørgsmål... aner
ikke hvor du burde forsøge, men måske de kan hjælpe dig i
news:dk.teknik.lyd

--
/Digit
011001011 <-- Sprej mi polykralpy?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-09-02 15:59

Hej catbody,

oki doki...

men det var nu heller ikke resourcer ment på den måde med CPU og Ram... det er de processer der bliver sat igang...

hvis det foregår sådan som jeg har forstået det... markere du de MP3 filer du vil ha' konventeret og sætter den til at brænde, hvorefter den automatisk starter med at konventere samtidig med at den begynder at brænde... det var disse resourcer/processer jeg mente...

jeg plejer selv at have fejlbrændringer ved CD til CD brænding... og vil derfor tro at det er nogenlunde det samme der evt. gør sig gældende her, selvom mp3 filerne f.eks. ligger på harddisken... idet de 2 processer foregår på samme tid... jeg ved ikke om det vil hjælpe at sætte hastigheden ned på brændingen... hvis det er på denne måde det foregår...

hvorimod hvis jeg har misforstået den måde Nero gør det på, og den først konvertere hele baduljen til "wav" format på harddisken og først derefter begynder at brænde ka' jeg så ikke forstå at der vil opstå fejl... hvorimod på den anden måde så ka' jeg godt...

jeg håber du forstår hva' jeg mener... det var ikke ment som nogen kritik, eller du ikke har CPU kraft eller Ram nok...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-09-02 14:31

"catbody" <catbody.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:SBZh9.1374$Qk5.103071@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg skal have nogle mp3-lydfiler konverteret til cd-lyd, som kan
> afspilles i en alm. cd-afspiller.
> mp3 filerne er fuldt lovlige (det er noget musik min svigersøn har lavet
> og indspillet som mp3 filer)
> Jeg benytter følgende:
> Nero 5.5
> Styresystem: Windows XP
> Brænder: Liteon 40x12x48
>
> Så vidt jeg ved, burde Nero selv konvertere fra mp3 - cd-lyd når jeg
> trækker fra stifinder til kompileringsvinduet, men der kommer fejl frem
> hver gang, og der skrives overhovet ikke noget.
> Metode: Disc-at-once
>
> hvad gør jeg forkert og hvad skal jeg gøre for at få det rigtigt?
>
> m v h
> Catbody
>
Hej

Du får fat i et eller andet program som f.eks. MusicMatch Jukebox - eller
måske har du allerede Windows Media Player - dér kan du konvertere fra MP3
til waw, hvilket er = med cdlyd - når du har konverteret MP3-melodunten, er
det s'mænd bare at brænde musikstykket ned på cd'en ved hjælp af Nero - såen
gør jeg i hvert fald og det fungerer meget fint

Hilsen
Peter
(skriv igen, men brug nu de rigtige "kanaler" - send evt. email )

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-09-02 14:43

"Digit" sprang på tungen, og skrev:

|| hvad gør jeg forkert og hvad skal jeg gøre for at få det rigtigt?

| Medmindre din svigersøn har komprimeret sangene i eks. MP3-Pro
| formatet (kræver kompatibel nero version) burde det virke. Jeg kan
| ikke rigtig gøre andet end at foreslå du prøver med et andet
program.
| Eks. MP3 Maker fra <http://www.acoustica.com/>.

Inspireret af Peters indlæg om at først konvertere til *.wav filer, og
dernæst brænde, vil jeg foreslå at du åbner Winamp op (_udbredt_ MP3
afspiller - hent den fra www.winamp.com - freeware) > Ctrl+P
(preferences) > Output > Disc Writer. Dernæst afspiller du numrene via
winamp som du (måske) er vant til. Eneste forskel er blot er dine
filer nu konverteres til wave og gemmes i x-bibliotek (det vælger du i
disc writer).
Start brænderprogram op engage burning (heh).

Husk at vælge DirectSound eller WaveOut under output bagefter du har
konverteret.

--
/Digit
011001011 <-- Sprej mi polykralpy?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-09-02 14:48

Noget af bøvlet *kunne* være at du bruger disc-at-once; prøv at lade den
cache filerne og brænde sporene een af gangen (det har virket for mig, mere
end een gang og vi er vist fuldstændig ens i hardware/software) -eller kunne
du bruge sådan noget som winamp til at konvertere til Wav, så så brænde
skiven?

