/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus i program? Eller i download?
Fra : Labtec
Vist : 483 gange
21 point
Dato : 19-04-05 23:25

Jeg har lige downloadet et program, og har anbefalet programmet til en ven.
Nu påstår hun at hun fik en virus af det.

Er virusen kommet i download processen, eller ved brugen af programmet?

Eller kan en virus komme på begge måder?

Hvis det kun er kommet forsi hun har downloadet programmet, så kan hun vel godt bruge det igen ig igen uden at det skader, hvis hun har fjernet virusen ikke?

Det er dette program det drejer sig om: http://kandu.dk/dk/tip/11058

Jeg tror ikke på at hun har fået en virus fra det. måske var det bare noget spyware som hun havde i forvejen.

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 31 point
Dato : 19-04-05 23:31

http://www.kandu.dk/dk/tip/11060 dette Tip kom kort efter det Tip du henviser til

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-05 03:11

Min Norton siger osse virus!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-05 03:13

eller rettere en trojan, der vil åbne en bagdør til din PC!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-05 03:15
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 03:37

Og når jeg prøver at åbne dit link til Kandu-tråden, får jeg dette svar:
Citat
MS Windows Tip & Trick (185/5)

Fra : reneholm Send til en ven Dato : 04-04-05 16:41

Tip : "Se hvem der har blokeret dig på MSN"

Eftersom du ikke er lukket ind i systemet, kan du ikke læse dette tip.

Du kan registrere dig gratis, ved at trykke på "registrer". Hvis du allerede er registreret, så tryk på login, for at blive lukket ind i systemet.
--------------------------------------------------------------------------------

Så noget er der da galt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 04:06

P.S.: Jeg er logget ind i systemet.

Og jeg har fortalt Kandu om problemet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-05 04:11

http://www.kandu.dk/dk/tip/11058
Tror det er et browser spørgsmål eller hvordan man kopierer linket! Molo's link havde det samme problem en gang!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 04:25

Ja men Tedd, jeg kopierer jo ikke linket, trykker bare på det

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-04-05 04:27

Og efter at have gjort det var der pludseligt flere af mine PC-programmer der ikke fungerede. Hvordan forklares det?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-04-05 08:28

Som regel er det en god idé at trykke enter efter at have lagt et link - det har jeg oplevet.
Og den bedste måde at kopiere et link er at stå på adressen og kopiere denne.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-04-05 10:43

Jeg kommer osse frem til meddelelsen om at jeg ikke er lukket ind! Hvorfor der er flere PC programmer der ikke virker bagefter hos dig, har ikke noget med spørgsmålet her at gøre, Arne! Så stil et nyt spørgsmål om det istedet for at stille spørgsmål inde i et spørgsmål!

Godkendelse af svar
Fra : Labtec

Dato : 20-04-05 11:58

Tak for svaret Toupie.