/Morten

"catbody" <catbody.news@kandu.dk> wrote in message
news:SBZh9.1374$Qk5.103071@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg skal have nogle mp3-lydfiler konverteret til cd-lyd, som kan
> afspilles i en alm. cd-afspiller.
> mp3 filerne er fuldt lovlige (det er noget musik min svigersøn har lavet
> og indspillet som mp3 filer)
> Jeg benytter følgende:
> Nero 5.5
> Styresystem: Windows XP
> Brænder: Liteon 40x12x48
>
> Så vidt jeg ved, burde Nero selv konvertere fra mp3 - cd-lyd når jeg
> trækker fra stifinder til kompileringsvinduet, men der kommer fejl frem
> hver gang, og der skrives overhovet ikke noget.
> Metode: Disc-at-once
>
> hvad gør jeg forkert og hvad skal jeg gøre for at få det rigtigt?
>
> m v h
> Catbody
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-09-02 14:57

catbody skrev:

> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Vist en lidt for hurtig løsning for at sige det mildt.
Gruppen til dit spørgsmål hedder news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 18-09-02 18:14

Hej Catbody
Efter hvad jeg kan læse gør du det rigtig nok
prøv at føre en mp3 fil af gangen over istedet for at fører dem alle over på en gang,da der kan være en fejl i en af filerne(hvis nero finder en fejl i en af mp3 filerne så skal du udelade den)
sådan gør jeg.
Starter nero.
over til venstre vælger jeg lydcd.
og klikker på ny
og så finder jeg over til højre de mp3 der skal laves om
og så tager jeg et numre af gangen og fører dem over til venstre-så kan du se at de automatisk bliver lavet om(alså fra højre til venstre)
når alle mp3 filerne er ført over så vælger jeg fanen foroven der hedder skriv-cd-dialogen-og vælger skriv
efter brændingen er den klar til at blive spillet i dit musikandlæg
MVH og held og lykke med det
Brian
Når du åbner skriv-cd-dialogen tilsidst-så har jeg valgt at markere istedet for at brænde direkte
flueben i-fastslå maksimal hastighed
flueben i-simulering
flueben i-skriv
flueben i-færdigør cd
det tager lidt længere tid om at brænde en cd på denne måde
men til gengæld får du aldrig en fejlbrænding
for er der en fejl vil nero fortælde dig det inden den begynder at brænde
både ved hastighed og simulering.
men for at bruge overstående skal burn proof slås fra

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-09-02 18:29

Hej Briani og alle i andre.
Jeg havde godt nok markeret alle filer i et hug og trukket dem over, så aps.i (a prøver squ igen), men ved at trække filerne over one by one og simulerer o.s.v.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-09-02 21:59

Att. Briani
Nu har jeg prøvet nøjagtigt som du skrev. Men desværre uden positivt resultat.
Så nu har jeg 3 muligheder, som jeg vakler imellem:
1: Upgrade min Musicmatch Jukebox til Plus-udgaven (koster kun ca. $20.-), som kan klare dele hele i et hug incl. cd-covers.
eller
2: Forsøge at upgrade min Roxio Easy CD Creator 5 Platinium til fra Win98se/ME til WinXP. Jeg har bare på fornemmelsen at det ikke kan lade sig gøre uanset hvad der står på Roxio's hjemmeside ang. upgrade. Hvorfor ved jeg ikke.
3: Kombinere M.J.P. med Nero 5.5, da jeg så kan benytte Nero til overførsel fra LP/Tape til CD, og M.J.P. til MP3 - Wave

Ellers tak for alle indlæggene. Jeg går i tankeboks.

m v h
Catbody

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-09-02 22:26

Hej Catbody,

eh... der eksistere også gratis programmer der ka' konventere MP3 til wave...

men har du disse MP3 filer liggende på en CD eller på Harddisken?

hvilken version af NERO er det? 5.5.x.x

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-09-02 00:07

Hej igen Catbody
Før jeg lærte at man kunne bruge nero til at lave sine mp3 filer om til wav,brugte jeg et Superprogram der hedder
MpegDJ GoWave! den kan gratis hentes her
http://www.xaudio.de/
når du kommer ind på siden klikker du over til venstre der hvor der står downloads.
når du har hentet og instaleret den,gør du følgende,start programmet
øverst oppe i programmet ligger der en der hedder output-her vælger du den mappe som du vil have dine wav filer til at ligge i
under directory til venstre finder du den mappe eller cd du har dine mp3 filer liggende-så kan du se alle nummerne ligge over til højre-så dobbeltklikker du bare på den mp3 du vil have lave om-så smutter den ned på joblisten,her marker du den bare,og klikker på knappen ude til højre-decode to wave-så laver den automatisk din mp3 om til wav og ligger den om i den mappe du valgte under output
når du har gjort det ved alle de filer du vil lave om, så åbner du din nero og finder mappen med dine wav,og brænder dem.
MVH Brian

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 19-09-02 02:48

istedet for Disc-at-once så brug track-at-once
hent den nye version af nero
på denne adresse
http://www.nero.com/en/index.html#download

du kan også få en dask oversættelse der

jeg har aldrig haft nogen problemmer med nero /

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 19-09-02 10:34

Hej Catbody,

der findes et program som ka' analysere hvordan kvaliteten af ens MP3 fil er... idet hvis der er fejl vil NERO ikke gøre det ordenligt og så ka' det jo være at det er det der er problemet...

du ka' her downloade et program der ka' fortælle lidt om kvaliteten af dine MP3 filer... -->
http://www.guerillasoft.com/EncSpot2/download.html
her er det direkte link... -->
http://www.guerillasoft.com/EncSpot2/EncSpot%20Basic%202.0.zip

programmet har en brugergrænseflade lidt a la stifinder, det du gør er så at markere den mappe hvori du har dine MP3 filer liggende i... den har bl.a. 3 farver der fortæller om kvalititen er god (grøn), ikke så dårlig (gul) eller dårlig (rød)... derudover fotæller den også hvilken encoder der blevet brugt, hvilken bitrate samt om den har en "Bad Last frame"... ud over det er det muligt i menuen Options --> settings...
der ka' også trykkes på "hammer-skruetrækker"-ikonet for at komme direkte til menuen hvor der ka' vælges, hvilke andre parametere der evt. også ska' undersøges for...

men hvis den viser fejl eller dårlig kvalitet ka' det muligvis være derfor NERO ikke vil gøre det... For så vidt jeg ka' forstå på Briani så konventere Nero åbenbart MP3 filerne (og gemmer dem middeltidig et eller andet sted på disken i Wav format) hvorefter når denne proces er færdig går den først i gang med at brænde...

men hvis der er fejl så prøv at finde et par MP3 filer der ikke er fejl i og som har en go' kvalitet, for at afprøve om NERO så funker...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-09-02 11:54

Hej alle
Nu har jeg investeret i en upgrade af Musicmatch Jukebox Plus til $ 20,- og den virker fortræffeligt.
Men det irriterer mig stadig grusomt, at jeg ikke kan få Nero 5.5.8.0 til at fungere efter hensigten.
Nu har jeg prøvet disc-at-once og track-at-once, trække en fil af gangen, sætte hastigheden ned osv.osv.
Og mine MP3 filer har jeg liggende både på harddisken og på cd-rom.
Så vis en kommer med de vise sten (altså noget jeg kan fatte og få til at virke) er I velkomne.
Jeg lader spørgsmålet stå åben lidt endnu og starter et nyt vedr. Roxio Easy CD Creator i en helt ny tråd.
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-09-02 10:56

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns928DA23F6638Ecopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
> catbody skrev:
>
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
>
> Vist en lidt for hurtig løsning for at sige det mildt.
> Gruppen til dit spørgsmål hedder news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Hej Madsen
Jeg ved godt. Det var en stor tanketorsk af mig. Spørgsmålet skulle IKKE
have været sendt ud til nyhedsgruppen. Jeg glemte simpelthen at slette et
"flueben".
Sorry!!!!

mvh
Catbody/H.C.Andersen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 19-09-02 12:44

Hej Catbody,

det ka' jeg nu godt forstå... det er ret trælst...

Men har du prøvet EncSpot Basic til at analyzere dine MP3 filer?

Idet såvidt jeg har ku' læse mig til er NERO meget fintfølende... -->
http://www.nero.com/en/content/c1002822508091.html#c1002822508091

bl.a. står der...
..." Some MP3 files cannot be decoded at all-severely damaged files, or files in non-supported formats such as MPEG 2.0. Nero, Nero Express and NeroMIX currently support only standard MP3 files. "..
så det ka' evt. også være de er i MPEG 2 mp3 format...

men du ka' i options vælge den ska' vise type eller højreklikke og vælge "details" ved de enkelte filer, så ka' den også fortælle om filerne er i MPEG 1 eller MPEG 2 format... og så finde ud af om det evt. er det der er problemet... men jeg har nu lidt svært ved at se den sku' være så fint følende... hvis der bare er et par små fejl...

men ka' du evt. skrive ned hvilken type (MPEG 1 eller MPEG 2) MP3 filerne har?
hvilken kvalitet EncSpot Basic bedømmer MP3 filerne til (farve)?
har de nogle "Bad Last frame"?
Hvilken encoder der er blevet brugt?
hvilken bitrate har MP3 filerne?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-09-02 11:57

hcma skrev:

> Spørgsmålet skulle IKKE have været sendt ud til nyhedsgruppen.
> Jeg glemte simpelthen at slette et "flueben".

Helt ok.
Jeg har bare en tendens til at fare i flint over de her indlæg
leveret af Kandu. Tag det ikke personligt, men efter min mening
så nasser Kandu på usenettet og burde udryddes fra jordens over-
flade. I 9 ud af 10 tilfælde er Kandu-indlæg enten fejlplacerede
eller også er de så rodede, at man hverken kan finde hoved eller
hale i dem.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-09-02 19:31

Hej Strarup
Nu har jeg opdateret til Nero 5.5.9.9
Det du mener med at jeg kan gå ind i "Options" og se eller ændre noget, er det samme som i den danske udgave når jeg går op i menuen og vælger "Ekstra - Filkodning - Tilføj - Marker de mp3 filer jeg skal bruge - Ændre Outputfilens format til PCM Wav file (*.wav;*.wave) og trykke på Kør" hvorefter der oprettes en ny lydfil i .wav-formatet, som jo så må kunne brændes normalt, og derefter afspilles på en alm. cd-afspiller.
Jeg har imens jeg skrev dette, været inde og gøre nævnte øvelse, og det virker. Det eneste jeg endnu ikke har prøvet, er at brænde en cd med de nye *.wav-filer. Men det vil jeg prøve senere, når jeg engang har fået en yderst smask fornærmet 8 kg's hankat til at agere bare nogenlunde normalt igen. Men hvis jeg også for et par timer siden var blevet kastreret, ville jeg jo nok også have været mindst lige så fornærmet og flov.
Ang. dit hint om filtypen, kan jeg bare se at det er mp3 file og ikke andet.
Men Strarup, det ser ud til at lysne, så hvis din oplysning om "Options" har sat skub i mine grå hårrødder (som jo må være på indersiden af skallen) beviser det jo bare igen at et lille skub kan være hjælp til selvhjælp.

m v h
Catbody

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-09-02 19:51

Hej Strarup
Nej - det gik ikke, så nu ved jeg ikke mine levende råd.
Så jeg lukke spørgsmålet og finder en "vinder" for det blev jo ikke mig.
bye bye - roger over and out for now.

:o]
Catbody

Godkendelse af svar
Fra : catbody

Dato : 19-09-02 19:58

Tak for svaret briani.
Jeg må acceptere din kommentar som et svar, selv om det ikke virker hos mig, da det iflg. Ahead/Nero er den korrekte løsning. Hvorfor det ikke virker hos mig, ved jeg ikke, men du får pointene.

m v h
Catbody

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 19-09-02 20:18

Hej Catbody,

oki doki...

det program jeg mente med Options, for at finde ud af noget mere omkring MP3 filen, var MP3 analyse programmet EncSpot Basic her fra Guerillasoft... -->
http://www.guerillasoft.com/EncSpot2/download.html
her er det direkte link... -->
http://www.guerillasoft.com/EncSpot2/EncSpot%20Basic%202.0.zip

jeg vil gerne hjælpe dig videre selvom du har lukket spørgsmålet, for at finde ud af om det evt. er MP3 filerne der sku' være noget galt med...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-09-02 20:21

Hej Catbody
Træls når man ikke kan få det til at virke.
jeg kopierer lige hvad jeg fandt da jeg var inde og nærlæse min hjælp i Nero.

MP3-lydfiler (med filnavnet .mp3) er blevet et af internetsamfundets foretrukne filformater, når det gælder overførsel af komprimeret lyddata. Derfor understøtter Nero nu brænding af MP3-filer. Sådanne filer kan nu trækkes og slippes til Nero lyd-kompileringer lige som man kan med wave-filer (.wav) eller lydspor (.cda).
Nero kan brænde MP3-filer “on the fly“. Det vil sige, at det nu er muligt uden først at konvertere alle filerne til wave-format eller gemme de ukomprimerede lyddate til en cache-fil. Den maksimale brænderhastighed MP3-filer afhænger i høj grad af din processors hastighed, eftersom det kræver utroligt mange flydende regneoperationer at dekomprimere MP3-filer. Som en tommelfingerregel kan man sige at en 100 Mhz Pentium processor kan dekomprimere MP3-data med ca. 2x hastighed. En hurtigere 250 Mhz Pentium II processor burde være i stand til at dekode MP3-data med 4x eller endnu hurtigere. MP3-filer kan i øjeblikken kun afspilles i Windows 95, 98 og NT.

Længere nede står der dette som jeg tror kan være årsagen til dine fejlmeldinger....

MP3-filer fra internet kan undertiden være beskadigede. Disse problemer kan medføre knitrelyde. Hvis sådanne beskadigede MP3-filer trækkes ind i en Nero lydkompilering, vil Nero vise en advarsel. Der kommer en anden advarsel i Nero's logfil, at Nero mistede synkroniseringen i MP3-filen. Der kan også være MP3-filer med filnavnet “.mp3“, der overhovedet ikke kan dekodes af Nero. Sådanne filer er sandsynligvis enten alvordlgt beskadigede eller indeholder et andet lydfilformat som MPEG 2.0 eller et andet lydformat, der ikke understøttes. Nero's MP3-bibliotek understøtter i øjeblikket kun standard MP3-filer (det vil sige ISO MPEG 1.0 layer 3, 44.1 kHz, 16 bit, stereo).

jeg vil slutte af med at sige jeg håber på at du får det til at lykkes,hvad med at prøve nogle andre mp3 filer end dem der fra svigersønnen.
Jeg har brugt min nero til at lave mp3 filer om til wav i længe og har endnu ikke stødt på proplemer.
MVH Brian
PS-Hils katten

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 20-09-02 11:13

Hej Strarup + Briani
Nu har jeg gjort noget jeg ikke måtte. Jeg har downloaded et par mp3 filer fra nettet, og prøvet forskellige muligheder med dem, og det virker heller ikke, så det er lige før jeg totalt opgiver Nero, hvilket irriterer mig grusomt, for det kan ikke passe at jeg ikke kan få det til at virke.
Heller ikke selv om jeg i menuen Ekstra går ind og ændrer dem til *.wav i 44100Mhz, 16 bit, 2 kanaler, PCM o.s.v.
Men jeg tror at det oprindelig er MP3PRO-filer og jeg ved ikke om denne type understøttes.
mvh
Catbody

PS: Musicmatch Jukebox Plus kan konvertere uden problemer på no time udelukkende ved at vælge outputformatet.
Alternativt kan jeg jo bare vælge at re-installere min Easy CD Creator 5 Platinium på min anden 98SE maskine. Brugerfladen på E.CD.C.5 er meget umiddelbar at gå til og virker bare, men igen, den kan jeg ikke få til at køre på min XP-maskine, selvom jeg har downloaded patch til upgrade til WinXP. Den vil simpelthen bare ikke kendes ved e.cd.c., hvilket synes mærkeligt, da WinXP jo er født med en skrabet udgave af samme.

mvh
Catbody